• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-25 11:08:32 följande:

Jag var pappa i många år och är det nu också men ger barnen tid att komma till insikt och ta kontakt.

Det är dina barn som avgör hur mycket ? pappa ? du var.

Den enda som behöver ? komma till insikt ? är du...

Inte dina barn.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-24 22:24:18 följande:
    Hon litar inte till 100 procent på mej kanske pga hur vi träffades dvs en otrohetssajt

För ett tag sen var jag utanför exets bostad och tänkte gå in till henne men det var mörkt i hennes bostad detta om att jag gjorde detta vet inte den nya om och jag tänker inte heller någonsin berätta det för henne och jo barnen är viktiga men dom verkar inte redo fullt ut än.
    Men du skriver att det inte är "helt slut" mellan er.
    Det är med andra ord på upphällningen?
    I så fall har du väl ännu mindre anledning att få någon tillåtelse av henne för att göra det du vill.
    Det spelar ingen roll hur ni träffades. Hon har ingen rätt att bestämma över dig.
    Du är inte hennes ägodel.
    Även om barnen inte är redo så är det upp till dig att visa dem att du finns där när de känner dig redo.
    Börja med att lämna din nya och ta kontakt med barnen igen och tala om att du lämnat henne.
    Det är ju hon som står i vägen för att ni ska kunna ha en bra kontakt.
    Förstår du inte det?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-25 11:06:06 följande:
    OK. Det jag kan tycka är löjligt är att jag inte får gilla div bilder på barnen om det är exet som lagt ut dom likaså om exet gillat bilder på barnen.

Får kolla upp vad psykisk misshandel är.
    Ja,det är löjligt. Och det är också löjligt att du måste be om tillåtelse för att träffa dina vänner eller dina barn.
    Att hon försöker kontrollera dig och styra ditt liv så är psykisk misshandel.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-25 11:08:32 följande:
    Jag var pappa i många år och är det nu också men ger barnen tid att komma till insikt och ta kontakt.
    Det är inte dina barn som måste komma till insikt och ta kontakt. Det är du.
    Visa att du står på deras sida och dumpa din sk flickvän och ta kontakt med barnen igen.
    Carpe Diem
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2018-03-25 13:36:20 följande:

Det är inte dina barn som måste komma till insikt och ta kontakt. Det är du.

Visa att du står på deras sida och dumpa din sk flickvän och ta kontakt med barnen igen.

Det är på upphällningen men hon är inte helt enkel att göra slut med. Förut har hon kommit över exets ägodelar och sålt dom nu har hon vissa saker som är mina som hon säljer på div ställen hon vill inte att jag ska ha något som påminner om livet jag levt innan jag träffade henne.

Exet har iallafall en del saker som är mina och hon tror jag inte hivar eller säljer.

Barnen har jag lite bättre kontakt med mest via messenger.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2018-03-25 13:34:35 följande:

Ja,det är löjligt. Och det är också löjligt att du måste be om tillåtelse för att träffa dina vänner eller dina barn.

Att hon försöker kontrollera dig och styra ditt liv så är psykisk misshandel.

Har inte hunnit kolla upp detta med psykisk misshandel än men ska göra det.
  • Anonym (korkat)
    Anonym (Vet ej) skrev 2018-03-25 13:58:22 följande:
    Har inte hunnit kolla upp detta med psykisk misshandel än men ska göra det.
    Det är inte enbart vad hon gör du behöver kolla upp. Om man öht överväger att ge upp kontakten med sina bar för en ny partner så har man nog betydligt större issues än så.

För de flesta normalfuntade föräldrar spelar det ingen roll hur mycket någon annan lockar, manipulerar eller bråkar. Att säga upp kontakten med sina barn finns inte på kartan. Och frågan är varför du öht övervägt det?
  • Anonym (Mads)

Well... kaka söker maka helt enkelt.

Låter som både barnen och exfrun kommer hadet 20x bättre utan dig i sina liv i slutändan även om de gått igenom ett helvete på grund av dig och förmodligen fortfarande inte mår så bra. Och känner att du får skylla dig själv gällande hur ditt liv ser ut, kanske du till och med förtjänat det för hur vidrigt och svinigt du betett dig och fortsätter bete dig.

Du kan kallt räkna med att aldrig bli inbjuden till dina barns stora händelser i livet; giftermål, när det kommer barnbarn m.m.

Mvh en person som inte har kontakt med sin pappa (och ingen av mina syskon heller).

• tusenordförsnö

Jag hade valt mina barn, alla dar i veckan...

Din nya gör dig väldigt illa när hon på detta sätt försvårar/ hindrar dig från att ha kontakt och umgänge med dina barn. Det är inte kärlek.

Svar på tråden Barnen eller den nya.