• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-11-14 21:16:33 följande:

Du får väl skicka ett svar till ditt ex där du berättar vad du känner.

Om hon inte brukar dricka så är det kanske så att hon mår dåligt och behöver ditt stöd.

Har du tänkt på det?

Är du säker på att din nya är gravid?

Jag menar,det kan ju vara ännu en sak hon hittar på för att du ska ta henne tillbaka.

Jag hoppas dock att du inte tänker göra det.

Hon verkar inte vara pålitlig för fem öre.

Exet brukade ta vin ca 1 gång i veckan när vi var tillsammans men inte så hon var stupfull varje vecka, jo hon kanske tröstade sig? Får se om jag skriver något.

Hon säger att hon är gravid och att det är mitt barn så jag är återigen kluven för vill inte ta hand om någon som är sjuk vill inte ta hand om något mer barn heller.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-14 21:21:32 följande:

Exet brukade ta vin ca 1 gång i veckan när vi var tillsammans men inte så hon var stupfull varje vecka, jo hon kanske tröstade sig? Får se om jag skriver något.

Hon säger att hon är gravid och att det är mitt barn så jag är återigen kluven för vill inte ta hand om någon som är sjuk vill inte ta hand om något mer barn heller.

Nej, det har vi sen länge förstått, att du inte klarar av människor som mår dåligt. Så ta du tillbaka din ragata och gör om gör rätt med det nya barnet och se till att verkligen finnas där för det. Men se till att ni gör ett faderskapstest först så vänta med att säga upp lägenheten tills dess.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-14 21:21:32 följande:

Varför vill du inte stötta någon som mår dåligt och behöver dig?
    Varför vända henne ryggen i en sådan situation?
    Var nu en man och visa henne att du finns där.
    Var inte så egoistisk!

Hon säger att det är ditt barn,ja.
    Men hur ska du kunna lita på det med tanke på hur hon har legat runt bakom din rygg?
    Du borde kräva ett faderskapstest.
    Tar du tillbaka den människan så är du dum på riktigt.
    Carpe Diem
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-11-14 21:30:17 följande:

Nej, det har vi sen länge förstått, att du inte klarar av människor som mår dåligt. Så ta du tillbaka din ragata och gör om gör rätt med det nya barnet och se till att verkligen finnas där för det. Men se till att ni gör ett faderskapstest först så vänta med att säga upp lägenheten tills dess.

Får se hur jag gör men det känns inte ok att bli tillsammans med den nya.

lägenheten kommer jag ha kvar.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-11-14 21:33:56 följande:

Varför vill du inte stötta någon som mår dåligt och behöver dig?

Varför vända henne ryggen i en sådan situation?

Var nu en man och visa henne att du finns där.

Var inte så egoistisk!

Hon säger att det är ditt barn,ja.

Men hur ska du kunna lita på det med tanke på hur hon har legat runt bakom din rygg?

Du borde kräva ett faderskapstest.

Tar du tillbaka den människan så är du dum på riktigt.

Gillar inte att se sjuka människor sån är jag men det kanske går att öva upp.

Nä ta tillbaka den nya känns långt inne.
  • Anonym (Peter)

Haha, inte nog med att du fått köpa den nyas intresse förut, nu ska du dessutom betala för en oäkting?

• LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-14 21:36:47 följande:

Nej, antingen så har man förståelse, omtanke och empati med andra och kan vara stöttande när någon mår dåligt eller så är man som dig och en osympatisk, självisk skit som bara bryr sig om yta och att ha ett hål att stoppa in polarn mellan benen i.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-14 21:36:47 följande:

Men det kan vara sådant man blir tvungen att lära sig i livet.
    En människa som inte mår bra kan behöva stöd för att kunna må bättre.
    Varför kan du inte unna ditt ex det och lägga din egoism åt sidan ett tag?

Ja,jag hoppas att du inte går på alt din nya säger och låter dig styras av henne igen.
    Som sagt, ett faderskapstest vore nog på sin plats.
    Vägrar hon det så kan du nog räkna med att det är en ny lögn från hennes sida för att försöka snärja dig och din plånbok igen.
    Carpe Diem
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-11-16 10:37:04 följande:

Men det kan vara sådant man blir tvungen att lära sig i livet.

En människa som inte mår bra kan behöva stöd för att kunna må bättre.

Varför kan du inte unna ditt ex det och lägga din egoism åt sidan ett tag?

Ja,jag hoppas att du inte går på alt din nya säger och låter dig styras av henne igen.

Som sagt, ett faderskapstest vore nog på sin plats.

Vägrar hon det så kan du nog räkna med att det är en ny lögn från hennes sida för att försöka snärja dig och din plånbok igen.

Ärligt vet jag inte om exet är ärlig för om man nu har hjärtsvikt ska man inte dricka alkohol men det är min åsikt plus att jag råkade se henne av en slump för någon månad sen när jag skulle lämna några saker till ett av barnen, hon såg inte sjuk ut då.

Den "nya" kan glömma min plånbok iallafall för den är tom åtminstone på pengar och nej tänker inte låta mej snärjas igen.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-16 19:09:22 följande:

Ärligt vet jag inte om exet är ärlig för om man nu har hjärtsvikt ska man inte dricka alkohol men det är min åsikt plus att jag råkade se henne av en slump för någon månad sen när jag skulle lämna några saker till ett av barnen, hon såg inte sjuk ut då.

Den "nya" kan glömma min plånbok iallafall för den är tom åtminstone på pengar och nej tänker inte låta mej snärjas igen.

Hur ser man ut när man är hjärtsvikt då?

Min morfar har haft hjärtproblem i 30 år. Två operationer har han genomgått. Inte faan syns det på honom att han äter diverse mediciner för att hålla hjärtat igång.
Svar på tråden Barnen eller den nya.