• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    Regndamen skrev 2016-10-23 14:14:15 följande:
    Hur vet du det? Du har mycket troligt förstört relationen för alltid. Ditt eget fel.
    Tror på att man kan förlåta när det gått en tid.
    Kanske men jag hoppas du har fel.
    Vi alla kan göra fel och varför inte ge dom som gjort fel en ny chans och jag vet att jag felat.
  • Regndamen
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-23 16:07:24 följande:

Tror på att man kan förlåta när det gått en tid.

Kanske men jag hoppas du har fel.

Vi alla kan göra fel och varför inte ge dom som gjort fel en ny chans och jag vet att jag felat.

Du verkar inte tycka det du gjort är så farligt. Bryr du ig ens om någon annan?
  • Anonym (Vet ej)
    Regndamen skrev 2016-10-23 21:04:10 följande:

Du verkar inte tycka det du gjort är så farligt. Bryr du ig ens om någon annan?

Jodå jag bryr mej men jag måste se efter så jag har boende och mat.

Man ska bry sig om sig själv och hjälpa sig själv innan man kan hjälpa andra för hur ska en annan kunna hjälpa andra om jag inte hjälpt mej själv först. Missförstå mej inte nu för klart att barnen betyder mycket men jag har försökt att nå fram till dom men alla är inte så villiga på att ha kontakt i detta nu men jag tror det kommer.
  • Anonym (Tova)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-24 19:33:33 följande:
    Jodå jag bryr mej men jag måste se efter så jag har boende och mat.
    Man ska bry sig om sig själv och hjälpa sig själv innan man kan hjälpa andra för hur ska en annan kunna hjälpa andra om jag inte hjälpt mej själv först. Missförstå mej inte nu för klart att barnen betyder mycket men jag har försökt att nå fram till dom men alla är inte så villiga på att ha kontakt i detta nu men jag tror det kommer.
    Är att lägga allt man äger och mer därtill (skuldsätta sig) på en hora att hjälpa sig själv?
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Tova) skrev 2016-10-25 22:22:31 följande:

Är att lägga allt man äger och mer därtill (skuldsätta sig) på en hora att hjälpa sig själv?

Nej det är det verkligen inte.

Jag hjälper mej själv nu genom att ta hand om mej, träna, äta bra, sova och jobba.

Hon har sagt att hon inte gör detta längre och att det var en grej hon ville testa på men att det inte var sexuellt utan hon följde med män för att dom ville ha sällskap vid middagar o så tror väl så där på det men är absolut inte säker det enda jag är säker på är att nu vill jag släppa det som varit, lösa saker och gå vidare.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-25 23:54:08 följande:
    Nej det är det verkligen inte.

Jag hjälper mej själv nu genom att ta hand om mej, träna, äta bra, sova och jobba.

Hon har sagt att hon inte gör detta längre och att det var en grej hon ville testa på men att det inte var sexuellt utan hon följde med män för att dom ville ha sällskap vid middagar o så tror väl så där på det men är absolut inte säker det enda jag är säker på är att nu vill jag släppa det som varit, lösa saker och gå vidare.
    Med tanke på hur mycket hon har ljugit för dig tidigare så skulle jag inte tro på ett ord av vad den människan säger,om jag vore som du.
    Han försöker ju manipulera dig till att ta henne tillbaka så hon får fortsätta utnyttja dig och din plånbok.
    Så med henne finns inget att lösa,tycker jag. Bara be henne fara och flyga.
    Däremot har du kanske en del att reda ut med dina barn och kanske ditt ex.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    molly50 skrev 2016-10-26 10:04:17 följande:
    Med tanke på hur mycket hon har ljugit för dig tidigare så skulle jag inte tro på ett ord av vad den människan säger,om jag vore som du.
    Han försöker ju manipulera dig till att ta henne tillbaka så hon får fortsätta utnyttja dig och din plånbok.
    *Hon försöker manipulera dig,ska det stå.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-26 10:04:17 följande:

Jo då har en hel del att reda ut. Förstod att du menade hon.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-26 10:21:42 följande:
    Jo då har en hel del att reda ut. Förstod att du menade hon.
    Med dina barn och exet,hoppas jag. Inte med din nya.
    Finns inget där att reda ut,tycker jag.
    Hon har gjort bort sig totalt.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-26 10:36:29 följande:
    Med dina barn och exet,hoppas jag. Inte med din nya.
    Finns inget där att reda ut,tycker jag.
    Hon har gjort bort sig totalt.
    Framförallt med barnen, exet och mej själv har dock några saker jag måste ordna med när det gäller den nya också så som anställning m.m. SUCK
Svar på tråden Barnen eller den nya.