• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-21 12:06:15 följande:
    Egentligen behöver han inte svara mej utan agera istället. Idag mår jag inte så bra men det är jag själv som fixat det, blev några groggar för mycket igår var gott då men inte idag men så är det för många, ska lägga bort spriten för ett tag nu.
    Ja,det har du i och för sig rätt i.
    Men man vill ju samtidigt veta om han har läst det och om han kommer att agera.
    För barnens skull.

Ajdå. Det lät inte så roligt.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-08-21 12:32:29 följande:

Ja,det har du i och för sig rätt i.

Men man vill ju samtidigt veta om han har läst det och om han kommer att agera.

För barnens skull.

Ajdå. Det lät inte så roligt.

Jo visserligen.

Äh det går över med vatten och en pizza.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-08-21 12:58:31 följande:
    Jo visserligen.

Äh det går över med vatten och en pizza.
    Ja,det är tur att det går att bota.  
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (undrar)

Hur går det  ts? Hoppas att du hittat en lösning.

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (undrar) skrev 2016-09-04 13:41:47 följande:

Hur går det  ts? Hoppas att du hittat en lösning.

Nja inte riktigt än men snart så, har jobbat så mycket på sista tiden men det löser sig.

Tyvärr blev det nån grogg för mycket igår o ska lägga undan spriten ett bra tag nu vet att många säger det dagen efter men jag menar det verkligen för visst känns det bra när man är på kanelen men inte dagen efter, blir kaffe, vatten, Treo idag o tidigt i säng i kväll så obehagen är borta i morgon förhoppningsvis.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-09-04 14:44:11 följande:
    Nja inte riktigt än men snart så, har jobbat så mycket på sista tiden men det löser sig.

Tyvärr blev det nån grogg för mycket igår o ska lägga undan spriten ett bra tag nu vet att många säger det dagen efter men jag menar det verkligen för visst känns det bra när man är på kanelen men inte dagen efter, blir kaffe, vatten, Treo idag o tidigt i säng i kväll så obehagen är borta i morgon förhoppningsvis.
    Har du flyttat ut ännu och har din nya accepterat det?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-09-04 21:53:26 följande:
    Har du flyttat ut ännu och har din nya accepterat det?
    Har en lägenhet och även om hon inte acepterar det så är det så.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-09-05 13:42:45 följande:
    Har en lägenhet och även om hon inte acepterar det så är det så.
    Men jag hoppas att du inte låter henne manipulera dig att komma tillbaka till henne.
    Hon vet att hon har lyckats med det förut och kan säkert försöka igen.

Har du tagit kontakt med dina barn och ditt ex då?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-09-05 13:57:59 följande:

Men jag hoppas att du inte låter henne manipulera dig att komma tillbaka till henne.

Hon vet att hon har lyckats med det förut och kan säkert försöka igen.

Har du tagit kontakt med dina barn och ditt ex då?

Hon försöker ta kontakt gång på gång men jag står emot.

Har lite kontakt med några av barnen och då via skrift, dom svarar väldigt kortfattat, dom andra har jag skrivit till också men dom har inte svarat något men hoppas det kommer, exet har jag inte kontaktat inte än men ska göra det när exakt vet jag inte.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-09-05 19:11:13 följande:
    Hon försöker ta kontakt gång på gång men jag står emot.

Har lite kontakt med några av barnen och då via skrift, dom svarar väldigt kortfattat, dom andra har jag skrivit till också men dom har inte svarat något men hoppas det kommer, exet har jag inte kontaktat inte än men ska göra det när exakt vet jag inte.
    Det är bra om du kan fortsätta så och hålla dig iskall mot henne.
    Förr eller senare så kanske hon fattar vad som gäller.

Ok. Har du bett om ursäkt helhjärtat så de vet att du menar det?
    I så fall kanske de skulle svara dig lite mer än bara kortfattat.
    Om dus skriver till exet och ber om ursäkt också så kanske de skulle förstå ännu mer att du menar allvar.
    Vet de att du har gjort slut med din nya?
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.