• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-09-05 20:33:08 följande:

Det är bra om du kan fortsätta så och hålla dig iskall mot henne.

Förr eller senare så kanske hon fattar vad som gäller.

Ok. Har du bett om ursäkt helhjärtat så de vet att du menar det?

I så fall kanske de skulle svara dig lite mer än bara kortfattat.

Om dus skriver till exet och ber om ursäkt också så kanske de skulle förstå ännu mer att du menar allvar.

Vet de att du har gjort slut med din nya?

Tillslut faller väl poletten ner.

Har inte bett om ursäkt på det viset utan skrivit sorry för det som hänt och att jag finns för dom detta till barnen då. Exet har jag inte skrivit eller pratat med men det kommer och det kanske är så att barnen förstår mer dvs så som du skriver och nej har inte skrivit något om förhållande hit eller dit än.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-09-06 09:08:39 följande:
    Tillslut faller väl poletten ner.

Har inte bett om ursäkt på det viset utan skrivit sorry för det som hänt och att jag finns för dom detta till barnen då. Exet har jag inte skrivit eller pratat med men det kommer och det kanske är så att barnen förstår mer dvs så som du skriver och nej har inte skrivit något om förhållande hit eller dit än.
    Fast det låter ju inte riktigt som en helhjärtad ursäkt att bara skriva "sorry ör det som hänt".
    De måste ju känna att du verkligen menar det också.
    Om du skriver till ditt ex och ber om ursäkt och verkligen menar det så kanske de tar det på allvar.

Ja,vi får väl hoppas att polletten trillar ner och att du inte går tillbaka till din nya.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-09-06 09:37:07 följande:

Fast det låter ju inte riktigt som en helhjärtad ursäkt att bara skriva "sorry ör det som hänt".

De måste ju känna att du verkligen menar det också.

Om du skriver till ditt ex och ber om ursäkt och verkligen menar det så kanske de tar det på allvar.

Ja,vi får väl hoppas att polletten trillar ner och att du inte går tillbaka till din nya.

Ska skriva när det är lugnare på jobbet, hinner inte nu.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-09-06 15:55:26 följande:
    Ska skriva när det är lugnare på jobbet, hinner inte nu.
    Skjut inte upp det för länge bara. Då kanske det är försent.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-10-04 18:33:35 följande:

Hur går det TS?

Nja sådär den nya ger sig inte tyvärr men jag står på mej.

Jag har skickat nått meddelade till exet och hon verkar iallafall inte arg eller bitter så det känns bra. Exet har tydligen blivit en helt ny kvinna som är jättevänlig.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-06 12:04:11 följande:
    Nja sådär den nya ger sig inte tyvärr men jag står på mej.

Jag har skickat nått meddelade till exet och hon verkar iallafall inte arg eller bitter så det känns bra. Exet har tydligen blivit en helt ny kvinna som är jättevänlig.
    Bra att du står på dig! Men gör du det tillräckligt?
    Med tanke på att hon inte ger sig så kanske hon inte tar dig på riktigt allvar.

Det låter ju bra. Men av det du har skrivit om dit ex tidigare så verkar hon ju alltid ha varit snäll.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-08 11:40:04 följande:

Bra att du står på dig! Men gör du det tillräckligt?

Med tanke på att hon inte ger sig så kanske hon inte tar dig på riktigt allvar.

Det låter ju bra. Men av det du har skrivit om dit ex tidigare så verkar hon ju alltid ha varit snäll.

Kanske jag inte har sagt ifrån på allvar hon är inte att leka med för jag har hamnat i blåsväder, kan inte gå in i detalj i detta nu.

Jodå hon har varit vänlig förutom då när hon avvisade mej då var hon inte alls trevlig. Nu verkar det som hon står på bägge benen så skilsmässan har eventuellt gjort henne gott.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-10-09 10:00:17 följande:
    Kanske jag inte har sagt ifrån på allvar hon är inte att leka med för jag har hamnat i blåsväder, kan inte gå in i detalj i detta nu.

Jodå hon har varit vänlig förutom då när hon avvisade mej då var hon inte alls trevlig. Nu verkar det som hon står på bägge benen så skilsmässan har eventuellt gjort henne gott.
    Du har ju skrivit tidigare att du är konflikträdd så du har kanske inte visat henne att du verkligen menar allvar.

Ja,men det var kanske inte så konstigt att ditt ex inte var så trevlig mot dig då,med tanke på hur hon blev behandlad av dig och din nya plus allt annat som hon hade gått igenom med sina anhörigas död osv.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-10-09 12:42:30 följande:

Du har ju skrivit tidigare att du är konflikträdd så du har kanske inte visat henne att du verkligen menar allvar.

Ja,men det var kanske inte så konstigt att ditt ex inte var så trevlig mot dig då,med tanke på hur hon blev behandlad av dig och din nya plus allt annat som hon hade gått igenom med sina anhörigas död osv.

Måhända att jag inte visat det men det verkar vara försent för hon träffar fortfarande den andra mannen men tydligen är det inget seriöst förhållande.

Och jag tror inte någon vill ha mej för snygg är jag inte, pengar har jag inte heller så den enda som verkar vilja ha mej är hon den nya och hon har gjort om sig lite och blivit finare men och det är ett stort MEN där med henne men va fasen har jag att välja på.
Svar på tråden Barnen eller den nya.