• Jenkan88

Barnen eller den nya.

Känner igen mig i vad du skriver.. Min pappa träffade en ny tjej för ca 10 år sedan, och fram tills nu har mitt liv varit ett helvete. Hon har anmält min mamma, pratar ständigt skit om min mamma i min närvaro och är sjukt elak. Jag kommer aldrig förlåta min pappa för att han valde hennes sida, aldrig någonsin. Tänk noga på ditt val, dina barn kommer finnas där resten av livet, medans kvinnor kommer och går.

• Jenkan88
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 08:51:13 följande:

Ok inte bra att du mått dåligt så länge. Varför nu efter 10 år kan du inte förlåta din pappa för det är väl inte han som anmält utan din pappas nya tjej visst förstår att han gjorde bort sig precis som jag när han valde den nyas sida men när man är nykär fattar man inte och jo man blir en egoist.

Jag älskar fortfarande mina barn men pga händelser har dom fortfarande inte tagit mej tillbaka, har din pappa visat att han älskar dej? Om inte vad skulle han ha gjort för att visa? Jag vill gärna bli vän med mina barn igen.

De har varit tillsammans i stort sett halva mitt liv. Han var ju med på att anmäla min mamma och mig till sos. Han har ju en egen vilja, men han lyssnar alltid på vad hans fru säger till honom att göra. Allt hon säger lyssnar han på. Han har aldrig lyssnat på mig eller min lilla syster. Aldrig någonsin. Sedan hon kom in i bilden så har han blivit en annan människa, han är så sjukt elak. Förstår inte hur man kan vara så elak mot sina egna barn bara för man skaffat en ny. Kanske ska tillägga att hans fru hatar oss (hans barn) och vi tycker inte speciellt bra om henne heller. Du skriver det där om nykär, jo det kan jag förstå.. Men nu 10 år senare så är det precis likadant som alla dessa år, han är så blind. Hon är en riktig häxa och manipulerar honom. Om min pappa älskar mig? Om vi säger så här, jag kan inte minnas senaste gången jag fick en kram av honom, han har aldrig visat någon sorts kärlek till mig. Utan han säger att han älskar mig när han är på fyllan, vill så gärna tro på honom, men efter allt som han och hans fru gjort så är det så himla svårt. Det känns som dom inte gjort annat än att förstöra för mig. När jag inte är i behov av min pappa längre så kommer jag sticka och aldrig mer höra av mig till honom. Jag har så mycket hat mot honom, faktiskt. Man behandlar inte sina barn så som han gjort, och gör. Det jobbigaste har nog varit att han alltid tagit hennes parti, och aldrig lyssnats/sett på oss barn. Jag tror inte han kan säga speciellt mycket för att få mig att förlåta honom för den skada han gjort, hoppas bara hans fru lämnar honom så får han känna hur det känns att stå där ensam. finns säkert goda chanser för dig att "rätta till" det som hänt, men jag vet inte varför dom väljer att inte prata med dig heller..
  • Jenkan88
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-11-17 08:51:13 följande:

Ok inte bra att du mått dåligt så länge. Varför nu efter 10 år kan du inte förlåta din pappa för det är väl inte han som anmält utan din pappas nya tjej visst förstår att han gjorde bort sig precis som jag när han valde den nyas sida men när man är nykär fattar man inte och jo man blir en egoist.

Jag älskar fortfarande mina barn men pga händelser har dom fortfarande inte tagit mej tillbaka, har din pappa visat att han älskar dej? Om inte vad skulle han ha gjort för att visa? Jag vill gärna bli vän med mina barn igen.

Nu såg jag varför dina barn inte vill prata med dig, och det kan vara förståendligt. Men jag tycker din nya tjej är konstig. Vem är hon som ska säga till dig att du inte får träffa din ex fru? Ni har trots allt barn tillsammans!

Min mamma och min pappas nya fru bråkade ständigt och smuts kastade varandra. Och gör det än idag. Jag tror nog dina barn måste vara väldigt sårade över ditt val, och jag kan förstå dom.. Men samtidigt så tror jag dom kommer "förlåta" dig. Min mamma lämnade min pappa för en annan kille, och tog med oss som små. Idag kan jag fortfarande sitta och tänka på vilken idiot hon var, och hur bra vi hade haft det om hon inte stack ifrån min pappa.

Frågan du får ställa dig själv är vem som är viktigast, jag skulle säga dina barn, tjejer finns överallt men dina barn kommer förhoppningsvis stå vid din sida genom livet, vore tråkigt att förlora dom..
Svar på tråden Barnen eller den nya.