• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Blä) skrev 2016-03-23 08:07:18 följande:

Att det ens är nåt att fundera på..... Blir mörkrädd

Jo jag är också mörkrädd för vet ej vad hon riktigt är kapabel till eftersom hon skrivit som hon gjort till mitt ex även om dom aldrig träffats. Hon växlar mellan att vara trevlig och allt positivt till att bli verbalt våldsam inte så mycket till mej utan det våldsamma får mitt ex ta och det ställer mej frågan över att om jag lämnar henne vad hon kommer att göra då, jag vill inte behöva byta identitet. Hur kan en människa förändras så från dag till dag eller är det ett drag från dom som kommer från östländerna även om hon nu bott länge i Sverige. Har en del att fundera på som sagt var.
  • Anonym (Psycho - Hitchcock)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-23 09:16:59 följande:
    Jo jag är också mörkrädd för vet ej vad hon riktigt är kapabel till eftersom hon skrivit som hon gjort till mitt ex även om dom aldrig träffats. Hon växlar mellan att vara trevlig och allt positivt till att bli verbalt våldsam inte så mycket till mej utan det våldsamma får mitt ex ta och det ställer mej frågan över att om jag lämnar henne vad hon kommer att göra då, jag vill inte behöva byta identitet. Hur kan en människa förändras så från dag till dag eller är det ett drag från dom som kommer från östländerna även om hon nu bott länge i Sverige. Har en del att fundera på som sagt var.
    ...för att hon kommer från östländerna...  ICKE!  Vilken idiotisk slutsats! Det är ett personlighetsdrag den kvinnan visar upp och det har tydligen eskalerat. Det går möjligen att sätta ett namn på detta personlighetsdrag och det namnet kan förvisso göra vem normal person som helst mörkrädd. Passa dig!

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Psycho - Hitchcock) skrev 2016-03-23 10:33:42 följande:

...för att hon kommer från östländerna...  ICKE!  Vilken idiotisk slutsats! Det är ett personlighetsdrag den kvinnan visar upp och det har tydligen eskalerat. Det går möjligen att sätta ett namn på detta personlighetsdrag och det namnet kan förvisso göra vem normal person som helst mörkrädd. Passa dig!

Vad för namn är det du tänker på?
  • Anonym (korkat)

Av det du skriver så verkar du inte ha några starka band till dina barn, mest ytligt, du såg till att fick mat och kläder samt närvarade vid födelsedagar, etc men inte mer än så. Det förklarar varför du öht överväger en sån sak, med lite mer "normala" band så hade du inte ens tänkt den tanken...

Ang galenkärringen så tror jag inte det kommer gå så långt OM du bryter med henne HELT, så länge hon ser ditt ex och era barn som konkurrenter så har hon något att slåss för, pinka in sitt revir sas, men om du bryter med helt, ber henne dra åt helvete typ och gör det klar för henne att hon inte är ett alternativ oavsett vad, så finns det inte längre något att slåss för och inget revir att pinka in. MEN det förutsätter att du gör det riktigt klart för henne att du inte vill ha med henne att göra längre och att det inte har med barnen eller exet att göra utan för att hon helt enkelt har psykiska problem.

• Anonym (varför)

Varför ska man ha kontakt med sitt ex då man avslutat relationen? Har man minderåriga barn så kan jag förstå det men är båda barnen myndiga så varför? Barnen kan man ändå ha en kontakt med.

Jag skulle ta upp kontakten med mina barn och med mina föräldrar - givetvis! Men exfrun får leva sitt eget liv anser jag du har ju gjort ditt val och valt bort henne. Förstår inte meningen med att ha kontakt med henne om det inte är så du vill äta kakan och ha den kvar.

Satsa helhjärtat på din nya men låt henne veta att dina barn och dina föräldrar väljer du inte bort.

• Anonym (korkat)
    Anonym (varför) skrev 2016-03-23 15:57:44 följande:

Varför ska man ha kontakt med sitt ex då man avslutat relationen? Har man minderåriga barn så kan jag förstå det men är båda barnen myndiga så varför? Barnen kan man ändå ha en kontakt med.

Jag skulle ta upp kontakten med mina barn och med mina föräldrar - givetvis! Men exfrun får leva sitt eget liv anser jag du har ju gjort ditt val och valt bort henne. Förstår inte meningen med att ha kontakt med henne om det inte är så du vill äta kakan och ha den kvar.

Satsa helhjärtat på din nya men låt henne veta att dina barn och dina föräldrar väljer du inte bort.

Fast frågan är om man öht vill ha en relation till en människa som är så sjukligt svartsjuk och allmänt labil som den TS beskriver?
  • Ess
    Anonym (varför) skrev 2016-03-23 15:57:44 följande:

Exet ser inte jag heller någon anledning att ha mer än den allra nödvändigaste kontakt ang barnen med, om det gäller mindre barn. Föräldrar och barn måste man kunna ha kontakt med, även vänner.
    Om ts beskrivning av den nya stämmer, så tycker jag inte att han ska satsa på henne utan vänta på nästa tåg. 
  • Ess
    Anonym (Samma) skrev 2016-03-22 23:10:34 följande:
    Du är säkert förälskad nu, allt kan bli så skevt då. Backa undan. Älskar hon dig finns hon kvar ett tag och respekterar att du har kontakt med dina barns mamma. Även om barnen är 18+.. De kommer vilja ha er båda på framtida studenter, bröllop, barnbarn el värrsta scenarion, om de blir sjuka, etc
    De flesta sakerna du skriver här innebär inte att man måste träffa exet. Det enda är i så fall bröllopet man får tacka nej till om det absolut inte funkar.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (korkat) skrev 2016-03-23 16:23:05 följande:

Fast frågan är om man öht vill ha en relation till en människa som är så sjukligt svartsjuk och allmänt labil som den TS beskriver?

Just nu bråkar inte den nya kvinnan så i detta läge känns det bättre, hon har kanske läst det jag skrivit ;)
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (särbo) skrev 2016-03-23 08:09:42 följande:

Om du svikit exfrun genom att vara otrogen mot henne hoppas jag verkligen inte du har något att hämta där.

Däremot ska du givetvis välja dina barn, de har inget med ditt kärlekslöst att göra. Kan den nya inte acceptera det så välj bort henne

Vi får se hur det slutar just nu är den nya trevlig och bråkar inte, hoppas det håller i sig.
Svar på tråden Barnen eller den nya.