• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 19:27:32 följande:

Du resonerar väldigt märkligt. Ni har väl barn? Är inte det de störta någonsin att förlora ett barn? Åh sen kan man ju faktiskt må dåligt och behöva störning vid andra saker än just dödsfall.

Vad tror du att nya gör om du lämnar henne? Är du rädd på riktigt eller tror du bara att hon kommer skrika och bråka, ringa och skicka elaka sms? I så fall är det väl bara att ta det. Polisanmälan henne och byt nummer om du/ni behöver.

Du har helt rätt när det gäller barnen jag tänkte mer på andra. Ja du när jag lämnade henne förra gången hotade hon med att kontakta både den ena och andra nu valde hon att hålls sig till att skriva otrevliga saker till exet och det för att jag höll kontakt med henne och hade div aktiviteter över data och så tillslut trodde jag att jag faktisk var kär i den nya och känslorna tog slut för exet. Ibland är det riktigt bra att prata med exet för hon är lugn och bråkar inte med mej och det är just det som är problemet tror jag att eftersom jag är konflikträdd så vill orkar jag inte med en omgång till av den nya utan tyvärr gör faktiskt som hon säger. Jag vet vad jag har nu men inte vad jag har om jag lämnar henne :'(
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 19:46:28 följande:

Du har helt rätt när det gäller barnen jag tänkte mer på andra. Ja du när jag lämnade henne förra gången hotade hon med att kontakta både den ena och andra nu valde hon att hålls sig till att skriva otrevliga saker till exet och det för att jag höll kontakt med henne och hade div aktiviteter över data och så tillslut trodde jag att jag faktisk var kär i den nya och känslorna tog slut för exet. Ibland är det riktigt bra att prata med exet för hon är lugn och bråkar inte med mej och det är just det som är problemet tror jag att eftersom jag är konflikträdd så vill orkar jag inte med en omgång till av den nya utan tyvärr gör faktiskt som hon säger. Jag vet vad jag har nu men inte vad jag har om jag lämnar henne :'(

Ja du vet vad du har nu. Du är fast i en relation med en kvinna som du egentligen inte älskar, som bråkar och styr ditt liv. Du har förlorat kvinnan som du faktiskt älskar och får inte ens va vän eller ha nån kontakt med henne. Du har en förstörd relation med dina barn och dina föräldrar. Du kan inte va lycklig eller må bra.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 19:54:55 följande:

Ja du vet vad du har nu. Du är fast i en relation med en kvinna som du egentligen inte älskar, som bråkar och styr ditt liv. Du har förlorat kvinnan som du faktiskt älskar och får inte ens va vän eller ha nån kontakt med henne. Du har en förstörd relation med dina barn och dina föräldrar. Du kan inte va lycklig eller må bra.

Vet inte till 100 om jag älskar mitt ex men tror det kanske är det pga den nya som gör att jag inte tänker klart just nu men det har gått upp ett o annat för mej genom tråden. Så jag kanske helt enkelt älskar exet saknar familjen det är trevligt att prata med exet iallafall så om jag bryter med den nya helt o hållet då kanske känslorna kommer tillbaka till 100 igen.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 20:06:30 följande:

Vet inte till 100 om jag älskar mitt ex men tror det kanske är det pga den nya som gör att jag inte tänker klart just nu men det har gått upp ett o annat för mej genom tråden. Så jag kanske helt enkelt älskar exet saknar familjen det är trevligt att prata med exet iallafall så om jag bryter med den nya helt o hållet då kanske känslorna kommer tillbaka till 100 igen.

Eller så bryter du bara med nya. Jobbar på dina relationer med barn och föräldrar. Är singel ett tag och reder ut vad du egentligen känner och vill.
  • Anonym (Vet ej)

Och bra nja det skulle jag inte säga att jag gör. Trodde den nya var riktig kärlek men nja inte efter sidorna hon visat efter att jag skilde mej. Är dessutom stressad till Max över hela situationen och ibland ledsen för att jag lämnade exet, hon bråkade visserligen men gör det inte längre utan är väldigt förstående och trevlig hur nu det kommer sig. Jag trodde hon aldrig ville se mej igen men det vill hon och som sagt det trodde jag aldrig. Får sova några nätter på saken för sånt här löser inte jag på bara några dagar.

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 20:15:17 följande:

Eller så bryter du bara med nya. Jobbar på dina relationer med barn och föräldrar. Är singel ett tag och reder ut vad du egentligen känner och vill.

Vill helst inte vara singel för är man 50+ är det inte det enklaste att hitta någon ny
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 08:15:14 följande:

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

Jag hade aldrig valt nån som ställt ultimatum, det låter inte sunt.

Känner igen mig lite idig. Men jag tror och att dina föräldrar kommer behöva tid. De kommer finnas där till slut.

Att vända sitt barn ryggen för att sitt kött o blod väljer nåt annat som får en att må bra, är tecken på trångsynthet. Prata med dom o var öppen och ärlig.

Men välj aldrig en kvinna som försöker kontrollera!
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 20:25:42 följande:

Vill helst inte vara singel för är man 50+ är det inte det enklaste att hitta någon ny

Nej det kanske det inte är. Men jag skulle mycket hellre leva resten av mitt liv ensam men med bra relation med mina barn och framtida barnbarn.

Min pappa är 60 år i år och har vart ensam sin min mamma dog för för 15 år sen. Det får ingen nöd på honom. Både jag (och mina barn) och min bror är ute hos honom minst 1 gång i veckan åh vi pratar i telefon nästan varje dag. Han dejtade en kvinna några år efter mamma gick bort. Hon flyttade även in hos oss. Men vi kom inte överrens och tillslut bas jag honom välja. Han valde oss utan att blinka.

Jag är 28 år, skild och har 2 barn. Det är inte jätte lätt för mig att träffa någon ny heller. Men det är inget som oroar mig. Jag har två fantastiska barn och så länge jag har dom så har jag allt.
  • LFF
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 20:15:17 följande:
    Det går ju inte att vara singel... då får man ju inget sex ju och det är ju det absolut viktigaste av allt. Jag menar, lämnar man en person för att man "bara" får sex en gång i veckan för en ragata som styr ens liv med järnhand, men man får iaf sex så ofta man vill så är det ju klart och tydligt med vilken hjärna man tänker.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 20:25:42 följande:
    Pappa gifte om sig vid 57 år ålder med en kvinna han träffat något år tidigare. 
Svar på tråden Barnen eller den nya.