• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)

Jaja om det är så barnen tycker så får dom tycka så det är inget jag kan göra något åt. Nån gång någon dag kanske vi kan se tillbaka på detta och skratta åt det.

Och självklart köper jag vad jag vill till mitt bonusbarn.

• sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-24 10:31:03 följande:

Jaja om det är så barnen tycker så får dom tycka så det är inget jag kan göra något åt. Nån gång någon dag kanske vi kan se tillbaka på detta och skratta åt det.

Troligen inte. Vissa saker kan man skratta åt efteråt, speciellt om det blivit extra tokigt. Men de, i mina ögon och troligen i deras, totalt felaktiga val, är inget som man skrattar åt efteråt. Man kanske, om relationerna repareras, välja att inte lägga någon vikt vid detta eller helt enkelt glömma det. Men skratta, det kommer man inte göra, för det är så genomsorgligt. Inte att du träffade en ny. Utan hur du som person hanterar situationen, det kommer aldrig vara något roligt i detta.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-24 10:31:03 följande:

Skratta? Skulle inte tro det. Om du ser något roligt i detta ska du kanske fundera på att söka professionell hjälp. Hur svårt kan det vara att vilja sina barn det bästa i livet? Som sagt, alla kan träffa en ny. Men hur du hanterar detta är bara sorgligt. Inget att skratta åt. Det ger dig inte precis något plus i kanten som varken man eller pappamaterial. Sorgligt är du och jag hoppas dina barn kan komma över detta och trots allt leva välmående liv. För det är inte en självklarhet när man blivit så sviken utav den som borde stå en närmast i livet.
  • Anonym (Vet ej)

Vi får se hur det blir med allt.

Efter att jag inte längre har någon kontakt med den gamla familjen osv så har min nya lugnat sig lite, det är fortfarande bråk om jag inte gör som hon vill och det gillar jag inte men jag ser tiden an och allt positivt med henne tar bort det negativa.

Men visst vissa dagar blir det för mycket bråk och då brukar jag åka ut en stund.

• Anonym (Peter)

Så trots att du till och med offrat din familj bråkar hon ändå? Om vad?
    Vad är det positiva med henne förutom sex?

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-05-24 11:08:54 följande:

Så trots att du till och med offrat din familj bråkar hon ändå? Om vad?

Vad är det positiva med henne förutom sex?

Bråk om att om jag inte lagar mat, inte kör och hämtar henne och hennes dotter, om jag varit borta för länge (då kollar hon mobilen) m.m Hon är fin, sexig, klär sig mycket fint osv
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-24 11:34:30 följande:
    Bråk om att om jag inte lagar mat, inte kör och hämtar henne och hennes dotter, om jag varit borta för länge (då kollar hon mobilen) m.m Hon är fin, sexig, klär sig mycket fint osv
    Hahaha!
  • Ann Cistrus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-24 11:34:30 följande:
    Knappt att jag kan tro att det finns så flata män. Sorgligt. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Vienna)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-24 12:03:03 följande:
    Knappt att jag kan tro att det finns så flata män. Sorgligt. 
    Alltså det är uppenbart att båda trådarna är trolltrådar, skrivna av en och samma person Drömmer
Svar på tråden Barnen eller den nya.