• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-30 18:35:34 följande:
    Har vid något tillfälle sagt det men det går hon inte med på utan nu är det vi som är familjen enligt henne.
    Tycker synd om både barnen, föräldrar och exet men å andra sidan om exet hade visat att hon var kär i mej hade inget av detta ha hänt, vet att jag kan få folk på mej för att jag tycker det.
    Men herregud. Du vägrade ju att acceptera att hon hade sorg. Du ansåg ju att hon skulle ställa upp och ha sex med dig fast hon sörjde och tro att skriva sexuella INVITER via SMS när hon sörjde.

Blev du tappad på huvudet från hög höjd på stengolv när du var liten?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Themis

Alltså, år 1980 kunde jag köpt att vissa män fortfarande "lämnade" sin första familj, men så är det inte längre.

Om din kvinna inte kan fatta det så ligger hon verkligen efter sin tid och idag utgör hennes beteende mest ett sjukligt kontrollbehov som bör motarbetas med alla medel.

En man som dessutom ger upp sina FÖRÄLDRAR, som inte har ett dyft med första familjen att göra, hade jag personligen inte kunnat känna något annat än förakt för.

Vissa saker måste man ta ställning till här i livet, annars är man inte vuxen utan bara en liten lort.

Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-30 18:01:47 följande:
    Ja jag är konflikträdd, gillar inte bråk alls.
    Jag har inte sett någon dö men tycker att döden inte är nått konstigt.
    Barnen är stora nu så dom klarar sig bra, exet hon är vuxen så hon klarar sig bra också.
    Kommer ihåg att jag frågade henne om vi kunde vara vänner om vi hittar någon ny (nu hade ju jag redan gjort det men det visste inte exfrun) Hon ville att vi skulle vara vänner och det vi ända tills den nya kom på att jag hade kontakt med exet då var jag tvungen att ringa och säga upp all kontakt och det var vid det tillfället alla dumma ord kom och det ångrar jag en kan inget göra - eller vet inte om jag kan göra något för att rätta till det.
    Förstår om exet är arg över att bli kallad en vidrig hora som ingen vill ..... och andra saker.
    Nu gör jag och den nya mer än att ...... vi är ute och går, lagar mat, sköter om hennes barn (hon har ett) och jag är med och tar hand om det barnet för det känns som jag bränt alla chanser hos mina egna fast önskar att det inte var så - Har du nått tips på hur man ber alla om ursäkt?
    Vad skall man svar på dessa smaklösa egoismen du visar prov på?
    Du har inte sett någon dö? Nehej så trevligt för dig då.
    Du är 50+ år gammal och borde begripa vid den åldern, att man sörjer sina bortgångna för att det inte finns kvar i livet. ALDRIG för att man tycker "döden är konstig".

Nej det är inget konstigt med att dö, jag har tappat bort tre släktingar på mycket kort tid.
    Döden ser jag inte som konstig, men vad fan jag sörjer min ENA släkting något fruktansvärt och saknar honom som av hela mitt hjärta.

Hade jag haft en så hjärtlös person som dig i mitt förhållande så hade jag sparkat ut den karln fortare än kvickt. För du har inget hjärta du har ingen medkänsla. Du saknar hjärta och du saknar medkänsla för andra personer, då du valde att vara egoist och skicka sexuell inviter via SMS och "laga mat" för att få sex. Du ansåg att knulla är mycket viktigare och ansåg att din fru skulle lägga sin sorg helt åt sidan,  tvinga fram sexlust, för att du skulle få knulla. Du har ju överbevisat att du saknar medkänsla och du överbevisar också att du saknar hjärta.

Nu sitter du och ber om råd hur man skall be om ursäkt.  Hur skall man ge råd till en person som vägra fatta sina direkta fel och brister, som är en total mes som vägra att ta ansvar för sina handlingar? Och försöker skylla sin otrohet på att frun, som är mitt uppe i en sorg och kräva av en emotionell upprörd människa att tvinga fram sexlust så du får knulla.

Du borde inte be om ursäkt ännu, du skall först har uppsökt en psykolog och ta hjälp av en psykolog först för att inse hur egoistisk du har varit mot din exfru och lära dig att ta vuxenansvar för dina handlingar, d.v.s sluta skylla på din fru att du var otrogen.
    När du har fått insikt  över att du har visat prov på avsaknad av medkänsla för din exfru när hon sörjde, och att du lärt dig att det är enbart ditt egna fel, och inte din frus fel, att du var otrogen.
    Då först kan du kanske efterfråga om tips på hur man ber om ursäkt.

• EnAnonumius
    Furienna skrev 2016-05-30 18:43:52 följande:
    Åter igen har hon ingen rätt att bestämma över det. De är visst din familj, och de var det långt innan hon kom in i bilden.
  • EnAnonumius
    Anonym (ryskan) skrev 2016-05-30 18:32:02 följande:
    Antingen skriver du brev till din exfru och dina barn där du berättar att du inser att du varit en idiot och ber uppriktigt om förlåtelse. Eller så tar du upp luren och ringer för att säga detsamma och skiter i ifall psykfallet du bor med tar illa upp. Är exfrun och barnen fortfarande arga på dig får du ta det då. Tycker du är skyldig dem en ursäkt för deras skull, inte för din egen.
    Jag tycker att han är skyldig att bevisa för sin fru att han har bett sig mycket empatilöst mot henne när hon hade djup sorg efter hennes bortgångna släkting.

Alltså sitta och skicka sexuella inviter via SMS, och "laga lite mat" och tycka att frun skall ställa upp på sex när man mår emotionellt dåligt, är bara direkt egoistiskt och empatilöst från hans sida. 

• Anonym (Vet ej)

Min ålder är på dryga 50+ och jag är svensk ut i fingerspetsarna.

Varför kan man inte lämna sin familj nu liksom man kunde 1980?

Har aldrig varit med en liknade kvinna som denna exet hade nästan inga bröst och denna jag har nu har Stora och det är jag inte van men klagar inte (visst silikon så dom borde hålla formen) annars är jag inte för äkta stora bröst för har sett att det kan bli häng, det är inte snyggt eller sexigt sen är smaken olika.

Och Nej jag har inte blivit tappad när jag var liten + tycker att döden tillhör livet och att man inte ska sluta leva för att nån/några dör.

• Furienna

Men det är inte så ovanligt att man kan bli deprimerad efter en anhörigs död, och det är något som man måste acceptera. Det låter som att du i vilket fall hade börjat tröttna på din fru, och så kom det här bombnedslaget och fick dig att glömma allt annat för henne. Så trist... 

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-30 19:43:50 följande:
    Min ålder är på dryga 50+ och jag är svensk ut i fingerspetsarna.
    Varför kan man inte lämna sin familj nu liksom man kunde 1980?
    Har aldrig varit med en liknade kvinna som denna exet hade nästan inga bröst och denna jag har nu har Stora och det är jag inte van men klagar inte (visst silikon så dom borde hålla formen) annars är jag inte för äkta stora bröst för har sett att det kan bli häng, det är inte snyggt eller sexigt sen är smaken olika.
    Och Nej jag har inte blivit tappad när jag var liten + tycker att döden tillhör livet och att man inte ska sluta leva för att nån/några dör.
    Vem fan har sagt att man "ska slutar och leva" för att någon dör? Ingen i denna tråden. Det är något du hittar på själv.
    Det du vägra att fatta att sorg och saknad har sin tid för andra människor.

Du vägra ju att inse att människor är olika och du bevisar att du inte vill visa medkänsla för andra människor.

Varför är du så otroligt viktigt för dig att bevisa att du är emotionellt efterbliven och efterbliven när det kommer till medkänsla, upprepat.

Sedan så sitter du och bevisar allting skall kretsa kring utseendet och yta.
    Du väljer ju att bli totalt "pussy whiped" bara för att hon är snygg din nya.
    Säger en hel del om din karaktär som människa att du är en person som väljer yta i stället för innehåll och allting skall bara kretsa kring ytan och du skiter i innehållet.

Jag tycker synd om din exfru att hon hade så dåligt smak att bli i hop med med dig.

• Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-05-30 20:15:44 följande:

Vem fan har sagt att man "ska slutar och leva" för att någon dör? Ingen i denna tråden. Det är något du hittar på själv.

Det du vägra att fatta att sorg och saknad har sin tid för andra människor.

Du vägra ju att inse att människor är olika och du bevisar att du inte vill visa medkänsla för andra människor.

Varför är du så otroligt viktigt för dig att bevisa att du är emotionellt efterbliven och efterbliven när det kommer till medkänsla, upprepat.

Sedan så sitter du och bevisar allting skall kretsa kring utseendet och yta.

Du väljer ju att bli totalt "pussy whiped" bara för att hon är snygg din nya.

Säger en hel del om din karaktär som människa att du är en person som väljer yta i stället för innehåll och allting skall bara kretsa kring ytan och du skiter i innehållet.

Jag tycker synd om din exfru att hon hade så dåligt smak att bli i hop med med dig.

Jag vill också ha medkänsla, mitt ex gav mej egentid och det var bra den nya gör det inte.

Exet är inte en ful kvinna och den sista tiden vi var tillsammans väldigt ofta typ sex minst 4 ggr i veckan och ibland mer bara det att jag hade den nya vid sidan om och den nya hotade och hotade tills jag lämnade exet om inte den nya hade funnits då hade jag och exet varit tillsammans för vi hade verkligen ett enormt bra sexliv men jag var rädd för den nya för vad hon skulle kunna ställa till med och jag gav mej.

Barnen, exet och mina föräldrar har önskat att jag ska komma tillbaka till den familjen men vet i sjutton hur det skulle gå till idag och det tär, det tär även att den nya ville att jag skulle köpa en sak till hennes barn för drygt 6000:- när hen fyllde år samtidigt som jag ger mina barn 250 när dom fyller år för jag har inte råd att ge dom mera pga omständigheter :'(
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-30 17:45:19 följande:
    Har nog gjort bort mej för mycket för att jag ska kunna träffa barnen, föräldrarna, vet faktiskt inte hur jag ska bete mej om jag träffar dom.
    Och jo då de nya har inte varit snäll mot exet och tyvärr fått med mej på samma linje som hon har mot exet så vet inte vad jag skulle säga till exet heller känns inte som att det räcker med förlåt till någon :´(
    Om du verkligen vill gå tillbaka till ditt ex och dina barn så var bara dig själv.
    Inte den din nya kvinna har gjort dig till.
    Säg förlåt och visa att du verkligen menar det och förklara att din nya kvinna totalt har vridit om huvudet på dig.
    För det är vad som har hänt här,tror jag.
    Sen är det upp till dem om de vill förlåta dig eller ej.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-30 17:49:57 följande:
    Nej jag visste inte hur man skulle göra så jag flydde in i jobbet för hon var så vresig på mej.
    Kärlek och sex tycker jag man kan ha även om man förlorat släktingar för på den tiden hade hade ju mej, barnen och det var vi som var familjen då.
    Jag tycker också att ett kärleksfullt liv ihop med någon ska innehålla sex, det är en bit av själva förhållandet. 
    Men du tror inte att hon hade nog med sig själv då?
    Och varför skulle hon ställa upp på att ge dig sex när du inte stöttade och fanns dör för henne när hon behövde det?

Jag förlorade min pappa när jag var yngre.
    Jag blev uppvaktad av en kille precis efter att det hade hänt och var för svag för att orka stå emot hans uppvaktningar.
    Och 3 veckor efter min pappas död så ansåg han att jag skulle sluta sörja och ägna mig åt honom och ge honom det han ville ha.
    Tycker du verkligen att det är rätt att göra så? Att utnyttja en kvinna i sorg?
    Jag tror att du behöver lära dig litegrann om sorgearbete och dess olika faser och hur det kan te sig innan du ens försöker gå tillbaka till ditt ex.
    Har du ingen förståelse för att hon kan vara ledsen när hon har förlorat en anhörig så kan du heller inte förvänta dig att hon ska ge dig något tillbaka.
    Det orkar man inte alltid i det tillståndet.

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.