• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Furienna

Men inte när det gäller hans nya. Då låter han plötsligt henne bestämma allt. Fast det så klart, det verkar ju bara bero på att hon alltid ställer upp på sex. Om hon skulle bli sjuk och/eller tappa sexlusten, så skulle han nog dra från henne också. Obestämd

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (nej) skrev 2016-05-31 21:57:15 följande:

Det är precis såna här inlägg som får det att lukta troll... "Hör här vilken idiot jag var som inte ens lät henne sörja 4 månader"... Du använder ord som "otrohetssidan", visst är det precis vad VM är men ändå - i kombination med att du inte visar någon ånger eller försöker försvara dig. Det blir helt enkelt inte trovärdigt...

Det jag gjorde var att vänta 4 månader innan jag reggade mej. Jag skrev att jo visst jag kunde ha avslutat innan jag träffade nån annan fast om jag avslutat så hade jag kanske stått helt utan förhållande och jag är inte en sån som vill vara själv. Skrev också att exet har ett stort hjärta och hon hjälper alla fast under denna tiden var det mest bråk och gnäll från henne och visst det kanske har med dödsfallen att göra men då kändes det som att hon bara var arg och sur på mej.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-01 00:37:35 följande:

Ja din fru har ett stort hjärta och medkänsla. Du saknar medkänsla och hjärta.

Du saknar hjärta HELT.

Du sitter ju upprepat och bevisar att du vägra att förstå och inse att din fru kanske behövde medkänsla.  Vilket du var oförvägen att ge bara för att du är i grund och botten en empatilös egoist.

Du ÄR 50år och vägra att begripa att i ett förhållande handlar det från BÅDA parter att man både ger och tar.

Du ger inget du bara kräver och tar.

Jo hon har ett stort hjärta men det som hände då var att jag gav och hjälpte till men fick inget tillbaka jo jag fick skäll och gnäll men det kanske är så man reagerar vid sorg?
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-31 14:52:52 följande:
    Jag kanske gjorde nått fel
    Men om min fru nu älskade mej varför visade inte hon det istället för att bråka och ha taggarna uttåt mot mej?
    FÖR ATT HON SÖRJDE SIN SLÄKTING! Hur jävla trög är du egentligen? Sorg är inte rationellt, sorg är inte samma för alla, sorg gör att man inte är "sig själv". Och älskar mannågon som har sorg SÅ HAR MAN FÖRSTÅELSE FÖR DETTA! Men du har uppenbarligen aldrig älskat din exfru! Hon har bara varit bekväm att ha så länge allt var på dina villkor.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-06-01 08:14:20 följande:

Men inte när det gäller hans nya. Då låter han plötsligt henne bestämma allt. Fast det så klart, det verkar ju bara bero på att hon alltid ställer upp på sex. Om hon skulle bli sjuk och/eller tappa sexlusten, så skulle han nog dra från henne också. 

Jodå hon bestämmer allt och det är inte så roligt alla gånger får se hur/om vi ska vara tillsammans egentligen tiden får utvisa det.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-06-01 08:23:49 följande:

FÖR ATT HON SÖRJDE SIN SLÄKTING! Hur jävla trög är du egentligen? Sorg är inte rationellt, sorg är inte samma för alla, sorg gör att man inte är "sig själv". Och älskar mannågon som har sorg SÅ HAR MAN FÖRSTÅELSE FÖR DETTA! Men du har uppenbarligen aldrig älskat din exfru! Hon har bara varit bekväm att ha så länge allt var på dina villkor.

Jag har älskat henne i många många år och hjärtat klappar fortfarande till en del för henne.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-06-01 08:34:07 följande:

Men du har ända sårat henne djupt. 

Det stämmer och skulle helst vilja ha allt ogjort tror nog att hon vill ha allt ogjort också.
  • Anonym (Peter)

Varför klarade du inte av att din exfru "gnällde" när hon var i djup sorg, men du låter den nya köra över dig totalt, helt utan anledning?
    Det går inte ihop...
    Eller har du börjat leta runt efter nytt nu med som du gjorde sist?

• Anonym (Vet ej)

Har inte pratat med exet på ett bra tag nu och det saknar jag. Nu står jag i dilemmat med att jag inte berättat för min nya att jag inte har jobbet kvar utan har fått tagit lån för att betala hennes och mina utgifter tror att om hon får reda på att jag inte har jobb så kommer hon nog inte att vilja ha mig, billig i drift är hon inte SUCK

Svar på tråden Barnen eller den nya.