• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:54:51 följande:

Nr 2 jo hon kanske är ett psyko men inte värre än exet.

På vilket sätt är exet ett psyko?
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:56:37 följande:
    Jag har inget val just nu pga att exet kommer vara där och jag både skäms och vill inte träffa henne nu.
    Det är bara ett jävla skitsnack att hävda att du inte har något val. Du sitter och VÄLJER att strunta i ditt barns student och  kommer med en otroligt korkad förklaring som "jag vill inte träffa exet". 

Ditt ex har inget med studenten att göra det är ditt barn du skall träffa inte ditt ex. Men i stället så väljer du att straffa ditt barn som tar studenten.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:56:37 följande:

Jag har inget val just nu pga att exet kommer vara där och jag både skäms och vill inte träffa henne nu.

Du har visst ett val. Du väljer att missa ditt barns största dag hittills i livet. Det du borde göra är att bara gå dit, strunta i exet, inte prata med någon men gå dit för DITT BARNS SKULL. Finns inget som kan gottgöra om du struntar i att gå dit, det lovar jag. Vilket jäkla svek av en förälder.
  • Anonym (Didi)
    Anonym (Allvarligt talat?) skrev 2016-06-04 18:05:30 följande:

Det är klart att du straffar barnen! De vill ha dig där och du säger att du inte tänker komma för din nya leksak vill inte det.

Om mitt ex gjorde så mot mina barn tror jag inte att jag skulle kunna hålla mig från att fysiskt försöka slå lite jävla vett tillbaks in i skallen på honom.

Gottgöra att du skiter i barnets stora dag? Hur ska det gå till har du tänkt?

Och för att vara riktigt riktigt tydlig så att kanske till och med du förstår: Anledningen till att du inte "kan" vara där är inte att ditt ex är där utan att du tycker att din kuk är viktigare än dina barn. Det är något som dina barn förstår, det ska du ha väldigt klart för dig!

Jag gillar inte våld, men du har har ta mig tusan rätt...det finns tillfälle där lite våld är på sin plats!
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-04 21:17:03 följande:

På vilket sätt är exet ett psyko?

Om det är hon som gjort anmälan till soc är hon ett psyko, hon har inte träffat henne eller barnet.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Didi) skrev 2016-06-05 09:45:15 följande:

Jag gillar inte våld, men du har har ta mig tusan rätt...det finns tillfälle där lite våld är på sin plats!

Våld löser inget.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-03 16:15:33 följande:

Nej med tanke på att du vägra ju komma till insikt över vilken egoist du var, och även extremt empatilös du var mot ditt ex när hon hade sorg, så förstår jag att du även inte kan se "hur du straffar barnen" genom att strunta i att komma på dennes student.

Du verkar ju vara totalt oförmögen att sätta barnen i främsta rummet, också, och sätta dina egna behov åt sidan för en stund.

Vad skall du kompensera barnen med senare?

Lära dig inse att du är en egoistisk och emotionell svin, och våga erkänna det för barnen och även ditt ex?

Kompensera med att bjuda dom dit jag bor, laga god mat och umgås med dom.
  • Blomma73
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-05 15:29:16 följande:

Kompensera med att bjuda dom dit jag bor, laga god mat och umgås med dom.

Hm. Så du tänker att en vanlig vardagskväll kompenserar frånvaron av dig på studenten? Om jag vore dina barn skulle ditt agerande göra att jag tänker att du aldrig någonsin kommer att prioritera dem längre. Dvs att jag skulle inte förvänta mig att du vill komma på mitt bröllop eller andra viktiga högtider heller.
  • Anonym (Känner igen)

Jag känner igen denna historia men i en annan tråd här på FL, denna tråd klagar en tjej som tar studenten på sin pappa. 

Hon säger precis som dig att den nya frun inte tillåter hennes pappa har kontakt och att hon inte träffat sin pappa på länge. Sedan att hennes pappa bryr sig mer om sin nya frus barn osv. Läs den tråden tycker jag. 

Hon känner sig extremt sviken. Kanske är din dotter som skrev den tråden. Men det handlar inte bara om studenten utan om mycket mer. 

Men fattar inte hur man kan välja bort sina barn på de sättet. 

• Blomma73
    Anonym (Känner igen) skrev 2016-06-05 16:20:06 följande:

Jag känner igen denna historia men i en annan tråd här på FL, denna tråd klagar en tjej som tar studenten på sin pappa. 

Hon säger precis som dig att den nya frun inte tillåter hennes pappa har kontakt och att hon inte träffat sin pappa på länge. Sedan att hennes pappa bryr sig mer om sin nya frus barn osv. Läs den tråden tycker jag. 

Hon känner sig extremt sviken. Kanske är din dotter som skrev den tråden. Men det handlar inte bara om studenten utan om mycket mer. 

Men fattar inte hur man kan välja bort sina barn på de sättet. 

Det är dottern. Hon vet om den här tråden efter någon tipsat henne att det skulle kunna vara hennes far. Hon har bekräftade senare att så var fallet efter att ha läst här. Tror hon slutade läsa här för någon vecka sedan eftersom hon blev så ledsen av dialogen här och om hur hennes pappa tänker.

Jag har även skrivit till ts här att dottern vet om tråden. Men det verkar inte ha hindrat honom att skriva vidare om hur han väljer att prioritera. Mycket sorgligt. Hoppas ibland att tråden inte är på riktigt.
Svar på tråden Barnen eller den nya.