• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-06-07 23:41:11 följande:

En yngre snyggare kille hade väl inte ställt upp på alla hennes krav. Du har ju utan större pardon ställt upp på att skälla ut och vara elak mot ditt ex, att prioritera hennes barn före dina egna (tid och pengar), inte verkat ha några större problem med att kvinnan trakasserat ditt ex., att fått dig att strunta i dina gamla föräldrar. Allt är du beredd på att offra bara du får umgås med en snygg kvinna.

Observera att jag nu inte tycker synd om dig alls. Allt har varit dina egna val. En empatisk person hade slagit bakut så fort personen börjat ställa dessa krav. Du har hela tiden valt den absolut mest fega vägen. l alla situationer. Hellre valt att vara med henne än att bo själv ett tag. Upplever att du är en extremt osjälvständig person, trots din ålder. Beklämmande.

Så kan det vara men hennes ex är äldre än mej.

Och Ja hon är snygg, och sant men hon har vid något tillfälle att hon vill träffa barnen och även mina föräldrar men vet att barnen inte velat träffa henne.

Jag var självständig men vad jag är nu vet jag inte.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-07 23:41:59 följande:

Det är väl ofta de som är mest svartsjuka som också är otrogna.

Genom sig själv känner man andra,så att säga.

Nu kan du kanske förstå hur ditt ex känfr sig när du gjord samma sak mot henne?

Karma,som sagt. Du har förtjänat att få smaka på samma medicin som du gav ditt ex.Jag tror du vet vad du ska göra nu. Kasta ut bitchen ur ditt liv och ta kontakt med dina barn igen

Men förvänta dig inte att de ska ta emo dig med öppna armar. Åtminstone inte till en början.

Du får nog kämpa och visa att du förtjänar det först,efter hur du har behandlat dem.

Hon valde kanske dig för att hon märkte att du var lättlurad och lätt att köra med?

Visste inte att dom mest svartsjuka är dom som är mest otrogna.

Jag förväntar mej inte något alls.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-06-07 23:58:07 följande:

Nu har du din chans att frigöra dig från subban och återuppta kontakten med dina föräldrar och dina barn. Hoppas att den som skulle ta studenten inte har gjort det redan, så du kan vara med i alla fall. 

Vet ej om dom vill ha kontakt med mej? Har knappt sovit något natten som var skriver inte det för att nån ska tycka synd om mej.

Men är det vanligt att en kvinna begär och verkar lycklig bara hon får presenter, att man betslar, ordnar resor, mat, presenter ja allt tills ens pengar är slut?
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 07:57:50 följande:
    Visste inte att dom mest svartsjuka är dom som är mest otrogna.

Jag förväntar mej inte något alls.
    Ofta är det så. Inte alltid.
    Jag har själv levt med en person som var sjukligt svartsjuk och som ständigt anklagade mig för att vara otrogen.
    Det visade sig senare att han var den som bedrog mig.
    Så det är min erfarenhet.

Nej,det förstår jag. Men jag tycker du ska ta den här chansen nu och ta kontakt med dina barn och din familj och lasta ut bitchen.
    Du har ju din lägenhet som du kan flytta till och fundera igenom allt utan någon som pressar dig.
    Det är vad du borde göra nu.
    Om du inte tycker att det är värt att satsa på någon som så uppenbart utnyttjat dig,förstås?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 08:05:13 följande:
    Vet ej om dom vill ha kontakt med mej? Har knappt sovit något natten som var skriver inte det för att nån ska tycka synd om mej.

Men är det vanligt att en kvinna begär och verkar lycklig bara hon får presenter, att man betslar, ordnar resor, mat, presenter ja allt tills ens pengar är slut?
    Nej,det är inte vanligt eller för den delen normalt. Hon har utnyttjat dig.

Jag tycker du ska läsa tråden som dina barn har startat där så ser du vad de egentligen tycker.
    De vill ha dig i sitt liv. Det är upp till dig nu att bevisa att du är värd den chansen.
    Mattias och Hannah.
  • EnAnonumius
    DEN kvinna du valde att knulla och hade otrohetsaffär med när du var gift gör det. Det får stå för henne.

Men innan DU gnäller på DEN kvinnan du valde före din fru och hennes beteende. Så skall du knappast gnälla på henne att hon inte vill ha dig nu när det är kris (penga kris).

Du klara ju inte av att leva i "nöd" du heller du övergav ju din fru när hon genomgick en emotionell kris och var otrogen. 

Det är knappast kvinnornas fel, egentligen, att du sitter och gräver din egna grav.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Blomma73

Nej, skulle inte säga att det var vanligt. Alla har ju i tråden påpekat att kvinnan absolut inte betett sig på ett vanligt eller bra sätt. Men att du sett förbi det bara för att du får sex och en snygg kvinna.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-08 08:54:43 följande:

Ofta är det så. Inte alltid.

Jag har själv levt med en person som var sjukligt svartsjuk och som ständigt anklagade mig för att vara otrogen.

Det visade sig senare att han var den som bedrog mig.

Så det är min erfarenhet.

Nej,det förstår jag. Men jag tycker du ska ta den här chansen nu och ta kontakt med dina barn och din familj och lasta ut bitchen.

Du har ju din lägenhet som du kan flytta till och fundera igenom allt utan någon som pressar dig.

Det är vad du borde göra nu.

Om du inte tycker att det är värt att satsa på någon som så uppenbart utnyttjat dig,förstås?

OK men jag har inte fått anklagelser om att vara otrogen inte så mycket bara frågor om jag ligger med exet

Jag är i lägenheten nu och som det känns nu kommer jag att stanna i den ett tag måste bara hämta några saker.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-08 09:08:18 följande:

DEN kvinna du valde att knulla och hade otrohetsaffär med när du var gift gör det. Det får stå för henne.

Men innan DU gnäller på DEN kvinnan du valde före din fru och hennes beteende. Så skall du knappast gnälla på henne att hon inte vill ha dig nu när det är kris (penga kris).

Du klara ju inte av att leva i "nöd" du heller du övergav ju din fru när hon genomgick en emotionell kris och var otrogen. 

Det är knappast kvinnornas fel, egentligen, att du sitter och gräver din egna grav.

Känns som att gropen är djup just nu :'( men jag fattar att jag har mej själv att skylla.
  • Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-06-08 09:40:47 följande:

Nej, skulle inte säga att det var vanligt. Alla har ju i tråden påpekat att kvinnan absolut inte betett sig på ett vanligt eller bra sätt. Men att du sett förbi det bara för att du får sex och en snygg kvinna.

Vet att jag blivit varnad.

Sen igår kväll har jag åter tänkt på vad starkt exet måste vara som orkat med allt, tagit hand om barnen och mina föräldrar och nu studenten allt på egen hand.
Svar på tråden Barnen eller den nya.