• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-08 20:48:45 följande:

Ja,det har du absolut gjort. Och nu får du smaka på din egen medicin.

Och det har du nog,ärligt talat,förtjänat.

Är du helt säker på att de är skilda? Har hon verkligen lämnat in skilsmässohandlingarna?

Hon kanske har ljugit för dig om det med.

Hon har säkert utnyttjat dig för pengarna,ja.

Nej,jag tycker inte du ska sjunka till den låga nivån att du ber någon annan att spela din älskarinna.

Då ställer du nog bara till med ännu mer problem.

Var istället man nog att ställa henne mot väggen och berätta att du vet och sen kastar du ut henne.

Sätt hårt mot hårt.

Har kollat på merinfo.se och jo dom är skilda. Nej då tänker inte sjunka till den nivån. Har hört nån stans att den bästa hämnden är att bli otroligt lycklig just nu känns lycka långt borta men den kommer. Ska försöka sova i natt, tog en liten whiskey tror inte det är så bra men jag behöver sova i natt
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-08 20:48:45 följande:

Ja,det har du absolut gjort. Och nu får du smaka på din egen medicin.

Och det har du nog,ärligt talat,förtjänat.

Är du helt säker på att de är skilda? Har hon verkligen lämnat in skilsmässohandlingarna?

Hon kanske har ljugit för dig om det med.

Hon har säkert utnyttjat dig för pengarna,ja.

Nej,jag tycker inte du ska sjunka till den låga nivån att du ber någon annan att spela din älskarinna.

Då ställer du nog bara till med ännu mer problem.

Var istället man nog att ställa henne mot väggen och berätta att du vet och sen kastar du ut henne.

Sätt hårt mot hårt.

Och jo vet att jag förtjänat detta och det är ingen god medicin
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 22:14:05 följande:
    Har kollat på merinfo.se och jo dom är skilda. Nej då tänker inte sjunka till den nivån. Har hört nån stans att den bästa hämnden är att bli otroligt lycklig just nu känns lycka långt borta men den kommer. Ska försöka sova i natt, tog en liten whiskey tror inte det är så bra men jag behöver sova i natt
    Ok. Men de har uppenbarligen inte gjort slut helt om de fortfarande ligger med varandra.
    Hade de haft sex för att få ett bra avslut så hade de knappast fortsatt att ha sex flera gånger.

Ja,det är den bästa hämnden. Faktiskt.
    Men det 'r ju också svårt om man inte känner sig redo för det.
    Jag hoppas du fick sova inatt så du kan tänka klarare idag.
    Och jag hoppas du går på ditt barns student.
    Skulle hon då protestera så kan du bara säga som det är att hon inte har rätt att klaga som själv träffar sitt ex.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-08 22:16:00 följande:
    Och jo vet att jag förtjänat detta och det är ingen god medicin
    Det är bra att du inser det,i alla fall.
    Då kanske du har lärt dig något.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-09 10:08:17 följande:

Ok. Men de har uppenbarligen inte gjort slut helt om de fortfarande ligger med varandra.

Hade de haft sex för att få ett bra avslut så hade de knappast fortsatt att ha sex flera gånger.

Ja,det är den bästa hämnden. Faktiskt.

Men det 'r ju också svårt om man inte känner sig redo för det.

Jag hoppas du fick sova inatt så du kan tänka klarare idag.

Och jag hoppas du går på ditt barns student.

Skulle hon då protestera så kan du bara säga som det är att hon inte har rätt att klaga som själv träffar sitt ex.

Pratat lite med henne och hon sa först att hon bara haft sex en gång med sitt ex men tillslut erkände hon att hon haft det flera gånger men inte haft det sen i februari och återigen tror hon att mitt ex ligger bakom och ljuger och skvallrar och för att skydda min exfru så har jag ingen kontakt med henne men kommer att återuppta kontakten bara det lugnat sig. Studenten har jag hyllat.
  • Furienna

Så du var med och firade barnet som tog studenten? Bra jobbat! Det var en mycket god början. 

• Anonym (Peter)

Är du kvar med den nya trots att hon varit otrogen mot dig under mestadelen av tiden ni varit tillsammans?

• Blomma73
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-10 20:57:12 följande:

Pratat lite med henne och hon sa först att hon bara haft sex en gång med sitt ex men tillslut erkände hon att hon haft det flera gånger men inte haft det sen i februari och återigen tror hon att mitt ex ligger bakom och ljuger och skvallrar och för att skydda min exfru så har jag ingen kontakt med henne men kommer att återuppta kontakten bara det lugnat sig. Studenten har jag hyllat.

Lite osäker på om du menar att du inte har kontakt med ditt ex för att skydda henne från din nya, eller om du menar att du inte har kontakt med den nya för att skydda ditt ex. Lite oklart om du menar att det är ditt ex eller din nya som du ska återuppta kontakten med. Meningen kan tolkas på flera olika sätt.

På vilket sett har du hyllat studenten? Gått dit själv? Ringt din dotter? Hur var det att prata/träffa dina barn?
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-10 20:57:12 följande:
    Men varför tror hon att ditt ex ligger bakom det hela?
    Det din nya har gjort,det är helt och hållet hennes eget val. Det kan hon inte skylla på någon annan.
    Det är bara fult och lågt gjort.
    Jag hoppas att du har dumpat subban.

Jag tycker du ska återuppta kontakten med ditt ex ganska omgående och vis för din nya att du inte tänker tolerera att hon anklagar ditt ex för en massa saker.
    Det är att skydda.
    Du kan ju inte skydda ditt ex om ni inte ens har kontakt,eller hur.

Bra att du gick på studenten i alla fall!
    Mattias och Hannah.
  • knasigapappan
    molly50 skrev 2016-06-11 12:34:24 följande:

Men varför tror hon att ditt ex ligger bakom det hela?

Det din nya har gjort,det är helt och hållet hennes eget val. Det kan hon inte skylla på någon annan.

Det är bara fult och lågt gjort.

Jag hoppas att du har dumpat subban.

Jag tycker du ska återuppta kontakten med ditt ex ganska omgående och vis för din nya att du inte tänker tolerera att hon anklagar ditt ex för en massa saker.

Det är att skydda.

Du kan ju inte skydda ditt ex om ni inte ens har kontakt,eller hur.

Bra att du gick på studenten i alla fall!

Håller med dig :)

Man kan be om förlåtelse oxå, om man gjort och känner att man gjort fel. ...bara en tanke.

Tips, släpp prestigen om nån finns.
Svar på tråden Barnen eller den nya.