• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Didi)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 09:21:33 följande:

Va då avstängd?

Vi får se vilka som följer med på en resa, håller på att sälja saker så pengar till resa får jag allt ihop.

Alla gör fel någon gång jag liksom min nya, exet, barnen.

Varför skulle dina barn vilja resa någonstans med din nya kvinna? Det är märkligt att DU ens vill det! Nu måste du alltså t.o.m. sälja saker för att kunna ge henne det hon vill ha!?!

Du struntade i ditt barns student! Varför gjorde du det? Varför gick du inte på studenten i stället för att kompensera med en resa?

Alla gör fel, ja men alla skiter inte i sina barn. Ser du inte skillnaden?
  • Furienna

Ja, jag hoppades på att du skulle ta ditt förnuft till fånga och lämna henne. Men se där fick jag tji. Vad ska hon behöva göra? Knivhugga dig?

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 09:21:33 följande:
    Va då avstängd?
    Vi får se vilka som följer med på en resa, håller på att sälja saker så pengar till resa får jag allt ihop.
    Alla gör fel någon gång jag liksom min nya, exet, barnen.
    Vet du, jag hoppas att INGET av dina barn följer med på resan om du skall släpa med din nya.
    Det är ju din NYA som har hjälpt till med att avskärmat DIG från barnen och du har snällt lydigt hennes order.
    Helt jäkla oseriöst förslag från din sida.

Hade du vilat visa att du vill ta upp kontakten med barnen så hade du lämnat din nya utanför och du hade förstått att det enda rätta skulle vara att förslå att det är ENSAMT du tillsammans med barnen. Med eller utan resa. Har du läst din barns tråd så hade du förstått att de saknar helt intresse av att träffa din "nya kvinna".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Peter)

På vilket enda sätt gör barnen fel?

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Didi) skrev 2016-06-18 12:46:24 följande:

Varför skulle dina barn vilja resa någonstans med din nya kvinna? Det är märkligt att DU ens vill det! Nu måste du alltså t.o.m. sälja saker för att kunna ge henne det hon vill ha!?!

Du struntade i ditt barns student! Varför gjorde du det? Varför gick du inte på studenten i stället för att kompensera med en resa?

Alla gör fel, ja men alla skiter inte i sina barn. Ser du inte skillnaden?

Säljer saker som jag inte vill ha eller behöver längre.

Gick inte på studenten p.g.a att exet skulle dit och henne klarar jag inte se efter anmälan och på en ev resa är inte exet med.

Tycker inte jag skiter i dom för om dom messar så svarar jag och jag ger dom pengar ibland om det saknas för dom.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-18 20:38:06 följande:

På vilket enda sätt gör barnen fel?

Blev lite fel där men det jag inte gillar är att dom tror på deras mamma om att hon inte gjort anmälan till min nya, vi dvs jag och min nya tror att det är exet som ligger bakom men barnen vill inte ta in det utan tror på sin mamma.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-06-18 13:09:40 följande:

Ja, jag hoppades på att du skulle ta ditt förnuft till fånga och lämna henne. Men se där fick jag tji. Vad ska hon behöva göra? Knivhugga dig?

Kan inte lämna inte nu utan nu försöker vi bygga upp förhållandet igen, vi får se hur det går och ensam vill jag inte vara, visst hon kostar men hon säger att hon gör naglar, bröst och sånt för min skull för att hon älskar mej.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-18 18:12:15 följande:

Vet du, jag hoppas att INGET av dina barn följer med på resan om du skall släpa med din nya.

Det är ju din NYA som har hjälpt till med att avskärmat DIG från barnen och du har snällt lydigt hennes order.

Helt jäkla oseriöst förslag från din sida.

Hade du vilat visa att du vill ta upp kontakten med barnen så hade du lämnat din nya utanför och du hade förstått att det enda rätta skulle vara att förslå att det är ENSAMT du tillsammans med barnen. Med eller utan resa. Har du läst din barns tråd så hade du förstått att de saknar helt intresse av att träffa din "nya kvinna".

Vi får se hur det blir med någon resa jag håller inte med om att det är min nya som avskärmat mej från barnen utan det är exets inflytande på barnen som fått dom avskärmade.

Har inte läst den tråden och vill inte göra det i nuläget heller men om barnen inte vill att hon följer med då får dom stå för det.
  • Anonym (B)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 21:38:27 följande:

Vi får se hur det blir med någon resa jag håller inte med om att det är min nya som avskärmat mej från barnen utan det är exets inflytande på barnen som fått dom avskärmade.

Har inte läst den tråden och vill inte göra det i nuläget heller men om barnen inte vill att hon följer med då får dom stå för det.

Fegis
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 21:38:27 följande:
    Okey? På vilket sätt anser du att det är trovärdigt, att du hävdar att det är exet som har  inflytandet efter vad du själv skrivit i tråden om hur din nya har betet sig och sagt mot b.la dig och ditt ex? 

Du verkar ju inte begripa att det är DU själv som har försatt dig i den sitsen du har gjort. Barn är fan inte blinda eller döva om du trodde nu detta. Du tar en gång efter den andre bevisat att du vägra att ta aktivt ansvar för dina grisiga idiothandlingar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Barnen eller den nya.