• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (B)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-07 22:48:14 följande:

Har inte den blekaste aning om vad jag ska göra :'( Vaf är karma egentligen?

"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"

Du får alltså vad du förtjänar! :D
  • Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-06-07 22:52:38 följande:

Människor som själva uppvisar extrem svartsjuka har ju väldigt ofta den böjelsen själva, att inte kunna hålla sig till en partner. Av den anledningen tror de att andra fungerar likadant som de själva och får ett stort behov av att kontrollera sin partner. Kanske det som hänt här.

Kanske du också är en bricka i ett spel där kvinnan använt dig i relation till sitt ex, exempelvis skapa svartssjuka hos sitt ex.

Hur fick du reda på hur det förhöll sig?

En vän berättade, nu snurrar tankarna åter igen ska försöka sova ändå och fundera på vad jag ska göra i morgon.

Men du kan ha rätt i att hon spelat med mej om jag tolkar dej rätt men varför då inte spela med någon yngre snyggare än mej som sagt tankarna snurrar.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (B) skrev 2016-06-07 22:53:41 följande:

"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"

Du får alltså vad du förtjänar! :D

Ok
  • Blomma73
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-07 23:05:31 följande:

En vän berättade, nu snurrar tankarna åter igen ska försöka sova ändå och fundera på vad jag ska göra i morgon.

Men du kan ha rätt i att hon spelat med mej om jag tolkar dej rätt men varför då inte spela med någon yngre snyggare än mej som sagt tankarna snurrar.

En yngre snyggare kille hade väl inte ställt upp på alla hennes krav. Du har ju utan större pardon ställt upp på att skälla ut och vara elak mot ditt ex, att prioritera hennes barn före dina egna (tid och pengar), inte verkat ha några större problem med att kvinnan trakasserat ditt ex., att fått dig att strunta i dina gamla föräldrar. Allt är du beredd på att offra bara du får umgås med en snygg kvinna.

Observera att jag nu inte tycker synd om dig alls. Allt har varit dina egna val. En empatisk person hade slagit bakut så fort personen börjat ställa dessa krav. Du har hela tiden valt den absolut mest fega vägen. l alla situationer. Hellre valt att vara med henne än att bo själv ett tag. Upplever att du är en extremt osjälvständig person, trots din ålder. Beklämmande.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-07 22:17:04 följande:

Fick reda på i kväll att den nya kvinnan fortfarande ligger med sitt ex.

Hon som har har skaffat egen vårdnad för sitt barn för att hon inte gillade sitt ex och så visar det sig att dom har sex och det regelbundet.

Hon lovade att jag var den enda och jag har visat henne allt i mobilen och datorn ja allt och jag har även skaffat det hon ville ha och hjälpt henne men så har hon haft sin Exman vid sidan om.

Varför Varför Varför???

Det är väl ofta de som är mest svartsjuka som också är otrogna.
    Genom sig själv känner man andra,så att säga.

Nu kan du kanske förstå hur ditt ex känfr sig när du gjord samma sak mot henne?
    Karma,som sagt. Du har förtjänat att få smaka på samma medicin som du gav ditt ex.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-07 23:05:31 följande:

Jag tror du vet vad du ska göra nu. Kasta ut bitchen ur ditt liv och ta kontakt med dina barn igen
    Men förvänta dig inte att de ska ta emo dig med öppna armar. Åtminstone inte till en början.
    Du får nog kämpa och visa att du förtjänar det först,efter hur du har behandlat dem.

Hon valde kanske dig för att hon märkte att du var lättlurad och lätt att köra med?

Mattias och Hannah.
  • Furienna

Nu har du din chans att frigöra dig från subban och återuppta kontakten med dina föräldrar och dina barn. Hoppas att den som skulle ta studenten inte har gjort det redan, så du kan vara med i alla fall. 

• Blomma73

Och om du nu tar kontakt med dina barn och föräldrar så hoppas jag verkligen att du inte skyller allt på den nya. Alltså på det sättet du hittills skyllt allt som hänt tidigare på ditt ex. Ska du hoppas få förlåtelse måste du visa på riktigt att du ångrat att Du tagit helt fel beslut och agerat galet.

För du har ju hittills inte visat någon som helst insikt om att dina egna beslut påverkar någonting, inte ens din relation till dina barn. Allt är alltid någon annans fel, som du bara rättar dig efter, som att du inte kan påverka nåt.

Tänk också på att dina barn faktiskt vet det mesta du skrivit här i tråden, så du inte försöker mörka saker som ändå går att läsa här Bl.a hur du verkar tycka att det inte är en big deal om du byter ut en familj mot en annan. ( varför skulle det vara annorlunda nu? Skrev du som svar vid något tillfälle till någon som ungefär kommenterat att män förr kunde lämna familjen och skaffa en ny, men att så är inte ok att göra idag).

Jag skulle råda dig att flytta till din egen lägenhet och börja styra upp ditt liv.

• Anonym (karmalina)

Fick reda på i kväll att den nya kvinnan fortfarande ligger med sitt ex.

Hon som har har skaffat egen vårdnad för sitt barn för att hon inte gillade sitt ex och så visar det sig att dom har sex och det regelbundet.

Hon lovade att jag var den enda och jag har visat henne allt i mobilen och datorn ja allt och jag har även skaffat det hon ville ha och hjälpt henne men så har hon haft sin Exman vid sidan om.

Varför Varför Varför???

Hahaha.

Jag brukar inte vara skadeglad och är det inte nu heller egentligen. Bara skrattar åt ödets ironi.

Brukar bli sådär. Karma truly is a bitch.
  • Anonym (nej)

Varför Varför Varför???

För att Mitt Livs Novell
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-07 22:48:14 följande:
    Har inte den blekaste aning om vad jag ska göra :'( Vaf är karma egentligen?
Svar på tråden Barnen eller den nya.