• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-05 15:26:58 följande:

Om det är hon som gjort anmälan till soc är hon ett psyko, hon har inte träffat henne eller barnet.

Tänk så här: OM det är hon som anmält, varför tror du hon gjort det? Du känner ju exet, gör hon det för att hämnas eller för att hon faktiskt är orolig för barnet?

Tänk nu på vad din nya gjort, med hotelser och smädelse, mot sitt eget ex och hans ex, mot ditt ex och dina barn.

Varför har hon gjort det?

Tycker du båda är lika illa förtjänar du verkligen att sitta fast med nån som sabbar allt och bara utnyttjar dig så länge du betalar utan att säga emot.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 18:55:34 följande:
    Ja kanske.
    Hade ingen lust att skriva något idag för har en enorm ångest.
    Det har visat sig att exet pratat med en kvinna som känner den nya, exet ville höra vad det var för någon jag är tillsammans med för att den nya skickat inte så snälla sms till henne. Kvinnan som exet pratade med har barn tillsammans med den nyas exman sen tidigare och hade tydligen varit på G att anmäla nån gång tidigare.
    Iallafall efter att exet hade pratat med den kvinnan så gjorde den kvinnan en orosanmälan till soc om min nya och nu tror den nya att det är exet som ligger bakom anmälan och verkligen hatar exet.
    Det snackas också på den nyas arbetsplats om anmälan vilket inte är roligt och detta var det den nya som sa till mej.
    Igår kväll fick jag meddela barnen att jag inte kan närvara vid studenten nästa vecka pga att deras mamma (exet) kommer att vara där, det var inte ett dugg roligt nu vet jag vet inte vem jag ska tro på känns som jag står mellan två hötappar och inte vet vem jag ska tro på.
    F. F... Vilken soppa.
    Men varför säger du inte bara som det är till din nya? Att du vet vem det är som har gjort anmälan?
    Varför visar du inte för din nya att hennes beteende inte är ok?
    Tycker du verkligen att det är rätt att ditt ex ska få ta skulden för vad någon annan har gjort bara för att din nya hatar henne?
    Och varför tänker du inte gå på ditt barns studentexamen? Du kan väl gå dit utan din nya?
    Återigen,var en man och inte en mes. Säg till din nya att du inte vill ha henne med dig eftersom hon inte kan bete sig som folk.
    Du inser väl att det är fel att straffa dina barn pga att din nya inte kommer överens med dina barns mamma?
    För det är exakt vad du gör om du inte går på ditt barns studentexamen.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 19:51:14 följande:
    Vet inte om det är exet som ligger bakom soc anmälan, vet inte vad jag ska tro men tror ingen mår bra nu.
    Men du skrev ju att det var kvinnan som ditt ex pratade med som hade gjort anmälan.
    Har du ändrat dig nu?

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 19:54:36 följande:
    Jag straffar inte barnen det är så att just i detta nu kan jag inte vara där mitt ex är. Jag kommer att gottgöra barnet som tar studenten vid ett senare tillfälle.
    Men det är ju just det du gör när du låter din nyas och ditt ex hat gentemot varandra få komma ivägen för ditt barns studentexamen.
    Förstår du verkligen inte det?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:54:51 följande:
    Nr 1 det är jag som skrivit tråden inte barnens mamma.

Nr 2 jo hon kanske är ett psyko men inte värre än exet.

Nr 3 jo jag funderar fortfarande men är just nu säker på att inte närvara vid sonens student pga sonens mamma men vet ej om det är hon som anmält till soc, skit samma det är iallafall inget roligt för min nya att bli anmäld.
    Varför är ditt ex ett psyko? För att hon sörjde sina släktingar som gick bort?
    Men du vet ju inte ens säkert om det är ditt ex som har gjort en anmälan.
    Så varför straffa dina barn då,utan att ens veta säkert?
    Och oavsett vem som har gjort anmälan mot din nya så finns det säkert en bra anledning till det.
    Med tanke på vad du har berättat om henne och hennes beteende så är nog en anmälan på sin plats.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:56:37 följande:
    Jag har inget val just nu pga att exet kommer vara där och jag både skäms och vill inte träffa henne nu.
    Du har visst ett val! Du kan välja att gå på studenten för ditt barns skull!
    Du vet ju inte ens säkert om det är ditt ex som har gjort den här anmälan.
    Och då finns det ännu mindre anledning att bara strunta i dina barn för det.
    Vill du verkligen svika ditt eget barn på den dag som ska vara en av de mest minnesvärda och roliga i hans/hennes liv?
    Är det verkligen värt det bara för att du inte vet vem som har gjort en anmälan,som din nya dessutom säkert förtjänar?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-05 16:57:36 följande:
    Tänk så här: OM det är hon som anmält, varför tror du hon gjort det? Du känner ju exet, gör hon det för att hämnas eller för att hon faktiskt är orolig för barnet?

Tänk nu på vad din nya gjort, med hotelser och smädelse, mot sitt eget ex och hans ex, mot ditt ex och dina barn.

Varför har hon gjort det?

Tycker du båda är lika illa förtjänar du verkligen att sitta fast med nån som sabbar allt och bara utnyttjar dig så länge du betalar utan att säga emot.
    Om det är exet som har med anmälan att göra vet jag inte helt och hållet vet bara att hon pratat med den som gjorde anmälan, exet säger att dom pratade om annat o vet inte vad jag ska tro för exets namn står i anmälan, exet säger naturligtvis att hon inte är skyldig till denna anmälan.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-05 18:11:42 följande:
    Men det är ju just det du gör när du låter din nyas och ditt ex hat gentemot varandra få komma ivägen för ditt barns studentexamen.
    Förstår du verkligen inte det?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:54:51 följande:
    Nr 1 det är jag som skrivit tråden inte barnens mamma.

Nr 2 jo hon kanske är ett psyko men inte värre än exet.

Nr 3 jo jag funderar fortfarande men är just nu säker på att inte närvara vid sonens student pga sonens mamma men vet ej om det är hon som anmält till soc, skit samma det är iallafall inget roligt för min nya att bli anmäld.
    Varför är ditt ex ett psyko? För att hon sörjde sina släktingar som gick bort?
    Men du vet ju inte ens säkert om det är ditt ex som har gjort en anmälan.
    Så varför straffa dina barn då,utan att ens veta säkert?
    Och oavsett vem som har gjort anmälan mot din nya så finns det säkert en bra anledning till det.
    Med tanke på vad du har berättat om henne och hennes beteende så är nog en anmälan på sin plats.

Det är rätt jag vet inte om exet gjort anmälan hon säger att hon inte gjort det men om hon inte gjort den så varför står då hennes namn i texten dvs att hon har uppgifter? 
    Nu är ändå anmälan nerlagd men det snackas på min nyas arbetsplats om denna anmälan
    Det är den nya som hatar exet och som är svartsjuk på exet varför vet jag inte men det kanske brukar vara så?
    Mitt ex var helt okontaktbar efter dödsfallen eller okontaktbar är fel ord, hon gick in i jobb, barnen osv och jag kände mej osynlig.
    Och nej jag straffar inte barnet som tar studenten den nyas barn går ut ur skolan samma dag som den som tar studenten och jag kan inte klona mej plus att jag i nuläget inte kan träffa exet, vi hade bra kontakt fram till att min nya fick anmälan.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-05 15:26:58 följande:
    Om det är hon som gjort anmälan till soc är hon ett psyko, hon har inte träffat henne eller barnet.
    Spelar det någon roll om hon har träffat din nya eller ej?
    Din nya har ju gång på gång visat att hon är mentalt instabil genom sina hot och sitt kontrollbehov.
    Och hon anser att dina barn inte är i behov av sin pappa.
    Hon har visat ganska tydligt att hon inte är lämplig att ta hand om barn.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Allvarligt talat?)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-06 10:44:23 följande:
    Det är rätt jag vet inte om exet gjort anmälan hon säger att hon inte gjort det men om hon inte gjort den så varför står då hennes namn i texten dvs att hon har uppgifter? 
    Nu är ändå anmälan nerlagd men det snackas på min nyas arbetsplats om denna anmälan
    Det är den nya som hatar exet och som är svartsjuk på exet varför vet jag inte men det kanske brukar vara så?
    Mitt ex var helt okontaktbar efter dödsfallen eller okontaktbar är fel ord, hon gick in i jobb, barnen osv och jag kände mej osynlig.
    Och nej jag straffar inte barnet som tar studenten den nyas barn går ut ur skolan samma dag som den som tar studenten och jag kan inte klona mej plus att jag i nuläget inte kan träffa exet, vi hade bra kontakt fram till att min nya fick anmälan.
    Eftersom du inte tycks fatta det själv så gör jag ett försök till:

Om du väljer att gå på ditt bonusbarns student i ställer för DITT barns student så är det något du aldrig kommer att kunna kompensera för. Det är ett ställningstagande mot ditt barn och något ditt barn aldrig kommer att komma över.
    Det du säger till ditt barn är att du tycker att din nya kvinnas barn är viktigare än ditt eget barn och det kommer inte bara förstöra din relation till barnet utan även riskera att ge ditt barn känslomässiga skador som aldrig läker.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-06 10:44:23 följande:
    Det kanske är just det. Att ditt ex har uppgifter som gör att hennes namn står med i anmälan.
    Det behöver inte betyda att det är hon som ligger bakom den.
    Jag tycker inte att du ska döma henne så hårt utan att veta med säkrhet om det är hon som ligger bakom den.
    Nej,det är inte normalt för fem öre att bete sig så som din nya gör. Det är sjukligt!
    Du vet att hon hatar ditt ex.
    Då borde du också veta att hon säkert griper alla halmstrån hon kan hitta för att försöka vända dig mot ditt ex.
    Och hon verkar ju lyckas också med tanke på att du inte ens protesterar mot hennes anklagelser mot ditt ex.
    Du borde känna ditt ex så pass bra att du vet om hon skulle göra en sådan anmälan och i så fall varför.
    Ja,men det är ju det vi har diskuterat förut.
    Hon befann sig i djup sorg och var säkert deprimerad.
    Då kan man inte kräva att få uppmärksamhet,sex osv under den tiden.
    Jo,du straffar barnet genom att du hellre väljer att gå på din nyas barns avslutning istället för på ditt eget barns student!
    Du väljer alltså att lyssna på din nyas svartsjuka påhitt framför dina egna barns mor?
    Är det verkligen värt att riskera din relation med dina barn pga något som din nya TROR att ditt ex har gjort?
    Är du en man eller en mes? Jag skulle säga det sistnämnda!

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.