• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-02 19:41:17 följande:

Stackares ungar som har en fader som INTE klara av att kan uppföra sig som en mogen vuxen man på 50+ och närvara vid studenten p.g.a ett ex.

Det är dina BARN som bjöd dig till studenten för att de vill ha sin pappa där. Varför skall DU STRAFFA BARNEN för EVENTUELLA problem mellan EX och din nuvarande bimbo?

Jag straffar inte barnen det är så att just i detta nu kan jag inte vara där mitt ex är. Jag kommer att gottgöra barnet som tar studenten vid ett senare tillfälle.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 19:54:36 följande:
    Jag straffar inte barnen det är så att just i detta nu kan jag inte vara där mitt ex är. Jag kommer att gottgöra barnet som tar studenten vid ett senare tillfälle.
    Du får väl se om du ens får gottgöra sen i framtiden.. Idiot
  • EnAnonumius
    Nej med tanke på att du vägra ju komma till insikt över vilken egoist du var, och även extremt empatilös du var mot ditt ex när hon hade sorg, så förstår jag att du även inte kan se "hur du straffar barnen" genom att strunta i att komma på dennes student.

Du verkar ju vara totalt oförmögen att sätta barnen i främsta rummet, också, och sätta dina egna behov åt sidan för en stund.

Vad skall du kompensera barnen med senare?

Lära dig inse att du är en egoistisk och emotionell svin, och våga erkänna det för barnen och även ditt ex?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 19:51:14 följande:
    Vet inte om det är exet som ligger bakom soc anmälan, vet inte vad jag ska tro men tror ingen mår bra nu.
    Du får inga sympatier från mig om ditt mående.

Mina sympatier går till barnen som har en sådan far som dig som har även emotionellt misshandlat mamman och kommit med egoistiska krav på deras mamma när hon hade sorg och mådde emotionell dåligt. Och sedan kommer med det ultimata emotionella mordet (obs analogi "mordet), som att vara otrogen och lägga skulden på sin EX fru bara för att DU är totalt oförmögen att kunna förstå att man kan sörja och sakna sina släktingar när de dör. Kommer med en efterbliven förklaring som "men jag har ju inte upplevt hur det är att någon dör".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Sara)

Vilket ynkligt jävla praktsvin till farsa du är. Min brorsas morsa gjorde precis som du planerar att göra. Hon "kunde" inte komma på hans student pga att vår pappa var där. Brorsan har idag brutit att kontakt med sin mamma. Det var liksom droppen när hon inte ens kunde se bortom sig själv ens på sitt barns student. Vilka jävla idioter till föräldrar det finns alltså. "Gottgöra sen"..då är det liksom försent.
  • Anonym (nej)

Tror det är ett av barnen som skrivit tråden i syfte att visa mamma. Barnet vet att mamma suktar efter pappa och skriver därför tråden på ett sätt så hon kan visa vilket praktsvin pappa är, så att mamma ska sluta vilja ha tillbaka pappa.

Det finns ingen annan förklaring till varför någon så villigt skulle medge att 1) han är ett svin, 2) hans tjej är ett psyko och 3) han funderar fortfarande på vad han ska göra.

Tycker även det är lite fjortisvarning på språket.

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (nej) skrev 2016-06-03 17:02:59 följande:

Tror det är ett av barnen som skrivit tråden i syfte att visa mamma. Barnet vet att mamma suktar efter pappa och skriver därför tråden på ett sätt så hon kan visa vilket praktsvin pappa är, så att mamma ska sluta vilja ha tillbaka pappa.

Det finns ingen annan förklaring till varför någon så villigt skulle medge att 1) han är ett svin, 2) hans tjej är ett psyko och 3) han funderar fortfarande på vad han ska göra.

Tycker även det är lite fjortisvarning på språket.

Nr 1 det är jag som skrivit tråden inte barnens mamma.

Nr 2 jo hon kanske är ett psyko men inte värre än exet.

Nr 3 jo jag funderar fortfarande men är just nu säker på att inte närvara vid sonens student pga sonens mamma men vet ej om det är hon som anmält till soc, skit samma det är iallafall inget roligt för min nya att bli anmäld.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Sara) skrev 2016-06-03 16:23:44 följande:

Vilket ynkligt jävla praktsvin till farsa du är. Min brorsas morsa gjorde precis som du planerar att göra. Hon "kunde" inte komma på hans student pga att vår pappa var där. Brorsan har idag brutit att kontakt med sin mamma. Det var liksom droppen när hon inte ens kunde se bortom sig själv ens på sitt barns student. Vilka jävla idioter till föräldrar det finns alltså. "Gottgöra sen"..då är det liksom försent.

Jag har inget val just nu pga att exet kommer vara där och jag både skäms och vill inte träffa henne nu.
  • Anonym (Allvarligt talat?)
    Det är klart att du straffar barnen! De vill ha dig där och du säger att du inte tänker komma för din nya leksak vill inte det.
    Om mitt ex gjorde så mot mina barn tror jag inte att jag skulle kunna hålla mig från att fysiskt försöka slå lite jävla vett tillbaks in i skallen på honom.
    Gottgöra att du skiter i barnets stora dag? Hur ska det gå till har du tänkt?

Och för att vara riktigt riktigt tydlig så att kanske till och med du förstår: Anledningen till att du inte "kan" vara där är inte att ditt ex är där utan att du tycker att din kuk är viktigare än dina barn. Det är något som dina barn förstår, det ska du ha väldigt klart för dig!
  • Anonym (ryskan)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-04 17:54:51 följande:
    Nr 3 jo jag funderar fortfarande men är just nu säker på att inte närvara vid sonens student pga sonens mamma men vet ej om det är hon som anmält till soc, skit samma det är iallafall inget roligt för min nya att bli anmäld.
    Vill hon inte han anmälningar mot sig får hon väl bete sig som folk. Att hon blivit anmäld är hennes eget fel och ingen annans. Tycker en polisanmälan för trakasserier/ärekränkning vore på sin plats, men här verkar det röra sig om soc. Hur kommer det sig? Beter hon sig illa mot sitt eget barn också?
Svar på tråden Barnen eller den nya.