• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 20:14:09 följande:
    Det är även så att barnen, föräldrarna och exet inte heller vet att jag inte har mitt jobb kvar och det vet jag inte hur jag ska förklara för dom, exet har visserligen sagt att det spelar ingen roll om jag är chef eller städare och även att det inte spelar någon roll om vi bor i hus eller i en grotta utan att huvudsaken är att vi är tillsammans och är en familj.
    Lyssna på ditt EX hon hon har fattat var äkta kärlek är för något..

Läs inlägg alla från Anonym (Vet ej), hur Anonym (Vet ej) behandlade sin exfru när hon hade sorg, så ser du ett lysande exempel på vad empatilöshet och egoism är för något.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Furienna skrev 2016-06-01 21:41:08 följande:
    Ja, faktiskt. Men jag skulle ändå inte förvänta mig att hon tar dig tillbaka efter allt vad du har gjort. 
    Det är synd att hans EXfru inte är i denna tråden så hon får se vilken empatilös egoistisk skitstövel hennes exman egentligen är.
  • Furienna
    EnAnonumius skrev 2016-06-01 21:56:55 följande:
    Det är synd att hans EXfru inte är i denna tråden så hon får se vilken empatilös egoistisk skitstövel hennes exman egentligen är.
    Jag tror faktiskt att hon redan vet det.
  • EnAnonumius
    Furienna skrev 2016-06-01 22:11:19 följande:
    Jag tror faktiskt att hon redan vet det.
    Får alltid hoppas.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 20:08:48 följande:
    Jo men hon är inte enkel att ha att göra med och ibland önskar jag att jag aldrig träffade henne, hennes Exman sa vid ett tillfälle att han hade fått henne för sina synder. Och även om jag är över 50 är jag orolig för vad hon kan ställa till med och det med tanke på vad hon sa till mitt ex också. Och ja exet måste få en eloge för att hon varit så stark och orkat med all skit hon fått höra osv
    Det kan jag förstå. Men vad är det du tror att hon kan ställa till med,om du säger ifrån på skarpen åt henne?
    Varför vågar du inte säga ifrån?
    Om hon gör dig eller din familj illa så är det väl bara att anmäla henne.
    Var inte så feg!
    Det här måste få ett slut!
    Någon gång måste din nya få känna på att det finns gränser för hur man får bete sig.
    Hon har redan gått långt över den gränsen,tycker jag.

Ja,ditt ex måste vara en väldigt stark människa som fått ta så mycket och ändå tagit sig igenom allt med äran i behåll.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 20:14:09 följande:

Det är även så att barnen, föräldrarna och exet inte heller vet att jag inte har mitt jobb kvar och det vet jag inte hur jag ska förklara för dom, exet har visserligen sagt att det spelar ingen roll om jag är chef eller städare och även att det inte spelar någon roll om vi bor i hus eller i en grotta utan att huvudsaken är att vi är tillsammans och är en familj.

Det tycker jag låter som äkta kärlek.
    Jag tror att du vågar berätta det för dem.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-02 08:53:28 följande:
    Det tycker jag låter som äkta kärlek.
    Jag tror att du vågar berätta det för dem.
    Ja kanske.
    Hade ingen lust att skriva något idag för har en enorm ångest.
    Det har visat sig att exet pratat med en kvinna som känner den nya, exet ville höra vad det var för någon jag är tillsammans med för att den nya skickat inte så snälla sms till henne. Kvinnan som exet pratade med har barn tillsammans med den nyas exman sen tidigare och hade tydligen varit på G att anmäla nån gång tidigare.
    Iallafall efter att exet hade pratat med den kvinnan så gjorde den kvinnan en orosanmälan till soc om min nya och nu tror den nya att det är exet som ligger bakom anmälan och verkligen hatar exet.
    Det snackas också på den nyas arbetsplats om anmälan vilket inte är roligt och detta var det den nya som sa till mej.
    Igår kväll fick jag meddela barnen att jag inte kan närvara vid studenten nästa vecka pga att deras mamma (exet) kommer att vara där, det var inte ett dugg roligt nu vet jag vet inte vem jag ska tro på känns som jag står mellan två hötappar och inte vet vem jag ska tro på.
    F. F... Vilken soppa.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 18:55:34 följande:
    Ja kanske.
    Det har visat sig att exet pratat med en kvinna som känner den nya, exet ville höra vad det var för någon jag är tillsammans med för att den nya skickat inte så snälla sms till henne. Kvinnan som exet pratade med har barn tillsammans med den nyas exman sen tidigare och hade tydligen varit på G att anmäla nån gång tidigare.
    Iallafall efter att exet hade pratat med den kvinnan så gjorde den kvinnan en orosanmälan till soc om min nya och nu tror den nya att det är exet som ligger bakom anmälan och verkligen hatar exet.
    Det snackas också på den nyas arbetsplats om anmälan vilket inte är roligt och detta var det den nya som sa till mej.
    Igår kväll fick jag meddela barnen att jag inte kan närvara vid studenten nästa vecka pga att deras mamma (exet) kommer att vara där, det var inte ett dugg roligt nu vet jag vet inte vem jag ska tro på känns som jag står mellan två hötappar och inte vet vem jag ska tro på.
    F. F... Vilken soppa.
    Stackares ungar som har en fader som INTE klara av att kan uppföra sig som en mogen vuxen man på 50+ och närvara vid studenten p.g.a ett ex.

Det är dina BARN som bjöd dig till studenten för att de vill ha sin pappa där. Varför skall DU STRAFFA BARNEN för EVENTUELLA problem mellan EX och din nuvarande bimbo?

• Anonym (ryskan)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-02 18:55:34 följande:
    Ja kanske.
    F. F... Vilken soppa.
    Jag förstår inte hur du kan låta hon du bor med behandla dina barns mamma på det sättet. Vilket svek mot barnen. För att inte tala om att bojkotta deras student för att de vill ha med båda sina föräldrar.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (ryskan) skrev 2016-06-02 19:45:56 följande:

Jag förstår inte hur du kan låta hon du bor med behandla dina barns mamma på det sättet. Vilket svek mot barnen. För att inte tala om att bojkotta deras student för att de vill ha med båda sina föräldrar.

Vet inte om det är exet som ligger bakom soc anmälan, vet inte vad jag ska tro men tror ingen mår bra nu.
Svar på tråden Barnen eller den nya.