Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-30 18:35:34 följande:
Har vid något tillfälle sagt det men det går hon inte med på utan nu är det vi som är familjen enligt henne.
Tycker synd om både barnen, föräldrar och exet men å andra sidan om exet hade visat att hon var kär i mej hade inget av detta ha hänt, vet att jag kan få folk på mej för att jag tycker det.
Men hon kan inte bestämma åt dig om du ska ha kontakt med din familj eller inte! Det har hon ingen rätt till!
Du måste sätta ner foten och säga ifrån på skarpen åt henne.
Om hon ställer till med problem då så är det väl bara att anmäla henne.
Var en man och inte en mes!
Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-30 19:43:50 följande:
Min ålder är på dryga 50+ och jag är svensk ut i fingerspetsarna.
Varför kan man inte lämna sin familj nu liksom man kunde 1980?
Har aldrig varit med en liknade kvinna som denna exet hade nästan inga bröst och denna jag har nu har Stora och det är jag inte van men klagar inte (visst silikon så dom borde hålla formen) annars är jag inte för äkta stora bröst för har sett att det kan bli häng, det är inte snyggt eller sexigt sen är smaken olika.
Och Nej jag har inte blivit tappad när jag var liten + tycker att döden tillhör livet och att man inte ska sluta leva för att nån/några dör.
Men det är väl ingen som har sagt att man ska sluta leva bara för att man mist någon som står en nära.
Alla är vi olika och hanterar sorg på olika sätt.
Och det måste du inse.
Man kan och ska aldrig kräva av en sörjande människa att h*n ska ställa upp på sex i en sådan situation.
Det är inte att visa kärlek!
Så innan du kräver av andra att de ska visa dig kärlek så behöver du lära dig att visa kärlek,och uppskattning,själv.
För det verkar du inte vara kapabel till.
Du behöver nog,som sagt,lära dig lite om sorgen och dess olika faser och så behöver du skaffa dig empatiförmåga.
För det verkar du lida total avsaknad av.
Och här visar du ytterligare prov på din ytlighet. Du verkar inte bry dig om insidan överhuvudtaget.
I så fall hade du inte blivit tillsammans med en korkad bimbo som din nya kvinna verkar vara.
Jag är också storbystad och dessutom helt naturligt.
Men vet du vad,min man älskar mig inte enbart pga dem. Han älskar mig för den jag är.
Och det uppskattar jag!
Du behöver nog öka hjälp hos någon professionell,för du verkar inte må bra.