• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Tokbus

Där försvan all trovärdighet . En undernärd man som avskedar sin exfru slutar sitt jobb , lever på lån och säger upp all kontakt med sina nära .

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-01 09:00:48 följande:

Varför klarade du inte av att din exfru "gnällde" när hon var i djup sorg, men du låter den nya köra över dig totalt, helt utan anledning?

Det går inte ihop...

Eller har du börjat leta runt efter nytt nu med som du gjorde sist?

Har faktiskt inte tänkt så himla mycket på det.

Men har en förhoppning att den nya kommer att lugna sig om inte ja då vet jag inte vad jag ska göra.

Hinner inte och har inte lust att leta nytt det jag gör är att leta/söka jobb och annat.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-31 11:01:02 följande:
    Nix har inte förlorat någon inte än.
    Och hur kan dom vara min familj när inte jag och exet är tillsammans?
    Nej,jag misstänkte nästan det. Hade du gjort det så hade du nog haft lite mer förståelse för din fru.

Men de är väl fortfarande dina barn och dina föräldrar,eller hur.
    Och ens barn och föräldrar är väl alltid ens familj.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-31 11:02:03 följande:
    Så kan det vara kanske har ingen erfarenhet av det.
    Nej,och det märks.

Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    Tokbus skrev 2016-06-01 09:13:07 följande:

Där försvan all trovärdighet . En undernärd man som avskedar sin exfru slutar sitt jobb , lever på lån och säger upp all kontakt med sina nära .

Undernärd nej jag känner mej ok med min vikt.

Och Ja jag har eget men haft konsulttjänst för ett företag och det är det företaget som beslutat att dom inte vill ha min hjälp längre och därav lån för att få ihop till allt. Allt är en soppa.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-31 11:47:13 följande:
    OK
    Tror nog dom mår bra.
    Nja jag har allt koll på mitt känsloliv.
    Hade du haft koll på ditt känsloliv så hade du aldrig försatt dig i den här situationen.
    Mattias och Hannah.
  • Tokbus
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 09:19:57 följande:

Undernärd nej jag känner mej ok med min vikt.

Och Ja jag har eget men haft konsulttjänst för ett företag och det är det företaget som beslutat att dom inte vill ha min hjälp längre och därav lån för att få ihop till allt. Allt är en soppa.

65 kg till 174 är en väldigt mager man på 50 plus . Har ingen betydelse mer en att du verkar så utseende fixerad mot dina kvinnor. Trist för dig att förlora ditt jobb men att låna till det ? Märker inte din nya att hon är arbetslös efter som hon fick jobbet du avskedade ditt ex ifrån?
  • Anonym (Peter)

Hur går det här ihop?

Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 09:06:46 följande:

Nu står jag i dilemmat med att jag inte berättat för min nya att jag inte har jobbet kvar utan har fått tagit lån för att betala hennes och mina utgifter tror att om hon får reda på att jag inte har jobb så kommer hon nog inte att vilja ha mig, billig i drift är hon inte SUCK

Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 09:14:24 följande:
    Hinner inte och har inte lust att leta nytt det jag gör är att leta/söka jobb och annat.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 09:19:57 följande:
    Den nya jobbade ju på ditt företag så det lär hon ju märka snabbt?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 09:24:31 följande:
    Och den nya behövde jobb så det blev så och det är lugnast för alla att det blev på detta viset.

• EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 08:28:41 följande:
    Jag har älskat henne i många många år och hjärtat klappar fortfarande till en del för henne.
    Nej hade du älskat din exfru som DU hävdar så hade du fan ALDRIG krävt att hon skulle lägga sin sorg åt sidan och agera knulldocka åt dig.

Hade du älskat din exfru som du hävdat så hade du låtit henne sörja färdigt och du hade stöttat henne i hennes sorg.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-31 14:52:52 följande:
    Jag kanske gjorde nått fel
    Men om min fru nu älskade mej varför visade inte hon det istället för att bråka och ha taggarna uttåt mot mej?
    Du kanske gjorde nå´t fel?
    Du kan alltså inte förstå att din fru var ledsen och hade taggarna utåt när du tjatade om sex trots att hon befann sig i djup sorg?
    Du visade inte henne någon som helst respekt och förståelse och då kan man inte förvänta sig att få något tillbaka.
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-31 21:27:31 följande:
    Står nog nån stans i tråden men det var 4 släktingar till henne som dog under ca 10 månader och efter sista hade hon fortfarande inte sörjt klart efter 4 månader det var då jag tog beslutet att regga mej på otrohetssidan VM
    Men herregud! Du låter precis som mitt ex!
    Han ansåg att jag,två veckor efter min pappas död,hade sörjt färdigt och skulle ägna mig åt honom och ge honom det han ville ha.
    Det är så fruktansvärt egoistiskt så det finns inte!
    Tror du verkligen att det finns ett slutdatum för när man ska ha slutat sörja?
    Du behöver verkligen läsa på om hur sorg fungerar och hur den kan te sig. För det är olika för olika personer.
    Men en gemensam nämnare är att det måste få ta den tid det tar.
    Och om du inte kunde acceptera det och visa förståelse för din fru under den tiden så borde du åtminstone ha varit man nog att lämna henne innan du hoppade i säng med din nya.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 08:23:11 följande:
    Jo hon har ett stort hjärta men det som hände då var att jag gav och hjälpte till men fick inget tillbaka jo jag fick skäll och gnäll men det kanske är så man reagerar vid sorg?
    Det kan man absolut göra. Framförallt om man en partner som visar noll förståelse och bara tjatar om sex..
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.