• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-26 21:39:26 följande:

Jag måste bestämma allt och det snart för

1 - jag har en fin kvinna men får inte träffa barnen, mor och far eller exet för då blir det bara bråk.

2 - jag har barn, föräldrar som inte blir yngre farsan är 84 och morsan 81, har ett snällt och fint ex som iallafall för ett tag sen hoppades på att det ska bli vi igen.

3 - behöver göra något beslut för om jag väntar och väntar känns det som att exet kanske träffar någon ny och det skulle faktiskt kännas men hur jag än vrider och vänder på mej så är ändan bak.

Tycker du verkligen att du har en fin kvinna som försöker hindra dig att träffa dina barn och dina föräldrar?
    Och som kallar ditt ex,som du påstår dig fortfarande har känslor för,för en massa elaka saker?
    Varför säger du inte ifrån? Varför accepterar du det här?
    Om du låter din nya kvinna hindra dig från att ha kontakt med dina nära och kära så är du mer än lovligt mesig.

Jag tycker du ska lägga dina känslor åt sidan ett tag och fundera på vad som är viktigast för dig.
    Annars har du snart förlorat det finaste du har i ditt liv. Dina barn och din familj.
    Är det verkligen värt det för att du är kär?

Mattias och Hannah.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-27 16:39:10 följande:
    Är 170 lång och vägde cs 65 och tycker jag väger ok
    Är exfrun 170 och väger nu 49 så är hon nu underviktig.

Men bra att du kan se att hon är snygg, då kan du ju tänka att hon träffar nån som uppskattar henne, behandlar henne henne bra och älskar hennes kropp.
    Hur känns det?
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:07:56 följande:

Tycker att hon kunde ha visat att hon var kär i mej, istället för att klaga, gnälls osv hon har sagt att hon var det men inte orkade visa det då men om man är kär då visar man det. Den nya är inte ursprungligen från Sverige.

Men vad gjorde du för att stötta henne när hon förlorat sina släktingar? Fanns du där för henne och stöttade henne?
    Eller förväntade du dig bara att hon skulle fortsätta tillgodose dina behov fast hon mådde dåligt?

Och tycker du att din nya kvinna visar dig kärlek när hon försöker förhindra dig från att ha kontakt med din familj?
    Är det bara att ge dig sex när du vill ha det som är att visa kärlek för dig?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-27 07:50:41 följande:

Kom på nu på morgonen att det finns inget ont som inte för något gott med sig för exfrun har gått ner ganska mycket i vikt och det skadade inte :)

Har du tänkt på att det kanske beror på att hon är deprimerad efter allt vad hon har fått gå igenom,med förlusten av sina släktingar,uppbrottet med dig,din nya kvinnas hat mot henne och era barn osv?

Men du kanske är nöjd med det?
    Om så är fallet så hoppas jag verkligen att hon träffar någon ny som älskar henne och respekterar henne för den hon är,och som inte bara tar henne för utseendet.
    Mattias och Hannah.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-27 07:50:41 följande:
    Kom på nu på morgonen att det finns inget ont som inte för något gott med sig för exfrun har gått ner ganska mycket i vikt och det skadade inte :)
    Nu har jag läst HELA tråden och alla DINA svar.

Denna bild GER du om DIG själv.

Du ger bilden av att en kvinna som är i djup sorg skall lämna sorgen åt sidan för DU orkar inte med "att hantera konflikter" som uppstår i sorg,

Du ser kvinnor enbart att vara som KNULLDOCKOR (madrasser med hål i) och anser att det finaste du kan göra för en kvinna som mår dåligt och är i djup sorg är att laga mat åt henne och KRÄVA att hon skall sluta och sörja och anser att hon skall ställa upp och vara "kärleksfull" ( läs agera KNULLDOCKA) åt dig.
    Får du inte "kärleksfull handling" (läs kvinna ställer upp som knulldocka för SEX är ju så viktigt för dig) när hon mår dåligt och sörjer så tar du dig rättigheter och letar upp en NY knulldocka och är otrogen, och vägrar att ta ansvar för dina handlingar du gjort och skyller i från dig på exet för att hon inte agerade knulldocka åt dig när hon var i djup sorg. 

Du sjunker så lågt med denna nya knulldocka som du till och med acceptera att bli "pussy whiped" av,  så att hon tvingar dig att lämna dina barn och att du är så otroligt stor konflikträdd mes att du acceptera det.

Kan samman fatta det i en mening:

Du är en konflikträdd och en helt omogen mes, som är ytlig med dessutom, som är "pussy whiped" (av din nya) och anser att det är värt att offra barnen för att bli "pussy whiped", allt för att få kunna att ha kvinna som en knulldocka..

P.S
    Om man tror på himmel och helvetet så har nog Djävulen en fin plats åt dig.. Demon

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-05-30 10:19:12 följande:
    Är exfrun 170 och väger nu 49 så är hon nu underviktig.

Men bra att du kan se att hon är snygg, då kan du ju tänka att hon träffar nån som uppskattar henne, behandlar henne henne bra och älskar hennes kropp.
    Hur känns det?
    Nej hon är 162 och väger 49 eller det var det jag hörde senast, nu vet jag inte vad hon väger.
    Jag är 174 och väger 65
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-05-30 09:57:36 följande:
    Tycker du verkligen att du har en fin kvinna som försöker hindra dig att träffa dina barn och dina föräldrar?
    Och som kallar ditt ex,som du påstår dig fortfarande har känslor för,för en massa elaka saker?
    Varför säger du inte ifrån? Varför accepterar du det här?
    Om du låter din nya kvinna hindra dig från att ha kontakt med dina nära och kära så är du mer än lovligt mesig.

Jag tycker du ska lägga dina känslor åt sidan ett tag och fundera på vad som är viktigast för dig.
    Annars har du snart förlorat det finaste du har i ditt liv. Dina barn och din familj.
    Är det verkligen värt det för att du är kär?
    Har nog gjort bort mej för mycket för att jag ska kunna träffa barnen, föräldrarna, vet faktiskt inte hur jag ska bete mej om jag träffar dom.
    Och jo då de nya har inte varit snäll mot exet och tyvärr fått med mej på samma linje som hon har mot exet så vet inte vad jag skulle säga till exet heller känns inte som att det räcker med förlåt till någon :´(
  • pyssel
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-27 16:39:10 följande:

Är 170 lång och vägde cs 65 och tycker jag väger ok

Åhej nu kom det ett till köttben flygande här. Ok jag tar den! "Oj, bara 1.70?"
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-05-30 11:24:19 följande:
    Men vad gjorde du för att stötta henne när hon förlorat sina släktingar? Fanns du där för henne och stöttade henne?
    Eller förväntade du dig bara att hon skulle fortsätta tillgodose dina behov fast hon mådde dåligt?

Och tycker du att din nya kvinna visar dig kärlek när hon försöker förhindra dig från att ha kontakt med din familj?
    Är det bara att ge dig sex när du vill ha det som är att visa kärlek för dig?
    Nej jag visste inte hur man skulle göra så jag flydde in i jobbet för hon var så vresig på mej.
    Kärlek och sex tycker jag man kan ha även om man förlorat släktingar för på den tiden hade hade ju mej, barnen och det var vi som var familjen då.
    Jag tycker också att ett kärleksfullt liv ihop med någon ska innehålla sex, det är en bit av själva förhållandet. 
  • Anonym (Vet ej)
    pyssel skrev 2016-05-30 17:46:41 följande:
    Åhej nu kom det ett till köttben flygande här. Ok jag tar den! "Oj, bara 1.70?"
    Skrev fel jag är 174 och väger 65
Svar på tråden Barnen eller den nya.