• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 21:38:27 följande:
    Vi får se hur det blir med någon resa jag håller inte med om att det är min nya som avskärmat mej från barnen utan det är exets inflytande på barnen som fått dom avskärmade.
    Har inte läst den tråden och vill inte göra det i nuläget heller men om barnen inte vill att hon följer med då får dom stå för det.
    Ställ dig frågan. Varför skall barnen umgås med en kvinna (din nya) som skrivit och sagt elaka saker om deras mamma (ditt ex) utan någon som helst anledning?Ja du har sagt detta själv att det har gjorts så så i tråden.

Använd huvudet som sitter på dina axlar och tänk efter.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Furienna
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 21:31:01 följande:
    Kan inte lämna inte nu utan nu försöker vi bygga upp förhållandet igen, vi får se hur det går och ensam vill jag inte vara, visst hon kostar men hon säger att hon gör naglar, bröst och sånt för min skull för att hon älskar mej.
    Men hon tvingar dig att inte träffa dina föräldrar eller dina barn, och nu har hon dessutom varit otrogen. Låter det som att hon älskar dig?
  • Gung Ho

TS är nog bland de mest ryggradslösa personer jag stött på här på FL!

Allt är andras fel, han är rädd för att ens se sig och sina val i spegeln. Räddare att bli övergiven av ngn som framstår mest som en häxa än att mista kontakten med sin egen riktiga familj!

Tror TS helt enkelt är extremt feg och konflikträdd. Har svårt att stå för egna fel och medge det.

1. Dumpa häxan
    2. Prata med barnen, förklara att du 'gick vilse' i duna livsprioriteringar och be om ursäkt för hur du agerat och hoppas de kan förlåta över tid.
    3. Dito med föräldrar.
    4. Dito med dina barns mamma.
    5. Lev själv ett tag med din familj.
    6. Träffa en ödmjuk och kärleksfull kvinna som bryr sig om dig (och därmed även din relation med din familj).

Enkelt!! Ta mod till dig och våga!

• Furienna

Fast vi har sagt det där till honom i snart tre månader. Och det går helt enkelt inte att få in det i hans huvud.

• Ess

Äh, efter att ha skrivit i den andra tråden -Buhu, snyft, pappa kom inte.
    Så fick denna tråden ett lyft med fler inlägg.

• Furienna

Kan någon ge mig länken till dotterns tråd? Jag har på något sätt lyckats missa den...

• molly50
    knasigapappan skrev 2016-06-17 16:59:39 följande:
    Håller med dig :)

Man kan be om förlåtelse oxå, om man gjort och känner att man gjort fel. ...bara en tanke.

Tips, släpp prestigen om nån finns.
    Exakt! Att våga förlåta är också en styrka.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-17 21:51:17 följande:

Ja jag gör fel men det är mänskligt att fela.

Har sagt till barnet som tog studenten att han kan följa med oss på någon resa som komp men inte fått svar av honom, det kommer nog när han fått tänka.

Ja,det är mänskligt att fela,men inte att göra det gång på gång.
    Och det är definitivt inte mänskligt att strunta i sina barn!
    Och om du vet att du gör fel,varför gör du då inget åt det? Är inte dina barn viktigare än så?
    Och varför kan du inte förlåta ditt ex om du nu har åsikten att alla kan göra fel?

Vad får dig att tro att dina barn vill följa med på en resa? De vill ju inte ens träffa din nya.
    Kanske inte dig heller snart om du fortsätter så här.
    De blev nog väldigt besvikna på dig när du inte dök upp på studenten,om man ska tro det de skriver i deras tråd.
    Och om du nu måste sälja saker för att kunna åka på en resa så har du ju egentligen inte råd.
    Hur tänker du egentligen? Tänker du överhuvudtaget?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-18 10:16:13 följande:
    Förlåta exet? Nä nu tar du fel, har förlåtit min nya för att jag älskar henne. Tror henne när hon säger att hon inte längre ligger med sitt ex.
    Du är inte så lite lite naiv om du tror på vad din nya säger.
    Många som varit otrogna påstår att de har slutat,men gör ändå om samma sak igen.
    Och det här är ju inte första gången som din nya har ljugit och hittat på saker.
    Och har hon kunnat ljuga om att hon ligger med sitt ex en gång så kan hon mycket väl göra det igen.

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.