• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Lillasyster)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-20 20:58:31 följande:
    Kom din bror ifrån henne till slut eller är han med henne än?

Om han är med henne har hon lugnat sig nu så din bror har kontakt med er nu, tänkte om det var ett övergående problem?
    Han är tillsammans med henne än, tyvärr. Men han fick jobb i en annan stad, så nu är de särbos och han är bara hos henne på helgerna. Jag hoppas att det gör att hon är snällare mot honom när han nu är hos henne. Men det kan också vara så att han har slutat berätta om allt för oss. Vi får typ bara träffa honom två gånger om året.
  • Furienna
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-20 21:25:40 följande:
    Hon knullar inte sitt ex längre säger hon.
    Men kan du lita på henne? Hur vet du att hon aldrig kommer vara otrogen igen? Dumpa henne.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-20 22:07:22 följande:
    Ska fundera mera när jag är tillbaka på orten vi bor på och hon är inte otrogen längre det är iallafall vad hon säger men hon kanske manipulerat mej som molly50 skrivit och som jag reagerat på saker den senaste tiden det är inte riktigt jag, ibland blir jag rädd för mej själv
    Men hur kan du överhuvudtaget lita på henne igen?
    Du kan ju inte vara säker på att hon inte längre är otrogen bara för att hon säger det.
    Hon har ju ljugit för dig förr och kan göra det igen.
    Speciellt som hon vet att du förlåter henne för det minsta lilla.
    Och att hon har varit otrogen mot dig under en längre tid borde räcka,tycker jag.
    Jag hade aldrig accepterat att någon behandlade mig så.
    Jag tycker du ska dumpa henne fortast möjligt.
    Hon kan säkert hitta någon annan att utnyttja så manipulativ som hon verkar vara.

Du är säkert arg på din nya och därför känner som du gör.
    Men du är rädd för att säga ifrån till henne för att du vet att hon kan bli arg.
    Är det verkligen så ett normalt förhållande ska vara,tycker du?
    Mattias och Hannah.
  • Blomma73

Att du känner att du måste ljuga om saker för din nya säger ju allt. Så ska inte en välmående relation se ut. Och nu trasslar du in dig i lögner i relationen till dina barn också.

• Gung Ho
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-20 21:53:29 följande:
    Fundera över varför du inte vågar säga att du förlorat jobbet.
    I en normal relation är det precis sånt man kan ventilera med sin partner.
    Och i normala relationer utnyttjar man inte sin partner för pengar och knullar exet samtidigt...
    Hur kommer det sig att du förlät henne det så lättvindigt? Får inte otroheten dig att fundera på hur falsk hon är, och vad hennes "kärlek" egentligen är?
    TS är vilse så långt ut i relationsödemarken man kan komma...noll koll på prioriteringar och ansvar.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-06-21 08:44:28 följande:

Men kan du lita på henne? Hur vet du att hon aldrig kommer vara otrogen igen? Dumpa henne.

Vet inte i nuläget men hon skämdes för att ha varit otrogen eller vad jag ska kalla det för hon var inte skild i början när hon körde dubbelt
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-20 21:55:53 följande:

Du har gett den nya ALLT, både pengar och att du skiter hela din familj i ansiktet, och  ä n d å   räcker du inte till för henne.

Hur får det dig att känna? Hur kan du nånsin lita på henne igen?

Ja du jag mår inte så bra och Ja jag har gett allt och detta med att lita på det är inte så enkelt jag har också ljugit och det för alla inblandade.

Innan jag skilde mej så sa jag till den nya att jag ville ha henne men hon var tveksam till att börja med sen när hon gick med på att vara med mej då lämnade jag in skillsmässopapper (tänkte inte på 6 månader betänketid) skaffade mäklare osv allt för att det var den nyas krav efter att jag gjort allt och skilsmässan gått igenom då fick jag reda på att hon inte lämnat sin man, idag är dom skilda och hon säger att hon inte vill ha något med sin Exman att göra, inte se honom, inte prata med honom, inte låta sitt barn bo hos pappan o eftersom hon gör så vill hon att jag ska vara på samma vis mot mitt ex osv
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-21 10:21:23 följande:

Men hur kan du överhuvudtaget lita på henne igen?

Du kan ju inte vara säker på att hon inte längre är otrogen bara för att hon säger det.

Hon har ju ljugit för dig förr och kan göra det igen.

Speciellt som hon vet att du förlåter henne för det minsta lilla.

Och att hon har varit otrogen mot dig under en längre tid borde räcka,tycker jag.

Jag hade aldrig accepterat att någon behandlade mig så.

Jag tycker du ska dumpa henne fortast möjligt.

Hon kan säkert hitta någon annan att utnyttja så manipulativ som hon verkar vara.

Du är säkert arg på din nya och därför känner som du gör.

Men du är rädd för att säga ifrån till henne för att du vet att hon kan bli arg.

Är det verkligen så ett normalt förhållande ska vara,tycker du?

Tror inte jag är arg på den nya men nått är fel när jag reagerar som jag gör men frågan är vad?
  • Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-06-21 11:02:57 följande:

Att du känner att du måste ljuga om saker för din nya säger ju allt. Så ska inte en välmående relation se ut. Och nu trasslar du in dig i lögner i relationen till dina barn också.

Ja så är det. Ibland känns det som att jag inte kan sluta ljuga för när barnen frågar tänker jag på vilket svar dom vill ha och ger dom det tex som nu senats med resan.

Kanske är jag bara rädd för att bli totalt ensam.

Tycker i efterhand också att det var fel av mej att säga till exet att du ljuger och att min nya fick kalla henne för "jävla hora, lögnare, ingen vill knulla med dej osv det var över gränsen" men det var i stundens hetta sen att ett av barnen fick höra allt detta också o varför han hörde dessa ord var för att han hade tagit telefonen från sin mamma men det märkte inte vi eller tillslut märkte vi det när han höjde rösten och sa ge er mamma ljuger inte m.m.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-22 19:42:39 följande:
    Ja så är det. Ibland känns det som att jag inte kan sluta ljuga för när barnen frågar tänker jag på vilket svar dom vill ha och ger dom det tex som nu senats med resan.
    Kanske är jag bara rädd för att bli totalt ensam.
    Tycker i efterhand också att det var fel av mej att säga till exet att du ljuger och att min nya fick kalla henne för "jävla hora, lögnare, ingen vill knulla med dej osv det var över gränsen" men det var i stundens hetta sen att ett av barnen fick höra allt detta också o varför han hörde dessa ord var för att han hade tagit telefonen från sin mamma men det märkte inte vi eller tillslut märkte vi det när han höjde rösten och sa ge er mamma ljuger inte m.m.
    Detta skall sägas och det skall sägas tydligt.

Fortsätter du så som du gör nu, ljuger runt om kring och "tänker på vilket svar de vill ha", så kommer det att sluta med just det du är mest rädd för, d.v.s bli helt ensam.

Sedan så tycker jag det är smaklöst av dig att både direkt och indirekt att försvara din nya sjukliga beteende som hon har till kvinna som födde dina barn.

Så du kan ju fråga dig själv. Varför är du så otroligt arrogant och anser att barnen skall resa ihop med en kvinna som har gjort en grov nedvärdering av deras mor?
    Det är inte ett mentalt friskhetstecken från din sida att göra en sådan sak att föreslå barn att de skall resa ihop med din nya som har behandlat dit ex som ren skit utan någon som helst grund att göra det. Gränslöst osmakligt är det från dig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Barnen eller den nya.