Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 23:07:54 följande:
Jo det kanske är märkligt att jag förlåtigt den nya men det har jag och visst det kanske är den nya som fått mej att bli sur på exet.
Hjärtat vet jag hon känt av förut och under tiden vi var tillsammans gjorde läkarna en utredning av henne men hittade inget fel så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt.
Får se hur allt slutar känns som vi alla borde komma till någon lösning nu snart och jo den nya gillar inte mitt ex, barnen gillar inte den nya, mina föräldrar är oroliga och har sagt att dom önskar att jag kommer ifrån den nya, och efter vad exet fått höra och fått i meddeladeväg gillar inte hon heller den nya och en kompis jag har han sa att det kommer aldrig att hålla mellan mej och den nya och att hon tillslut kommer att dumpa mej kompisen tyckte att jag och den nya varit helt otroligt känslolösa mot exet, barnen föräldrarna och så och visst den nya kan vara väldigt otrevlig men också väldigt trevlig. Hon har tagit bort mej som vän på fb och sen lagt till mej igen och det flera gånger och det fattar jag inte varför hon gjort.
Ursäkta men du skall nog inte yttra dig så tvärsäkert om stress. Läs på om vad stress kan göra för kroppen i stället.
Stress och leva med stress under en längre tid kan visst vara farligt för kroppen i synnerhet för hjärtat. Jag känner flera som har fått hjärtinfarkt p.g.a stress. Den yngsta var bara 23 år gammal när han fick sin första hjärtinfarkt och det var p.g.a just stress.
Stress kan också leda till att man kan "gå in i väggen". Vi har nu den moderna sjukdomen "utmattad", det har just med att göra att det ställer onaturliga krav på människan som att människan skall vara "stresstålig" och "kunna ha många bollar i luften". Man lever också i dagens moderna samhälle under s.k "små stressad" också hela tiden med alla "krav och måsten", och att man skall vara "anträffbar" nästan hela tiden vilket gör att det ökar på stressen i kroppen.
Detta kan i sin tur göra att att man psykiskt går in i väggen och kroppen "stänger av" man blir fysiskt utmattad så man inte "orkar" göra något och är konstant trätt och har sömnsvårigheter vilket i sin tur kan leda till att immunförsvaret försätts ur spel och man har lättare att bli sjuk.
Och lever man under stress och så kan det resultera i att man kan få hjärtproblem. Så man skall inte var så ignorant och avfärda det med "stress är inte så farligt". Utan det kan upprepas att det blir återkommande och till slut så kan hjärtat fara riktigt illa och det kan leda som sagt till en infarkt om man har otur.
Så att säga; "...så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt..", visar på direkt okunskap om vad stress kan göra för människokroppen rent medicinskt (fysiskt och psykiskt).