• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 23:07:54 följande:
    Jo det kanske är märkligt att jag förlåtigt den nya men det har jag och visst det kanske är den nya som fått mej att bli sur på exet.

Hjärtat vet jag hon känt av förut och under tiden vi var tillsammans gjorde läkarna en utredning av henne men hittade inget fel så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt.

Får se hur allt slutar känns som vi alla borde komma till någon lösning nu snart och jo den nya gillar inte mitt ex, barnen gillar inte den nya, mina föräldrar är oroliga och har sagt att dom önskar att jag kommer ifrån den nya, och efter vad exet fått höra och fått i meddeladeväg gillar inte hon heller den nya och en kompis jag har han sa att det kommer aldrig att hålla mellan mej och den nya och att hon tillslut kommer att dumpa mej kompisen tyckte att jag och den nya varit helt otroligt känslolösa mot exet, barnen föräldrarna och så och visst den nya kan vara väldigt otrevlig men också väldigt trevlig. Hon har tagit bort mej som vän på fb och sen lagt till mej igen och det flera gånger och det fattar jag inte varför hon gjort.
    Ja,det är klart att det är din nya som fått dig att bli sur på ditt ex.
    Frågan är bara varför du lyssnar på hennes skitsnack och inte säger ifrån?

Man ska ändå ta det på allvar och lyssna på kroppens signaler.
    Men du kanske ska undvika att berätta det för din nya. I så fall kanske hon tar chansen att göra det värre.

Ja,ni borde absolut komma fram till en lösning.
    Och jag håller med din kompis.
    Ni är fruktansvärt känslolösa mot både ditt ex,dina barn och dina föräldrar och du borde verkligen lämna din nya innan hon lämnar dig.
    Att hon tar bort dig som kontakt på fb låter inte som någon som älskar dig,tycker jag.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 23:11:52 följande:
    Det är exet som uppfostrat dom men det är klart att jag vill vara en del av deras liv kanske jag varit för blind av kärleken så jag inte tänkt på barnen så mycket som jag borde ha gjort.
    Antingen har du varit blind av kärleken eller så är du manipulerad av din nya.
    Eller så är det en kombination av båda.
    Jag hoppas att du börjar komma till insikt nu och lyssnar på din kompis och dina föräldrar.
    Mattias och Hannah.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 23:07:54 följande:
    Jo det kanske är märkligt att jag förlåtigt den nya men det har jag och visst det kanske är den nya som fått mej att bli sur på exet.
    Hjärtat vet jag hon känt av förut och under tiden vi var tillsammans gjorde läkarna en utredning av henne men hittade inget fel så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt.
    Får se hur allt slutar känns som vi alla borde komma till någon lösning nu snart och jo den nya gillar inte mitt ex, barnen gillar inte den nya, mina föräldrar är oroliga och har sagt att dom önskar att jag kommer ifrån den nya, och efter vad exet fått höra och fått i meddeladeväg gillar inte hon heller den nya och en kompis jag har han sa att det kommer aldrig att hålla mellan mej och den nya och att hon tillslut kommer att dumpa mej kompisen tyckte att jag och den nya varit helt otroligt känslolösa mot exet, barnen föräldrarna och så och visst den nya kan vara väldigt otrevlig men också väldigt trevlig. Hon har tagit bort mej som vän på fb och sen lagt till mej igen och det flera gånger och det fattar jag inte varför hon gjort.
    Ursäkta men du skall nog inte yttra dig så tvärsäkert om stress. Läs på om vad stress kan göra för kroppen i stället.

Stress och leva  med stress under en längre tid kan visst vara farligt för kroppen i synnerhet för hjärtat. Jag känner flera som har fått hjärtinfarkt p.g.a stress. Den yngsta var bara 23 år gammal när han fick sin första hjärtinfarkt och det var p.g.a just stress.

Stress kan också leda till att man kan "gå in i väggen". Vi har nu den moderna sjukdomen "utmattad", det har just med att göra att det ställer onaturliga krav på människan som att människan skall vara "stresstålig" och "kunna ha många bollar i luften". Man lever också i dagens moderna samhälle under s.k "små stressad" också hela tiden med alla "krav och måsten", och att man skall vara "anträffbar" nästan hela tiden vilket gör att det ökar på stressen i kroppen.

Detta kan i sin tur göra att att man psykiskt går in i väggen och kroppen "stänger av" man blir fysiskt utmattad så man inte "orkar" göra något och är konstant trätt och har sömnsvårigheter vilket i sin tur kan leda till att immunförsvaret försätts ur spel och man har lättare att bli sjuk.
    Och lever man under stress och så kan det resultera i att man kan få hjärtproblem. Så man skall inte var så ignorant och avfärda det med "stress är inte så farligt". Utan det kan upprepas att det blir återkommande och till slut så kan hjärtat fara riktigt illa och det kan leda som sagt till en infarkt om man har otur.

Så att säga; "...så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt..",  visar på direkt okunskap om vad stress kan göra för människokroppen rent medicinskt (fysiskt och psykiskt).

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 23:11:52 följande:
    Det är exet som uppfostrat dom men det är klart att jag vill vara en del av deras liv kanske jag varit för blind av kärleken så jag inte tänkt på barnen så mycket som jag borde ha gjort.
    Blind av kärleken? DU skojar med mig? Du vet ju inte vad kärlek är om den så skulle komma och bita dig i arslet! Du styrs av ditt bihang mellan  benen och det räcker med att den nya särar på benen när du vill så har hon dig lindad runt lillfingret. 

Så sluta tänk med bihanget och börja använda hjärnan. Det är förhoppningsvis inte för sent för det än!
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 22:20:43 följande:
    Såklart gillade jag inte att den nya var otrogen.
    Varför är du kvar med henne?
    Du övergav exet för att hon var i sorg men stannar hos den nya trots att hon knullar andra, ljuger för dig och bara vill ha dina pengar.
    Hur tänker du?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 22:19:03 följande:

Grabben ringde och exet ja hans mamma ligger på sjukhuset tydligen nått med hjärtat men ingen fara sa han och han skulle ut och gå nu. Tror inte heller det är någon fara för hon är bara drygt 50 men visst jag fick lite puls

Folk dör av hjärtfel även innan 50.
    Har du generellt så här dålig koll på ALLT?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-26 22:23:03 följande:
    Får se för den nya gillar absolut inte nån som är arbetslös hon tycker att dom är samhället till last och lever på skattebetalarnas pengar + lata
    Testa henne då.
    Eller vågar du inte?
  • molly50
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-27 16:26:49 följande:
    Varför är du kvar med henne?
    Du övergav exet för att hon var i sorg men stannar hos den nya trots att hon knullar andra, ljuger för dig och bara vill ha dina pengar.
    Hur tänker du?
    Tumme upp för det! Kunde inte ha sagt det bättre själv!
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-26 23:30:04 följande:

Ja,det är klart att det är din nya som fått dig att bli sur på ditt ex.

Frågan är bara varför du lyssnar på hennes skitsnack och inte säger ifrån?

Man ska ändå ta det på allvar och lyssna på kroppens signaler.

Men du kanske ska undvika att berätta det för din nya. I så fall kanske hon tar chansen att göra det värre.

Ja,ni borde absolut komma fram till en lösning.

Och jag håller med din kompis.

Ni är fruktansvärt känslolösa mot både ditt ex,dina barn och dina föräldrar och du borde verkligen lämna din nya innan hon lämnar dig.

Att hon tar bort dig som kontakt på fb låter inte som någon som älskar dig,tycker jag.

Hon tar bort när vi grälat och sen lägger hon till mej igen har hänt några gånger fast det var några månader sen senast nu pga att jag inte har kontakt med exet som hon avskyr.
  • Anonym (Vet ej)
    EnAnonumius skrev 2016-06-26 23:40:31 följande:

Ursäkta men du skall nog inte yttra dig så tvärsäkert om stress. Läs på om vad stress kan göra för kroppen i stället.

Stress och leva  med stress under en längre tid kan visst vara farligt för kroppen i synnerhet för hjärtat. Jag känner flera som har fått hjärtinfarkt p.g.a stress. Den yngsta var bara 23 år gammal när han fick sin första hjärtinfarkt och det var p.g.a just stress.

Stress kan också leda till att man kan "gå in i väggen". Vi har nu den moderna sjukdomen "utmattad", det har just med att göra att det ställer onaturliga krav på människan som att människan skall vara "stresstålig" och "kunna ha många bollar i luften". Man lever också i dagens moderna samhälle under s.k "små stressad" också hela tiden med alla "krav och måsten", och att man skall vara "anträffbar" nästan hela tiden vilket gör att det ökar på stressen i kroppen.

Detta kan i sin tur göra att att man psykiskt går in i väggen och kroppen "stänger av" man blir fysiskt utmattad så man inte "orkar" göra något och är konstant trätt och har sömnsvårigheter vilket i sin tur kan leda till att immunförsvaret försätts ur spel och man har lättare att bli sjuk.

Och lever man under stress och så kan det resultera i att man kan få hjärtproblem. Så man skall inte var så ignorant och avfärda det med "stress är inte så farligt". Utan det kan upprepas att det blir återkommande och till slut så kan hjärtat fara riktigt illa och det kan leda som sagt till en infarkt om man har otur.

Så att säga; "...så det är nog av stress och det är som jag vet inte farligt..",  visar på direkt okunskap om vad stress kan göra för människokroppen rent medicinskt (fysiskt och psykiskt).

Ok men hon har pratat om detta förut ungefär som tyck synd om mej, hon blev undersökt och läkarna sa att det inte var någon fara visst överhoppade slag och det var för dom hon sökte tror hon var inne några gånger när dom utredde
Svar på tråden Barnen eller den nya.