• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Peter)

Den nya kan väl inte ha problem med att du träffar barnen nu? Exet är ju inte där...

• LFF
    Anonym (Peter) skrev 2016-07-01 14:19:43 följande:

Den nya kan väl inte ha problem med att du träffar barnen nu? Exet är ju inte där...

Den nya har ju problem med att TS haft ett liv innan honom så hon kan nog hitta fel med det med.
  • Anonym (I)

Jaha, så det har gått ända dit alltså, 
    En person ligger  på sjukhus med en livsfarlig åkomma.
    Dina barn lämnas ensamma med sin oro och sorg.
    Och du, ja vad fan gör du för att underlätta.
    Vad är det för fel på dig, när ska du vakna? 

• Anonym (Vet ej)
    Anonym (I) skrev 2016-07-01 14:44:18 följande:

Jaha, så det har gått ända dit alltså, 

En person ligger  på sjukhus med en livsfarlig åkomma.

Dina barn lämnas ensamma med sin oro och sorg.

Och du, ja vad fan gör du för att underlätta.

Vad är det för fel på dig, när ska du vakna? 

Jag vet inte om jag vetat skulle jag göra något.
  • Anonym (I)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 15:44:04 följande:
    Jag vet inte om jag vetat skulle jag göra något.
    Kanske gett fan i att lägga sån press på ditt ex, det har ju säkert inte underlättatt hennes hälsa.
    Skäms du inte för vad du gjort mot henne? 
    Och vad tänker du göra för att kompensera?
    Har du tagit kontakt med dina barn än, om jag vore ditt ex, skulle det allra viktigaste vara att veta att barnen har det bra med sin pappa, och jag kan koncentrera mig på att bli frisk.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (I) skrev 2016-07-01 16:36:03 följande:

Kanske gett fan i att lägga sån press på ditt ex, det har ju säkert inte underlättatt hennes hälsa.

Skäms du inte för vad du gjort mot henne? 

Och vad tänker du göra för att kompensera?

Har du tagit kontakt med dina barn än, om jag vore ditt ex, skulle det allra viktigaste vara att veta att barnen har det bra med sin pappa, och jag kan koncentrera mig på att bli frisk.

Jo jag skäms för en del saker men inte för allt och som jag skrev från början dvs att om hon visat mej kärlek så hade vi inte skilt oss, hon hade haft jobbet kvar o så.

Kan i nuläget inte kompensera.

Smsar med barnen då och då men får mest svar som det går bra och OK men den nya och hennes barn tar all min lediga tid och det gäller att leva, äta och sova för mej också.
  • Anonym (I)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 20:41:10 följande:
    Jo jag skäms för en del saker men inte för allt och som jag skrev från början dvs att om hon visat mej kärlek så hade vi inte skilt oss, hon hade haft jobbet kvar o så.

Kan i nuläget inte kompensera.

Smsar med barnen då och då men får mest svar som det går bra och OK men den nya och hennes barn tar all min lediga tid och det gäller att leva, äta och sova för mej också.
    Skitsnack, klart du kan kompensera.
    Du kan ta barnen till dig och ha dom hos dig, dom ska inte vara ensamma när deras mamma är livshotande sjuk.
    Varför är du inte tillsammans med dom.
    Du kan äta, leva och sova med dom också. 

Jag kan inte uttala mig om er skilsmässa, men det var då, nu är nu och nu om nånsin är det dags att du steppar upp och tar ditt föräldraansvar.
    Vilket är långt mer än ett sms då och då. 
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (I) skrev 2016-07-01 21:22:01 följande:

Skitsnack, klart du kan kompensera.

Du kan ta barnen till dig och ha dom hos dig, dom ska inte vara ensamma när deras mamma är livshotande sjuk.

Varför är du inte tillsammans med dom.

Du kan äta, leva och sova med dom också. 

Jag kan inte uttala mig om er skilsmässa, men det var då, nu är nu och nu om nånsin är det dags att du steppar upp och tar ditt föräldraansvar.

Vilket är långt mer än ett sms då och då. 

För att min nya aldrig skulle acceptera att jag bodde hos dom så om jag gör det kommer jag att stå utan att någon älskar mej och barnen vill inte komma till mej pga av den nya, barnen vill dessutom vara i närheten av sin mamma och jag bor ca 20 mil bort.

Skulle ha funderat denna vecka men inte hunnit och nu har den nya bestämt att jag ska göra mej av med lägenheten, uppsägningen av den är inlämnad och saker jag ägt ligger på blocket till försäljning i den nyas namn och hon min nya säljer också lite saker så vi ska få det bättre och börja på allvar med varandra får se om vi blir lyckliga det finns liksom ingen garanti för något. Det känns lite surt att sälja saker från ett långt äktenskap men den nya vill inte att det ska finnas ett spår från exet.
  • Venne

Är det här på riktigt borde du låta en psykiatriker undersöka dig länge och noga.

• Anonym (Vet ej)
    Venne skrev 2016-07-01 23:20:47 följande:

Är det här på riktigt borde du låta en psykiatriker undersöka dig länge och noga.

Behöver och hinner inte gå till någon psykolog. Det fixar sig säkert ändå.
Svar på tråden Barnen eller den nya.