• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-04 18:13:52 följande:
    Men du måste väl ändå få prata om det som rör din familj??
    Det har hon inte ett skit med att göra!
    Om hon inte kan acceptera att du har ett förflutet så borde hon inte ha inlett något med dig.

Jag tror inte att du ska räkna med att dina barn kommer på besök så länge du är tillsammans med den där häxan.
    Och jag tycker verkligen inte att du ska förlova dig med den f***an!
    Då har hon bara ännu en hållhake på dig sen.
    Hon vill inte förlova sig med dig av kärlek utan för att hålla fast dig.
    Hon älskar inte dig utan bara din plånbok!
    Tänk på det!
    Nja får väl prata om barnen ibland men inte så mycket annat.
    Hoppas du har fel med att barnen inte kommer men du har tyvärr kanske rätt.
    Jo hon kanske vill ha hållhakar på mej och om jag inte gillar någon bild hon lägger ut på FB då blir det inga roliga samtal men har lärt mej nu att kolla FB några gånger per dygn och då gå in och gilla allt hon lägger ut + hennes nya profilbilder gång på gång på gång.
  • Ess
    Furienna skrev 2016-06-30 20:58:42 följande:
    Men den som man har barn med, den blir man nog aldrig heller fri från.
    När barnen är vuxna så är man fri. Kontakten kan egentligen börja dras ner redan när barnen är i tonåren och kan svara för sig själva.
  • Furienna
    Ess skrev 2016-07-04 19:16:14 följande:
    När barnen är vuxna så är man fri. Kontakten kan egentligen börja dras ner redan när barnen är i tonåren och kan svara för sig själva.
    Du har glömt att det kan bli gemensamma barnbarn också.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-04 18:34:19 följande:
    Uppsägningen av lägenheten är redan klar så har den fram till 1/8.
    Tror nog inte mina föräldrar kommer säga nått till henne och hon kan skärpa sig det hoppas jag hon gör då.
    Du kan skaffa dig en annan lägenhet så det är inte alls försent.
    Men om du vet att det finns en risk för att hon kan fälla en dräpande kommentar som sårar dina föräldrar,varför inte hälsa på dem själv,utan henne?
    Varför vill du vara ihop med någon som gör din familj så illa?
    För att hon ger dig sex?
    Är det viktigare för dig än din familj?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-04 18:40:52 följande:
    Jo hon kanske vill ha hållhakar på mej och om jag inte gillar någon bild hon lägger ut på FB då blir det inga roliga samtal men har lärt mej nu att kolla FB några gånger per dygn och då gå in och gilla allt hon lägger ut + hennes nya profilbilder gång på gång på gång.
    Men borde det inte ringa några varningsklockor här,tycker du?
    Hon bestämmer ju allt vad du får och inte får göra och du går henne till mötes!
    Är du så fruktansvärt rädd för att bli ensam och utan sex att du hellre håller ihop med den här f***an och går henne till mötes i allt än att ta chansen att få tillbaka din riktiga familj?
    Du försöker ju inte ens med din familj!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-04 19:16:14 följande:
    Men spelar det ingen roll,tycker du,vad barnen själva tycker och känner?
    Om de vill ha kontakt med sin pappa?
    Och om de sedan får egna barn,ska de då inte ha rätten att få träffa sin farfar?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-05 11:00:31 följande:
    Du kan skaffa dig en annan lägenhet så det är inte alls försent.
    Men om du vet att det finns en risk för att hon kan fälla en dräpande kommentar som sårar dina föräldrar,varför inte hälsa på dem själv,utan henne?
    Varför vill du vara ihop med någon som gör din familj så illa?
    För att hon ger dig sex?
    Är det viktigare för dig än din familj?
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-04 18:40:52 följande:
    Men borde det inte ringa några varningsklockor här,tycker du?
    Hon bestämmer ju allt vad du får och inte får göra och du går henne till mötes!
    Är du så fruktansvärt rädd för att bli ensam och utan sex att du hellre håller ihop med den här f***an och går henne till mötes i allt än att ta chansen att få tillbaka din riktiga familj?
    Du försöker ju inte ens med din familj!

Visst det går att skaffa en annan lägenhet men i nuläget är det lite problem med det.
    Och jag kommer att hälsa på mina föräldrar så småningom men dom vill komma och titta hur och vart jag bor, dom ville se lägenheten och när dom kommer får jag ta och tala om att den är uppsagd om inte min nya hinner säga det först för hon vill hänga med när jag visar runt mina föräldrar.
    Hon har inte gjort min gamla familj illa på sista tiden så det har lugnat sig får se hur det blir för jag är bjuden på en sak som även exet är bjuden till men den nya är inte välkommen men det är om en månad får se hur den nya kommer att ta det.
    Och ja jag är rädd för att vara ensam fast ibland är det skönt men lite egentid fast det är inte ofta det händer i nuläget. 
  • Ess
    Furienna skrev 2016-07-04 21:55:11 följande:
    Du har glömt att det kan bli gemensamma barnbarn också.
    Nej det har jag inte glömt. Man fortsätter att umgås med barnen och barnbarnen precis som innan. Det finns ingen anledning att blanda in den andra föräldern, den står själv för sitt umgänge med barnen och de ev barnbarnen.
  • Ess
    molly50 skrev 2016-07-05 11:02:44 följande:
    Men spelar det ingen roll,tycker du,vad barnen själva tycker och känner?
    Om de vill ha kontakt med sin pappa?
    Och om de sedan får egna barn,ska de då inte ha rätten att få träffa sin farfar?
    Du har nog missförstått. Det handlade om huruvida man kan klippa kontakten med den andra föräldern. Furienna säger nej, jag säger ja.

Jag menade att när barnen blivit vuxna så är man fri från all kontakt med den andra FÖRÄLDERN, inte barnen.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-05 14:53:22 följande:
    Visst det går att skaffa en annan lägenhet men i nuläget är det lite problem med det.
    Och jag kommer att hälsa på mina föräldrar så småningom men dom vill komma och titta hur och vart jag bor, dom ville se lägenheten och när dom kommer får jag ta och tala om att den är uppsagd om inte min nya hinner säga det först för hon vill hänga med när jag visar runt mina föräldrar.
    Hon har inte gjort min gamla familj illa på sista tiden så det har lugnat sig får se hur det blir för jag är bjuden på en sak som även exet är bjuden till men den nya är inte välkommen men det är om en månad får se hur den nya kommer att ta det.
    Och ja jag är rädd för att vara ensam fast ibland är det skönt men lite egentid fast det är inte ofta det händer i nuläget. 
    Så de kommer alltså och hälsar på i tron om att du befinner dig i din lägenhet? Det vet alltså inte att din nya kommer att vara med?
    Det spelar ingen roll att din nya inte har gjort något mot din familj nu. Det räcker mer än väl med allt hon redan har gjort.

Jag tycker absolut att du ska gå på det du är bjuden till oavsett vad din nya tycker om det.
    Hon har inte med det att göra.
    Det är ett bra tillfälle att markera vad du tycker om hennes beteende.
    Och då borde du passa på att prata med ditt ex och be om ursäkt för allt du har gjort också.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-05 16:29:22 följande:
    Du har nog missförstått. Det handlade om huruvida man kan klippa kontakten med den andra föräldern. Furienna säger nej, jag säger ja.

Jag menade att när barnen blivit vuxna så är man fri från all kontakt med den andra FÖRÄLDERN, inte barnen.
    Ja,men man måste ju ändå ha viss kontakt när det handlar om barnen. Om något händer t ex.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.