• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-06 15:11:59 följande:
    Ursäkta igen ts.
    Det är turligt nog bara enstaka lätträknade tillfällen. Men jag tror inte att det fungerar, det kommer att sluta med bråk. 
    När/om det kommer på tapeten så får vi nog förbereda en strategi, så att det inte slutar med att polisen får komma och reda upp eländet.
    Varför skulle det sluta med bråk?
    Det finns faktiskt skilda par som kan fortsätta vara vänner och ha en sansad relation till varandra.
    Vilket jag tycker att man bör försöka ha när man har barn tillsammans.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-07 13:47:06 följande:
    Men det är ju du själv som har ställt till med det här.
    Och för att det ska ordna sig så är det du som måste göra något åt det.
    Du kan ju inte bara sitta och vänta och hoppas på att allt ska ordna sig. Då är det snart försent.
    Förstår du verkligen inte det?
    Jo då men jag har haft hjälp att ställa till det.
    Jag är sån att jag måste få fundera och känna att det är rätt tillfälle för att ställa saker tillrätta.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-07 13:48:54 följande:
    Det finns faktiskt skilda par som kan fortsätta vara vänner och ha en sansad relation till varandra.
    Vi dvs exet, barnen och föräldrarna var vänner tills jag mötte den nya, visst den nya skickade inte så snälla sms till exet innan jag sa att vi träffades till någon och då försökte jag att spela på att den som skickade smsen var en dum person och dumma personer finns det överallt och att man inte ska bry sig om man får såna sms sen har jag faktiskt bett exet att polisanmäla smsen men anmälningarna har tydligen blivit nerlagda.
    Vet faktiskt inte varför den nya skickade dom smsen då.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-07 14:13:33 följande:
    Jag är sån att jag måste få fundera och känna att det är rätt tillfälle för att ställa saker tillrätta.
    Jo,men från början så var det du som ställde till det genom att vara otrogen mot ditt ex med denna häxan som du nu är ihop med.
    Istället för att stötta din fru när hon hade det svårt.
    Det kan du inte skylla på någon annan!
    Att du sen är så mesig att du inte vågar stå upp mot din nya när hon smutskastar ditt ex och tvingar dig att vända din familj ryggen,det är också bara ditt fel.
    Din nya är en riktig satmara,men du har ju hjälpt henne att vara det också.

Ja,men funderar du så mycket längre nu så lär det snart vara försent. Tänk på det.
    Vad är egentligen viktigast för dig?
    Att få sex med en storbystad bimbo eller ha din riktiga familj omkring dig?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-07 14:19:02 följande:
    Vi dvs exet, barnen och föräldrarna var vänner tills jag mötte den nya, visst den nya skickade inte så snälla sms till exet innan jag sa att vi träffades till någon och då försökte jag att spela på att den som skickade smsen var en dum person och dumma personer finns det överallt och att man inte ska bry sig om man får såna sms sen har jag faktiskt bett exet att polisanmäla smsen men anmälningarna har tydligen blivit nerlagda.
    Vet faktiskt inte varför den nya skickade dom smsen då.
    Varningsklockorna borde ha ringt redan där,tycker jag.
    Du är en stor idiot som försvarar den här vidriga människan.
    Hon ville ju inte att du skulle ha ett förflutet så hon försökte väl göra sitt bästa för att ditt ex skulle vända dig ryggen.
    Hon avskydde väl ditt ex redan då fast hon inte ens kände henne.
    Säger det inte en del om hur sjuk människan är?
    Hur kan du vilja vara ihop med en så´n vidrig människa? Är det så viktigt för dig att få sex att du skiter i om människan du ligger med är en rabiat ragata som förstör allt för både dig och din riktiga familj?

Mattias och Hannah.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-07 14:13:33 följande:
    Nej, du är ett fegt kräk som tror att om du låter bli att göra något så kommer allt att blåsa förbi och bli bra igen. 

Det är ju bara att se hur du hanterat konflikter med din nya eller ens att berätta för henne att du är arbetslös (ja, jag vet att du snart börjar ditt nya jobb). Hade du litat på henne, litat på att hon älskar dig, så hade du sagt på en gång, direkt när du blev uppsagd, att du blivit av med jobbet.

Hade du inte varit en stor mes som tänker med bihanget mellan benen hade du förstått att hon var otrogen för att hon ville, inte för att hon ville ge exet ett bra avslut *garvar så jag gråter åt att du gått på den*.

Hade du varit en MAN och inte en mes hade du stått vid din exfrus sida och haft förståelse för hennes minskade sexlust när hennes nära gått bort och hon sörjde. 

Hade du varit en MAN hade du bett din nya dra dit pepparn växer redan vid första elaka smset till din exfru.

Hade du verkligen älskat din exfru hade du inte varit otrogen när hon hade sorg.
  • Ess
    molly50 skrev 2016-07-07 13:48:54 följande:
    Hos ts är allt väldigt infekterat och kommer nog att va ett bra tag till, om det någonsin kommer att dra över. Vissa människor skapar hellre konflikter än dom släpper det. Makens ex är/var en sådan som provocerade tills hon fick gensvar. Även om det snart måste va 10 år sedan vi såg henne, så vågar jag satsa allt jag äger på att om vi skulle gå på samma tillställning så skulle hon gå efter och provocera maken tills han fick nog. Även om han skulle bita ihop och bara ta emot, så skulle hela tillställningen bli rätt trist. Tyvärr så tror jag att det skulle spåra ur och sluta med ett bråk med fler än bara två inblandade.
    Ts nya verkar också va en riktig konflikthärd..........
  • Anonym (Vet ej)

Klart familjen är viktig men i nuläget vet jag inte vad jag ska göra och det jag skäms mest för är alla lån jag tagit. Detta är inte enkelt inte med något, trodde en skilsmässa skulle rädda ekonom men det blev tvärt om.

• Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-07 18:53:39 följande:

Hos ts är allt väldigt infekterat och kommer nog att va ett bra tag till, om det någonsin kommer att dra över. Vissa människor skapar hellre konflikter än dom släpper det. Makens ex är/var en sådan som provocerade tills hon fick gensvar. Även om det snart måste va 10 år sedan vi såg henne, så vågar jag satsa allt jag äger på att om vi skulle gå på samma tillställning så skulle hon gå efter och provocera maken tills han fick nog. Även om han skulle bita ihop och bara ta emot, så skulle hela tillställningen bli rätt trist. Tyvärr så tror jag att det skulle spåra ur och sluta med ett bråk med fler än bara två inblandade.

Mitt ex var sån att hon bråkade och ville att jag skulle lista ut saker hon ville göra men blev bättre och bättre och tillslut var det inget bråk alls och exet talade om vad hon ville och inte ville men då var jag redan i klorna på den nya och hon vill ha precis allt tex fick jag inte anlita andra på jobbet utan den nya skulle göra det för att då få lön.

Tror nog inte exet och den nya ska träffas för då kanske det kommer att hända något som inte är så bra, är inte orolig för att exet kommer göra något för hon är liten i växten och om hon skulle reagera är det med ord.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-07 18:53:39 följande:
    Jo,men de är ju upp till TS att se till att relationen med hans familj blir så konfliktfri som möjligt.
    Det är ju bara han som kan göra något åt det.
    T ex genom att sätta ner foten åt sin nya eller rentav lämna henne.

Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.