• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-09 17:54:54 följande:
    OK o jag skickar helst inga bilder av vare sig på den nya, exet eller på mej men den nya är rynkfri i förhållande mot exet som är rökare. Vet att jag inte är rynkfri heller men jag röker inte förutom vid nått enstaka tillfälle och då blir det oftast cigarr.
    Och där letar du fel hos ditt ex igen. Är det ditt dåliga samvete som talar eftersom du måste försöka hitta alla fel du kan på henne eller är det vad du verkligen tycker?

Du behöver inte lägga upp några bilder heller. För det räcker med det du har berättat föt att man ska förstå att din nya är oattraktiv i alla fall pga sitt beteende.
    Men för dig får hon väl fortsätta vara hur elak och bitchig som helst så länge hon är snygg och ger dig sex. Eller?
    Mattias och Hannah.
  • fem i familjen

Alltså, jag förstår inte dilemmat?

I min värld går barnen före ALLT.

Jag har aldrig och kommer aldrig älska någon så mycket som mina barn.

Kärleken till min man är inte ens jämförbar.

Du kan hitta en ny kvinna imorgon, men dina barn är inte utbytbara!

• Anonym (Vet ej)

Kommer att svara er under veckan är lite bakis idag.

• Anonym (Vet ej)
    Blomma73 skrev 2016-07-10 09:24:01 följande:

Suck, utseendet är verkligen det enda du bryr dig om... Och att du får sex.. För de flesta människor har inte attraktivitet enbart ihop med utseendet. En människa som beter sig kallt och elak blir oattraktiv och äcklig även om de råkar ha fotomodellutseende. Och tvärtom så klart. Så funkar de flesta faktiskt.

Du har i tråden inte nämnt något positivt om den nya förutom att du får sex och att hon är snygg. Om hon skulle råka ut för något, exempelvis brännskada ansiktet. Skulle hon vara värd någonting för dig då?

Ja jag gillar kvinnor som ser bra ut sån är jag.
    Har inte tänkt tanken på hur det skulle vara om hon råkade ut för något däremot tycker jag att man kan göra det som går tex strunta i att röka o då inte bli rynkig.
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-10 10:32:39 följande:
    Din nya får en massa skit i tråden, vilket hon förtjänar för sitt otrevliga sätt. MEN jag tror att det är DU som triggar henne, säkerligen omedvetet, men ändå. 
    Detta du skriver här lyser säkert igenom i ditt sätt att va, vilket får henne att hamna i en sits där hon måste hävda sig.
    Nä jag triggar henne inte, jag försöker lugna henne när hon blir upprörd.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-10 13:34:11 följande:
    Och där letar du fel hos ditt ex igen. Är det ditt dåliga samvete som talar eftersom du måste försöka hitta alla fel du kan på henne eller är det vad du verkligen tycker?

Du behöver inte lägga upp några bilder heller. För det räcker med det du har berättat föt att man ska förstå att din nya är oattraktiv i alla fall pga sitt beteende.
    Men för dig får hon väl fortsätta vara hur elak och bitchig som helst så länge hon är snygg och ger dig sex. Eller?
    Nej hon får inte vara för elak eller bitchig, om hon fortsätter kommer jag att tröttna på det för det finns en gräns för mej också.
    Och jo hon är fin, exet är inte direkt fult heller men som jag skrev rynkig.
  • Anonym (Vet ej)
    fem i familjen skrev 2016-07-10 14:13:49 följande:

Alltså, jag förstår inte dilemmat?

I min värld går barnen före ALLT.

Jag har aldrig och kommer aldrig älska någon så mycket som mina barn.

Kärleken till min man är inte ens jämförbar.

Du kan hitta en ny kvinna imorgon, men dina barn är inte utbytbara!

Mina barn är stora, men tanken på dom finns.
    Mina föräldrar är gamla o inte helt friska o där finns tankarna också.
    Men det är just det att jag har så mycket som ska fixas o så att jag inte tänker på dom så jätteofta men den dagen kommer nog.
    Och att jag skulle hitta en annan kvinna nja tror inte det, denna är den enda förutom exet som velat ha mej dom senaste 30 åren.
  • Anonym (Vet ej)

Men nu är det så att visst saknaden kommer lite då och då men jag skäms över att åka till orten jag bodde på för jag är rädd för vad personer ska säga, det är en liten ort där alla känner alla typ.
    Sen har jag hört av barnen att deras mor fått svårt ekonomiskt då undrar jag om jag måste betala till henne eller o det räcker med att betala ett underhåll till den yngsta när han går i skolan? Om jag blir tvungen att betala till exet vet jag inte vart jag ska få dom pengarna ifrån för jag måste betala mitt.

• molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-11 18:40:34 följande:
    Nej hon får inte vara för elak eller bitchig, om hon fortsätter kommer jag att tröttna på det för det finns en gräns för mej också.
    Och jo hon är fin, exet är inte direkt fult heller men som jag skrev rynkig.
    Och hur länge tänker du låta henne få fortsätta så då?
    För så länge du tillåter henne bete sig så här så kommer hon att fortsätta.

Men om du vill ha någon som inte blir rynkig så får du nog skaffa dig en tonåring.
    För alla åldras vi. Oavsett vad vi gör.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-11 18:48:30 följande:

Men nu är det så att visst saknaden kommer lite då och då men jag skäms över att åka till orten jag bodde på för jag är rädd för vad personer ska säga, det är en liten ort där alla känner alla typ.
    Sen har jag hört av barnen att deras mor fått svårt ekonomiskt då undrar jag om jag måste betala till henne eller o det räcker med att betala ett underhåll till den yngsta när han går i skolan? Om jag blir tvungen att betala till exet vet jag inte vart jag ska få dom pengarna ifrån för jag måste betala mitt.

Det är väl vettigare att du ger pengar till dina barn då och struntar i att ge din nya och hennes barn pengar.
    Det har du ingen skyldighet att göra.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.