• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-06 13:28:25 följande:
    Det är fortfarande inget som ditt ex ska behöva be om ursäkt för!
    Att hon pratade med en annan kvinna som sen gjorde en anmälan mot din nya är inget som ditt ex ska lastas för.
    Det var den andra kvinnans val.
    Och med tanke på hur din nya beter dig så finns det inget att be om ursäkt för från den andra kvinnan heller.
    Din nya förtjänade den anmälan efter allt hon har gjort!
    att du inte begriper det utan går din nya till mötes och kräver ursäkter av ditt ex för saker hon är oskyldig till säger en hel del om dig.
    De enda som borde be om ursäkt här är du och din nya! Till ditt ex! På era bara knän!
    Men vi tycker att exet har snokat när hon tog kontakt med den kvinnan som gjorde anmälan.
    Jag tycker inte att någon ska behöva bli anmäld.
    Min nya kommer med största sannolikheten inte att be om ursäkt, jag kan tänka mej att göra det så småningom. 
  • Ess
    Regnmadamen skrev 2016-07-06 12:05:04 följande:
    Om barnen bjuder in på bröllop eller dop?
    Ursäkta igen ts.
    Det är turligt nog bara enstaka lätträknade tillfällen. Men jag tror inte att det fungerar, det kommer att sluta med bråk. 
    När/om det kommer på tapeten så får vi nog förbereda en strategi, så att det inte slutar med att polisen får komma och reda upp eländet.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 13:51:09 följande:
    Men vi tycker att exet har snokat när hon tog kontakt med den kvinnan som gjorde anmälan.
    Min nya kommer med största sannolikheten inte att be om ursäkt, jag kan tänka mej att göra det så småningom. 
    "Vi" eller satmaran? Det är klart man vill veta var det är för galen människa ens ex är tillsammans med (och har varit otrogen med) när personen skickar elaka meddelanden till en, anser att den gemensamma nämnaren  (i detta fall du) ska säga upp all kontakt med sitt tidigare liv, mm mm mm. Om du tycker att det är att snoka, fine. Men då är ju du lika galen som din nya. Om sen den man pratar med blir orolig över det minderåriga barn som finns med i bilden, ett barn mamman helst inte vill ska träffa sin pappa (enligt ett tidigare inlägg av dig), något som inte heller är friskt. och då anmäler detta ska inte din exfru lastas för! 
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-06 15:11:59 följande:

Ursäkta igen ts.

Det är turligt nog bara enstaka lätträknade tillfällen. Men jag tror inte att det fungerar, det kommer att sluta med bråk. 

När/om det kommer på tapeten så får vi nog förbereda en strategi, så att det inte slutar med att polisen får komma och reda upp eländet.

Jo då det känns som att allt bara blivit värre men jag hoppas att det kommer att lösa sig.
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-06 15:34:39 följande:

"Vi" eller satmaran? Det är klart man vill veta var det är för galen människa ens ex är tillsammans med (och har varit otrogen med) när personen skickar elaka meddelanden till en, anser att den gemensamma nämnaren  (i detta fall du) ska säga upp all kontakt med sitt tidigare liv, mm mm mm. Om du tycker att det är att snoka, fine. Men då är ju du lika galen som din nya. Om sen den man pratar med blir orolig över det minderåriga barn som finns med i bilden, ett barn mamman helst inte vill ska träffa sin pappa (enligt ett tidigare inlägg av dig), något som inte heller är friskt. och då anmäler detta ska inte din exfru lastas för! 

Det var vi dvs jag och den nya som tyckte exet snokade när hon ringde kvinnan som anmälde om hon inte gjort det så skulle det troligtvis inte ha blivit någon anmälan (spekulationer från min sida).

Jo jag kanske har blivit "galen" jag också och jo det stämmer att barnet den nya har helst inte får träffa sin pappa men det gör det barnet någon gång ibland och då är det jag som får hämta osv för den nya vill tydligen inte träffa honom, ibland undrar jag varför barnet inte kan gå för det är ca 700 meter mellan bostäderna.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 20:11:06 följande:
    Det var vi dvs jag och den nya som tyckte exet snokade när hon ringde kvinnan som anmälde om hon inte gjort det så skulle det troligtvis inte ha blivit någon anmälan (spekulationer från min sida).

Jo jag kanske har blivit "galen" jag också och jo det stämmer att barnet den nya har helst inte får träffa sin pappa men det gör det barnet någon gång ibland och då är det jag som får hämta osv för den nya vill tydligen inte träffa honom, ibland undrar jag varför barnet inte kan gå för det är ca 700 meter mellan bostäderna.
    Och du tycker att det är ett normalt beteende av din nya att vilja hålla sitt barn från sin pappa? Ett barn som, precis som dina även om de är vuxna, har rätten till BÅDA sina föräldrar! Ett barn vars hämtningar och lämningar man kan sköta via tex skola och fritids om man inte vill träffa sitt ex (ett ex det tydligen gått jävligt bra att ligga med trots att man inte vill träffa honom). 
  • Anonym (Vet ej)
    LFF skrev 2016-07-07 09:17:20 följande:

Och du tycker att det är ett normalt beteende av din nya att vilja hålla sitt barn från sin pappa? Ett barn som, precis som dina även om de är vuxna, har rätten till BÅDA sina föräldrar! Ett barn vars hämtningar och lämningar man kan sköta via tex skola och fritids om man inte vill träffa sitt ex (ett ex det tydligen gått jävligt bra att ligga med trots att man inte vill träffa honom). 

Nej det är inte så normalt att hålla sitt barn från någon förälder egentligen men den nya är rädd att förlora sitt barn om pappan umgås för mycket med barnet. I detta fallet är inte fritids något alternativ för barnet är för stort för det.

O jo men tydligen ville hon ligga med honom för att han skulle få ett bra avslut men det är ett avslutat kapitel nu.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-07 10:11:23 följande:
    Nej det är inte så normalt att hålla sitt barn från någon förälder egentligen men den nya är rädd att förlora sitt barn om pappan umgås för mycket med barnet. I detta fallet är inte fritids något alternativ för barnet är för stort för det.

O jo men tydligen ville hon ligga med honom för att han skulle få ett bra avslut men det är ett avslutat kapitel nu.
    Men vilket jävla BS! "Ville ligga med honom för att han skulle få ett bra avslut" Är du så jädra naiv att du går på det? Hon ville ligga med honom FÖR ATT HON VILLE LIGGA MED HONOM! 

Hon kommer att förlora sin dotter när dottern är gammal nog att förstå vilken satmara mamman är som hållit henne borta från sin pappa!
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 13:51:09 följande:
    Men snokat? Hon har väl kanske en anledning att få veta varför du vägrar att ha kontakt med era gemensamma barn? Tycker du inte det?
    Din nya har betett sig så illa att hon faktiskt förtjänar en anmälan.
    Man beter sig inte så som hon har gjort och talar illa om en annan människa och kallar henne för en massa vidriga saker. Dessutom så att barnen hör!
    Det måste väl t om du förstå?

Jag tycker att ni båda är skyldiga ditt ex,dina barn och dina föräldrar en ursäkt. Och inte så småningom utan nu!
    Ingen av dem har gjort något för att förtjäna det här!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-06 20:02:33 följande:
    Jo då det känns som att allt bara blivit värre men jag hoppas att det kommer att lösa sig.
    Men det är ju du själv som har ställt till med det här.
    Och för att det ska ordna sig så är det du som måste göra något åt det.
    Du kan ju inte bara sitta och vänta och hoppas på att allt ska ordna sig. Då är det snart försent.
    Förstår du verkligen inte det?
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.