• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Furienna
    molly50 skrev 2016-07-05 17:11:28 följande:
    Ja,men man måste ju ändå ha viss kontakt när det handlar om barnen. Om något händer t ex.
    Ja, och det är bra att man kan vara sams även vid trevliga tillfällen, som bröllop och dop och födelsedagar. Eller som i den här tråden, när ett barn tar studenten.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-05 17:10:11 följande:

Så de kommer alltså och hälsar på i tron om att du befinner dig i din lägenhet? Det vet alltså inte att din nya kommer att vara med?

Det spelar ingen roll att din nya inte har gjort något mot din familj nu. Det räcker mer än väl med allt hon redan har gjort.

Jag tycker absolut att du ska gå på det du är bjuden till oavsett vad din nya tycker om det.

Hon har inte med det att göra.

Det är ett bra tillfälle att markera vad du tycker om hennes beteende.

Och då borde du passa på att prata med ditt ex och be om ursäkt för allt du har gjort också.

Föräldrarna vet om henne och dom ville se vad det är för kvinna däremot vet dom inte att jag sagt upp min lägenhet men dom vet att vi "provbor" tillsammans.

Endera går jag själv eller så stannar jag där jag är för den nya är som sagt inte bjuden och jag tänker inte ta med henne, känns konstigt om jag nu åker att träffa exet igen har inte sett henne på snart ett halv år.

Exet har bett både mej och den nya om ursäkt om den så kallade anmälan för jag sa till ett av barnen att vi ville ha en ursäkt och det fick vi men har inte svarat henne om det än (exet ville som hon sa ha reda på vad/hur den nya är pga sms hon fått och det var den kvinnan hon pratade med om hur min nya är som gjorde anmälan) och det är pga att hon pratade med kvinnan som den nya tror att exet fortfarande ligger bakom anmälan.
  • Ess
    molly50 skrev 2016-07-05 17:11:28 följande:
    Ja,men man måste ju ändå ha viss kontakt när det handlar om barnen. Om något händer t ex.
    Nej, varför då?

Är det något riktigt allvarligt så ringer de väl från sjukhuset eller polisen till de närmst anhöriga. 
    Både barnets sambo och barnet själv är fullt kapabla att använda en telefon. De gånger de skadat sig (inte speciellt många) så har de berättat själva om det efteråt.
  • Ess
    Furienna skrev 2016-07-05 18:08:00 följande:
    Ja, och det är bra att man kan vara sams även vid trevliga tillfällen, som bröllop och dop och födelsedagar. Eller som i den här tråden, när ett barn tar studenten.
    Födelsedagar firar väl de flesta var för sig. Studenten kan också firas var för sig, det går utmärkt. Man kan möta upp studenten på skolgården utan att behöva träffa exet.
    Enda gången är egentligen dop och bröllop, som kan bli lite klurigare.
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-05 20:23:10 följande:

Nej, varför då?

Är det något riktigt allvarligt så ringer de väl från sjukhuset eller polisen till de närmst anhöriga. 

Både barnets sambo och barnet själv är fullt kapabla att använda en telefon. De gånger de skadat sig (inte speciellt många) så har de berättat själva om det efteråt.

Tycker du skriver bra och mindre bra saker faktiskt, har du erfarenhet av denna sits jag sitter i? Verkar som du tror dej veta saker om mej, den nya, exet och barnen eller är det om dej själv du skriver för mej känner du eller är det du min nya som sitter och skriver i tråden? Bara en stilla undran!
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-05 21:10:40 följande:
    Tycker du skriver bra och mindre bra saker faktiskt, har du erfarenhet av denna sits jag sitter i? Verkar som du tror dej veta saker om mej, den nya, exet och barnen eller är det om dej själv du skriver för mej känner du eller är det du min nya som sitter och skriver i tråden? Bara en stilla undran!
    Detta blev min personliga erfarenhet ang om man ska/behöver ha kontakt med exet när barnen blivit vuxna. Det kom upp i tråden och vi var ett par som hade olika syn på den saken. Ber om ursäkt för detta.

Nä, du behöver inte oroa dig för att jag skulle va din nya. Det är jag inte!
  • Anonym (Vet ej)
    Ess skrev 2016-07-05 21:27:29 följande:

Detta blev min personliga erfarenhet ang om man ska/behöver ha kontakt med exet när barnen blivit vuxna. Det kom upp i tråden och vi var ett par som hade olika syn på den saken. Ber om ursäkt för detta.

Nä, du behöver inte oroa dig för att jag skulle va din nya. Det är jag inte!

Ok kändes både ironiskt skrivet tex att jag skulle vakna ännu mer osv men i nuläget vet jag inte hur det blir, jag och exet vi var vänner när vi gick isär, sålde huset osv trots att jag ljugit för både henne, barnen ja alla men sen har den nya fått mej att bli den jag är idag dvs arg, bitter osv och när jag tänker på vad jag sagt till barnen om deras mamma så blir jag mörkrädd.

Ursäkten är godtagen.
  • molly50
    Furienna skrev 2016-07-05 18:08:00 följande:
    Ja,precis! Det med.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-05 20:08:36 följande:
    Föräldrarna vet om henne och dom ville se vad det är för kvinna däremot vet dom inte att jag sagt upp min lägenhet men dom vet att vi "provbor" tillsammans.

Endera går jag själv eller så stannar jag där jag är för den nya är som sagt inte bjuden och jag tänker inte ta med henne, känns konstigt om jag nu åker att träffa exet igen har inte sett henne på snart ett halv år.

Exet har bett både mej och den nya om ursäkt om den så kallade anmälan för jag sa till ett av barnen att vi ville ha en ursäkt och det fick vi men har inte svarat henne om det än (exet ville som hon sa ha reda på vad/hur den nya är pga sms hon fått och det var den kvinnan hon pratade med om hur min nya är som gjorde anmälan) och det är pga att hon pratade med kvinnan som den nya tror att exet fortfarande ligger bakom anmälan.
    De borde väl redan veta vad hon är för en.

Jag tycker absolut att du ska gå dit. Utan din nya. Visa att du bryr dig om dina barn och din familj.

Men varför ska ditt ex be om ursäkt om hon inte hade gjort anmälan?
    Inser du hur sjukt det är?

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-07-05 20:23:10 följande:
    Nej, varför då?

Jag tänkte t ex när det händer sådana saker som nu med TS ex.
    När hon hamnade på sjukhus med en allvarlig sjukdom.
    Är det då fel av TS att visa att han bryr sig genom att ringa och fråga hur det är eller att ta kontakt med barnen och visa att han dinns där för dem?
    Även om de är nästan vuxna så kan det kännas skönt att veta att de har sin andra förälder också.
    Sedan är det väl bra om man kan vara hövliga mot varandra om man träffas vid tillfällen som t ex barnens student.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Barnen eller den nya.