• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Furienna
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 22:46:24 följande:
    För att min nya aldrig skulle acceptera att jag bodde hos dom så om jag gör det kommer jag att stå utan att någon älskar mej och barnen vill inte komma till mej pga av den nya, barnen vill dessutom vara i närheten av sin mamma och jag bor ca 20 mil bort.

Skulle ha funderat denna vecka men inte hunnit och nu har den nya bestämt att jag ska göra mej av med lägenheten, uppsägningen av den är inlämnad och saker jag ägt ligger på blocket till försäljning i den nyas namn och hon min nya säljer också lite saker så vi ska få det bättre och börja på allvar med varandra får se om vi blir lyckliga det finns liksom ingen garanti för något. Det känns lite surt att sälja saker från ett långt äktenskap men den nya vill inte att det ska finnas ett spår från exet.
    Häxan älskar dig inte! Du anklagar din ex-fru för att inte ha visat dig kärlek, bara för att hon inte kunde ha sex medan hon hade sorg. Men du tror att häxan älskar dig, trots att hon har varit otrogen, inte vill att du ska träffa dina barn och dina föräldrar och bara ligger med dig för att du ger henne allt hon ber dig om! Skärp dig!
  • Furienna

Du verkar ju tro att kärlek är lika med sex. Att när din fru inte hade sex med dig under en period för att hon blev deprimerad, så var det samma sak som att hon slutat älska dig. Samtidigt tror du att häxan älskar dig, bara för att hon har sex med dig (även när hon har det även med andra). Men som vuxen människa borde du veta att kärlek inte bara är sex. Utan det är också lojalitet, trohet, omsorg, att visa ett ansvar för sin familj. Saker som du visar gång på gång på att varken du eller häxan vet ett skit om. Förresten så kan jag bara säga att du och häxan förtjänar varandra, för ingen av er förstår er på annat än sex och ytligheter. Men vänta du bara tills pengarna är slut, då lämnar hon nog dig. Och om hon också skulle drabbas av bli sjuk och inte kunde ha sex, så tappar hon väl också sin tjusning hos dig?

• Asirna

Är du helt jävla dum i huvudet?!

Du är en förälder resten av ditt liv sen den dagen du fick ditt första barn, sen den dagen tog du ett ansvar livet ut om att alltid finnas där för dina barn.

Men här, frågar du oss på familje liv om du ska välja mellan din lilla crush eller dina barn?!

Det spelar ingen roll hur gamla dina barn är! 

Som förälder ska man ALLTID ALLTID ALLTID välja sina barn först!!!!

Om du inte väljer dina barn, har du fane mig misslyckats som förälder och svikit dina barn.

• Furienna

Barnen är dessutom väldigt unga. Visst, de verkar ju alla tre vara myndiga. Men nu har deras mamma blivit allvarligt sjuk, och nu borde det vara deras pappas plikt att stötta dem. Men nä, då! Det är ju mycket viktigare för honom att få ha sex med en kvinna, som gör allt för att visa vilken avskyvärd människa hon är.

• Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-07-02 05:00:23 följande:

Häxan älskar dig inte! Du anklagar din ex-fru för att inte ha visat dig kärlek, bara för att hon inte kunde ha sex medan hon hade sorg. Men du tror att häxan älskar dig, trots att hon har varit otrogen, inte vill att du ska träffa dina barn och dina föräldrar och bara ligger med dig för att du ger henne allt hon ber dig om! Skärp dig!

Hur vet du att hon inte älskar mej?
  • Furienna
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 10:14:05 följande:
    Hur vet du att hon inte älskar mej?
    Hade hon älskat dig, hade du fått träffa dina barn och dina föräldrar. Dessutom verkar det som att hon bara utnyttjar dig.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-07-02 05:21:52 följande:

Du verkar ju tro att kärlek är lika med sex. Att när din fru inte hade sex med dig under en period för att hon blev deprimerad, så var det samma sak som att hon slutat älska dig. Samtidigt tror du att häxan älskar dig, bara för att hon har sex med dig (även när hon har det även med andra). Men som vuxen människa borde du veta att kärlek inte bara är sex. Utan det är också lojalitet, trohet, omsorg, att visa ett ansvar för sin familj. Saker som du visar gång på gång på att varken du eller häxan vet ett skit om. Förresten så kan jag bara säga att du och häxan förtjänar varandra, för ingen av er förstår er på annat än sex och ytligheter. Men vänta du bara tills pengarna är slut, då lämnar hon nog dig. Och om hon också skulle drabbas av bli sjuk och inte kunde ha sex, så tappar hon väl också sin tjusning hos dig?

För mej betyder sex mycket och ett förhållande utan sex är inget helt förhållande, vi får se hur allt blir med pengar och sånna saker för pengar betyder också mycket i livet det är pga lönen som gör att man jobbar. Hon säljer också lite prylar så det är inte bara mina som ligger ute.
  • Anonym (Vet ej)
    Asirna skrev 2016-07-02 05:32:03 följande:

Är du helt jävla dum i huvudet?!

Du är en förälder resten av ditt liv sen den dagen du fick ditt första barn, sen den dagen tog du ett ansvar livet ut om att alltid finnas där för dina barn.

Men här, frågar du oss på familje liv om du ska välja mellan din lilla crush eller dina barn?!

Det spelar ingen roll hur gamla dina barn är! 

Som förälder ska man ALLTID ALLTID ALLTID välja sina barn först!!!!

Om du inte väljer dina barn, har du fane mig misslyckats som förälder och svikit dina barn.

Förälder är jag och det vet jag men det känns som att barnen inte vill ha med mej att göra för att jag har den nya kan väl förstå dom till viss del för dom har fått höra att deras mamma ljugit om både ditt och datt och att hon är en hora men detta i ett hetskt läge från den nya tror inte hon skulle säga detta till dom igen. Jag har sagt till barnen att dom får höra av sig till mej när dom vill.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-07-02 10:18:27 följande:

Hade hon älskat dig, hade du fått träffa dina barn och dina föräldrar. Dessutom verkar det som att hon bara utnyttjar dig.

Vid något tillfälle har hon sagt att jag ska bjuda barnen till oss men barnen vill inte komma.
  • Furienna

Men det kan finnas perioder, då man är för sjuk för att orka ha sex. Din fru hamnade i en depression och kunde inte ha sex, men du ska inte tro att det betydde att hon slutat älska dig. Det var ju bara din själviska tolkning av situationen. Och på samma sätt betyder inte din nyas vilja att ha sex att hon älskar dig.

Svar på tråden Barnen eller den nya.