• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Ess
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-28 15:38:41 följande:
    Har du blivit inlagd för det som TS ex?
    Jag gjorde olika undersökningar.

Men det spelar egentligen ingen roll huruvida hon är inlagd, döende eller fullt frisk. Han har dumpat henne och hon är av noll betydelse för honom. Han borde ha tätare kontakt med sina barn dock. Fast samtidigt så verkar det som om barnen, föräldrarna och exet är ett paket, så länge dom är det så kan dom nog räkna med att bli bortvalda. 
  • Anonym (Peter)
    Ess skrev 2016-06-28 16:24:42 följande:

Jag gjorde olika undersökningar.

Men det spelar egentligen ingen roll huruvida hon är inlagd, döende eller fullt frisk. Han har dumpat henne och hon är av noll betydelse för honom. Han borde ha tätare kontakt med sina barn dock. Fast samtidigt så verkar det som om barnen, föräldrarna och exet är ett paket, så länge dom är det så kan dom nog räkna med att bli bortvalda. 

Men varför uttalar du dig när du inte alls lider av samma grad som exet?
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2016-06-28 13:16:52 följande:
    Det låter som att hon har samma fel som jag. Och det kommer ofta till följd av stress.
    Men,det ska ALDRIG nonchaleras och man kan få mediciner mot det.
    I synnerhet om man har uppehåll i slagen.
    Att tro att det är en "tyck synd om mig-grej" visar bara hur känslokall du är.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (B)
    Ess skrev 2016-06-28 15:29:06 följande:

Nej, jag har samma sak och det är inget.

Min moster hade samma sak, hon är död nu.. så jo tjena att det är inget, för alla!?
  • Ess
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-28 17:03:27 följande:
    Känner du exet?
    Eftersom du tydligen har koll på hur dålig hon är.
  • Ess
    Anonym (B) skrev 2016-06-28 17:36:19 följande:
    Min moster hade samma sak, hon är död nu.. så jo tjena att det är inget, för alla!?
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-28 17:03:27 följande:
    Men vad har det för betydelse för ts om hon är frisk eller sjuk?

Ts behöver inte bry sig ett dugg om henne, eller ens plocka hem barnen till sig, för de är ju vuxna och klarar sig själva när hon är inlagd. Även om det värsta skulle inträffa så är det fortfarande inget som angår ts och som han behöver engagera sig i.

• Anonym (Peter)
    Ess skrev 2016-06-28 18:14:54 följande:

Känner du exet?

Eftersom du tydligen har koll på hur dålig hon är.

Du tror hon läggs in i flera dagar utan belägg? Har du alls öppnat en tidning och sett hur det står till inom vården?

Känner DU exet eftersom du kan säga att det inte är farligt och att läkaren tydligen gör fel?
  • Ess

Vad har det egentligen för betydelse om det är farligt eller ej. För som sagt så gäller det vuxna barn som kan ta hand om sig själva, så han behöver inte åka dit för att hämta hem dem.

• Anonym (Peter)
    Ess skrev 2016-06-28 19:39:17 följande:

Vad har det egentligen för betydelse om det är farligt eller ej. För som sagt så gäller det vuxna barn som kan ta hand om sig själva, så han behöver inte åka dit för att hämta hem dem.

Om det inte spelar nån roll förstår jag inte varför du kommenterar att du har samma (vilket du uppenbarligen inte har) och att det inte är farligt (vilket tydligen läkarna anser, trots det du säger...)?
  • Anonym (Peter)
    Ess skrev 2016-06-28 19:39:17 följande:

Och ja, vuxna men som 19-åring kan man ändå behöva den andra föräldern om ens mamma ligger inlagd på sjukhus med hjärtfel.
Svar på tråden Barnen eller den nya.