• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • EnAnonumius
    Ess skrev 2016-06-29 18:45:12 följande:
    Inte ett dugg, har man skiljt sig så har man. Eller tillhör du de som tror att bara för att du är mamma(/pappa), så kommer du alltid att ha en speciell plats i ditt ex hjärta?
    Tja min exman har en speciell plats för kvinna som födde hans son, det visste jag redan när vi blev ihop.
    Jag ser det inte som konstigt alls. Tvärt om helt normalt och förståeligt att man alltid kommer att ha en viss plats hjärtat för personen som gav upphovet till ens barn.

Det handlar ju om barnen egentligen och att man har barn ihop, inte något personligt mellan föräldrarna i egenskap av man och kvinna.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Ess skrev 2016-06-29 16:58:51 följande:
    Det finns ju absolut ingen anledning till det efter vad ts skrev. 
    Sonen ringde och berättade att hon var inlagd, sen skulle han ut och gå en runda. Jag tycker inte att det låter speciellt alarmerande, och definitivt ingen anledning till att sätta sig i bilen och köra en massa mil för att ta hand om personer som inte behöver tas omhand. Behöver de hjälp så hör de väl av sig igen.

Vad har min syn på makens barn med saken att göra?
    Men OM det hade varit allvarligare eller OM det värsta hade hänt.
    Vad är det då för fel med att söka upp sina barn och finnas där för dem?
    TS barn vill ju inte ha med hans nya att göra så att de skulle söka upp honom verkar osannolikt.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Ess skrev 2016-06-29 18:45:12 följande:
    Inte ett dugg, har man skiljt sig så har man. Eller tillhör du de som tror att bara för att du är mamma(/pappa), så kommer du alltid att ha en speciell plats i ditt ex hjärta?
    Men nu handlar det väl inte om exet utan om barnen,
    Och om de behöver sin pappa så är det väl inte fel om han kan finnas där för dem.
    Om det händer något allvarligt så är det inte säkert satt barnen själva orkar söka kontakt.
    Speciellt inte om de vet att pappan kanske inte kommer pga att hans nya hindrar honom.
    Mattias och Hannah.
  • Ess
    EnAnonumius skrev 2016-06-29 22:50:30 följande:
    Tja min exman har en speciell plats för kvinna som födde hans son, det visste jag redan när vi blev ihop.
    Jag ser det inte som konstigt alls. Tvärt om helt normalt och förståeligt att man alltid kommer att ha en viss plats hjärtat för personen som gav upphovet till ens barn.

Det handlar ju om barnen egentligen och att man har barn ihop, inte något personligt mellan föräldrarna i egenskap av man och kvinna.
    Jag resonerar helt tvärtom, jag har ingen plats för mitt/mina ex, de är borta ur mitt liv. Makens ex har heller ingen speciell plats, snarare så att om han kunnat backa tiden så skulle han aldrig skaffat barn med henne.
  • Ess
    molly50 skrev 2016-06-30 14:13:05 följande:
    Men OM det hade varit allvarligare eller OM det värsta hade hänt.
    Vad är det då för fel med att söka upp sina barn och finnas där för dem?
    TS barn vill ju inte ha med hans nya att göra så att de skulle söka upp honom verkar osannolikt.
    Väljer han att va ihop med den nya så får de acceptera att hon finns, annars får de hålla sig borta.
  • LFF
    Ess skrev 2016-06-30 16:25:58 följande:
    Väljer han att va ihop med den nya så får de acceptera att hon finns, annars får de hålla sig borta.
    Du menar, när hon inte accepterar att DE finns... Och hon har TS i ett kraftit grepp om hans kulor och har skapat enorma problem mellan TS och hans barn genom att vräka ur sig skit om hans exfru. De vill träffa sin pappa, utan hans nya. HON tillåter honom inte att lämna hemmet för att träffa sina barn utan anser att han ska kapa alla band med dem och bara bry sig om hennes barn. Han vågar ju för fasen inte ens säga till henne att han blivit av med jobbet. Det är ingen man vi pratar om utan en ynkrygg.
  • molly50
    Ess skrev 2016-06-30 16:25:58 följande:
    Om TS nya hade accepterat att han har ett förflutet sen tidigare och har en familj så hade säkert saken sett annorlunda ut.
    Men nu är det den nya som vägrar acceptera hans familj och tvingar honom att hålla sig borta från dem.
    Är det ok,tycker du?
    Ja,han är en stor mes som gör som hon vill. Men det gör inte saken mer rätt.
    Mattias och Hannah.
  • Ess

Självklart gäller samma sak från hennes håll, så länge hon bor ihop med mannen så ska hon acceptera hans barn som gäster i deras gemensamma hem. 

Jag tror aldrig att ts kommer att få barnen och sambon att gå ihop. Sambon har ett sjukt kontrollbehov och ts är en velpotta som vänder kappan efter vinden, och att sända ut dubbla signaler funkar inte till en som har ett sådant kontrollbehov. Där måste han va rak och tydlig, vilket han inte klarar.

• molly50
    Ess skrev 2016-06-30 20:32:32 följande:

Självklart gäller samma sak från hennes håll, så länge hon bor ihop med mannen så ska hon acceptera hans barn som gäster i deras gemensamma hem. 

Jag tror aldrig att ts kommer att få barnen och sambon att gå ihop. Sambon har ett sjukt kontrollbehov och ts är en velpotta som vänder kappan efter vinden, och att sända ut dubbla signaler funkar inte till en som har ett sådant kontrollbehov. Där måste han va rak och tydlig, vilket han inte klarar.

Det kan vi vara överens om!
    Mattias och Hannah.
  • Furienna
    Ess skrev 2016-06-30 16:23:59 följande:
    Jag resonerar helt tvärtom, jag har ingen plats för mitt/mina ex, de är borta ur mitt liv. Makens ex har heller ingen speciell plats, snarare så att om han kunnat backa tiden så skulle han aldrig skaffat barn med henne.
    Men den som man har barn med, den blir man nog aldrig heller fri från.
Svar på tråden Barnen eller den nya.