• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)

Har läst det ni skriver. Exet är fortfarande inlagd tydligen för en tyst infarkt jag vet inte vad det betyder men det får ordna sig. Barnen har mat och annat dom behöver och det för att exet tydligen handlat och fyllt på innan detta inträffade.

• Anonym (B)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 10:34:00 följande:

Har läst det ni skriver. Exet är fortfarande inlagd tydligen för en tyst infarkt jag vet inte vad det betyder men det får ordna sig. Barnen har mat och annat dom behöver och det för att exet tydligen handlat och fyllt på innan detta inträffade.

Det betyder att hon fått en livshotande hjärtattack med otydliga symptom, förhoppningsvis fick hon hjälp i tid och kan bli frisk, men det är väldigt farligt och risken för fler finns.. hon kan dö

Men vad bryr du dig om de..
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (B) skrev 2016-07-01 10:41:45 följande:

Det betyder att hon fått en livshotande hjärtattack med otydliga symptom, förhoppningsvis fick hon hjälp i tid och kan bli frisk, men det är väldigt farligt och risken för fler finns.. hon kan dö

Men vad bryr du dig om de..

Självklart vill jag inte att hon ska dö. Så är en tyst värre än en vanlig eller? O kan man få en tyst efter/under stress eller varför drabbas man av det?
  • Anonym (B)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 10:55:12 följande:

Självklart vill jag inte att hon ska dö. Så är en tyst värre än en vanlig eller? O kan man få en tyst efter/under stress eller varför drabbas man av det?

Ja det är farligare då man ofta inte märker det förren det är för sent eller hjärtat blivit så skadat att hjärtat inte kan återhämta sig, sen behandling gör prognosen sämre

Hon har ju haft konstigheter med hjärtat förut och ja stress kan både utlösa och förvärra!

Kan även vara detta

"Emotionell stress kan utlösa hjärtchock, som i vissa fall kan leda till döden. Tillståndet kallas Takotsubo-kardiomyopati, ibland även "brustet hjärta". Det är ett tillstånd som karakteriseras av akut, ofta stressutlöst bröstsmärta och/eller andningssvårigheter, förändringar av ekg-kurvan, stegring av hjärtskademarkörer i blodet och uttalad nedsättning av funktionen i vänster kammare.

Tillståndet är snarlikt en akut hjärtinfarkt, men till skillnad från den typiska hjärtinfarkten hittar man vid kranskärlsröntgen inga kranskärlsförändringar ? kärlen brukar vara "rena". De flesta patienter brukar återhämta sig. Detta syndrom ses företrädesvis hos kvinnor."

Svårt att säga exakt varför det hänt, men ditt beteende har knappast hjälpt..
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (B) skrev 2016-07-01 11:09:29 följande:

Ja det är farligare då man ofta inte märker det förren det är för sent eller hjärtat blivit så skadat att hjärtat inte kan återhämta sig, sen behandling gör prognosen sämre

Hon har ju haft konstigheter med hjärtat förut och ja stress kan både utlösa och förvärra!

Kan även vara detta

"Emotionell stress kan utlösa hjärtchock, som i vissa fall kan leda till döden. Tillståndet kallas Takotsubo-kardiomyopati, ibland även "brustet hjärta". Det är ett tillstånd som karakteriseras av akut, ofta stressutlöst bröstsmärta och/eller andningssvårigheter, förändringar av ekg-kurvan, stegring av hjärtskademarkörer i blodet och uttalad nedsättning av funktionen i vänster kammare.

Tillståndet är snarlikt en akut hjärtinfarkt, men till skillnad från den typiska hjärtinfarkten hittar man vid kranskärlsröntgen inga kranskärlsförändringar ? kärlen brukar vara "rena". De flesta patienter brukar återhämta sig. Detta syndrom ses företrädesvis hos kvinnor."

Svårt att säga exakt varför det hänt, men ditt beteende har knappast hjälpt..

Tack för svaret. Trodde brustet hjärta var en myt.

Hoppas inte mitt beteende orsakat detta. Visst hon har haft det stressigt med student och så.
  • LFF
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 11:18:30 följande:

Hoppas inte mitt beteende orsakat detta. Visst hon har haft det stressigt med student och så.
    Eller stressigt med förlust av närstående, en man som visat noll sympati för det hela utan istället varit otrogen med en hagga, separation, skilsmässa, uppsägning, fått utstå en massa hot och otrevligheter från exmaken nya hagga och en exman som är så totalt under haggans inflytande att han frånsäger sig allt ansvar för vad som händer, inte bryr sig om sina barn eller sina föräldrar, Blivit anklagad för att ha gjort en anonym anmälan om haggans barn.

Men nej, du har inte haft något som helst med den stress som din exfru haft det senaste året.... *ironisk till tusen*
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-01 10:34:00 följande:

Det betyder helt enkelt att hon har fått en hjärtinfarkt med inga eller otydliga symptom.
    Men du verkar inte bry dig om det?
    Tycker du kanske rentav att det blir skönt om hon försvinner?
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Att ha det stressigt med förberedelser inför en student kan knappast jämföras med stressen det innebär att gå igenom en sorg efter anhörigas bortgång och sedan bli lämnad av sin man,och sedan smutskastad av hans nya.
    Så jo,ditt och din nyas beteende kan mycket väl bara en bidragande orsak till det här. Rentav troligt.
    Känns det bra,tycker du?
    Mattias och Hannah.
  • molly50

Nu tycker jag att det är ett ypperligt läge att ta kontakt med dina barn. För de behöver dig nu!
    Mattias och Hannah.
  • EnAnonumius
    Ess skrev 2016-06-30 16:23:59 följande:
    Jag resonerar helt tvärtom, jag har ingen plats för mitt/mina ex, de är borta ur mitt liv. Makens ex har heller ingen speciell plats, snarare så att om han kunnat backa tiden så skulle han aldrig skaffat barn med henne.
    Vi som inte tycker samma som dig sitter ju inte heller och förväxlar "jag" med "barn".

Det är ju inte på "personligt plan" vi har ett speciellt plats i hjärtat utan det är just som sagt för BARNETS räkning inte "vad jag (NN) personligt" tycker om exen.

Som jag skrev; "Det handlar ju om barnen egentligen och att man har barn ihop, inte något personligt mellan föräldrarna i egenskap av man och kvinna."

Du sitter ju hela tiden och utgår från DIG och DITT ego i svaren. 

Vi andra som inte delar din åsikt lägger det ur barnet perspektiv i svaren och för barnets  räkning, INTE ur något ego perspektiv. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Barnen eller den nya.