• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Vet ej)
    Furienna skrev 2016-07-02 17:33:02 följande:

Ska man skratta åt dig eller gråta över dig?

Det får du välja själv.

Känns ändå som att jag saboterar allt för en framtid med exet, barnen osv och om jag kunde gjort något annorlunda så hade jag gjort det och ja jag är ärlig med det. Vet visserligen att exet är väldigt förlåtande men är rädd att hon aldrig kommer förlåta och glömma. Skulle vilja ta upp mobilen och ringa henne nu men det går inte pga omständigheterna. Fy ... va velig jag känner mej trodde inte det skulle bli så här överhuvudet taget och den nya ställde ultimatum och dom var just skilsmässa, säga upp exet, sälja exets och mitt drömhus jag är ledsen över hur mycket jag sårat henne, vi kunde haft det jättebra med barnen, varandra jobb och så.
  • Furienna

Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 18:17:56 följande:

Det får du välja själv.

Känns ändå som att jag saboterar allt för en framtid med exet, barnen osv och om jag kunde gjort något annorlunda så hade jag gjort det och ja jag är ärlig med det. Vet visserligen att exet är väldigt förlåtande men är rädd att hon aldrig kommer förlåta och glömma. Skulle vilja ta upp mobilen och ringa henne nu men det går inte pga omständigheterna. Fy ... va velig jag känner mej trodde inte det skulle bli så här överhuvudet taget och den nya ställde ultimatum och dom var just skilsmässa, säga upp exet, sälja exets och mitt drömhus jag är ledsen över hur mycket jag sårat henne, vi kunde haft det jättebra med barnen, varandra jobb och så.
    Ring ännu hellre till barnen, och försök att ta dig till dem och stötta dem. Det är nog det bästa sättet, som du kan hjälpa din ex-fru på just nu.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 17:21:15 följande:
    Jag tyckte att vi skulle ha sex runt tre gånger i veckan, det hade vi i slutet också men då var det liksom försent för då hade den nya slagit klorna i mej, får se om hon försvinner eller kastar ut mej som hon gjorde med sin Exman ibland hoppas jag faktiskt på det för det är enda sättet att komma ifrån henne tyvärr. Och om jag säger till henne blir det bara bråk och det vill jag inte. Tror nog att det kommer att lösa sig till det bästa för alla parter men i nuläget måste jag spela arg och bitter på mitt ex och det gör jag för husfridens skull så ja jag är egoist när det gäller det.
    Om du ska gå och vänta på att din nya ska göra slut så får du nog först göra dig av med dina pengar.
    Innan dess så lär hon inte göra det.

Tycker du verkligen att det är ett bra läge att vara egoistisk och spela bitter mot ditt ex när hon ligger på sjukhus med en livsfarlig sjukdom?
    Är det så viktigt för sig att slippa bråk att du hellre spelar bitter mot en sjuk människa och struntar i dina barn för att slippa det?

Nu är ett ypperligt tillfälle att ta kontakt med dina barn och dumpa subban du bor ihop med!
    Strunta i hennes reaktion. Dina barn är viktigare än henne!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-02 18:17:56 följande:
    Det får du välja själv.

I nuläget är det viktigare att du tar kontakt med dina barn,tycker jag.
    Vad din nya subba tycker om det ska du strunta högaktningsfullt i,tycker jag.
    Om hon hotar med att lämna dig så låt henne då.
    Då slipper du ju den häxan i ditt liv sen.

Sen om ditt ex är så förlåtande så är det väl bara att ta chansen att höra av dig till henne.
    Nu är ett bra tillfälle.
    Var inte så förbannat mesig! Var en man!
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-03 11:10:05 följande:

I nuläget är det viktigare att du tar kontakt med dina barn,tycker jag.

Vad din nya subba tycker om det ska du strunta högaktningsfullt i,tycker jag.

Om hon hotar med att lämna dig så låt henne då.

Då slipper du ju den häxan i ditt liv sen.

Sen om ditt ex är så förlåtande så är det väl bara att ta chansen att höra av dig till henne.

Nu är ett bra tillfälle.

Var inte så förbannat mesig! Var en man!

Har varit i kontakt med barnen och deras mamma kommer hem i morgon och det känns bra.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-03 11:28:24 följande:
    Har varit i kontakt med barnen och deras mamma kommer hem i morgon och det känns bra.
    Ja,men du borde fortsätta ha kontakt med dina barn. Detta kan hända igen.
    I synnerhet om du fortsätter så här.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-07-03 11:46:38 följande:

Ja,men du borde fortsätta ha kontakt med dina barn. Detta kan hända igen.

I synnerhet om du fortsätter så här.

Det är sant ska försöka hålla kontakten med dom är lite orolig bara hur den nya tar det för enligt henne är det vi som är en familj nu (hur länge det nu varar) och att det liv jag hade förut ska raderas ut.
  • Furienna

Och det ska du en gång för alla säga åt henne, att det kan hon inte begära. Du har ju ändå blodsband med dina barn och dina föräldrar, men inte med hennes barn.

• molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-03 14:58:23 följande:
    Det är sant ska försöka hålla kontakten med dom är lite orolig bara hur den nya tar det för enligt henne är det vi som är en familj nu (hur länge det nu varar) och att det liv jag hade förut ska raderas ut.
    Men hur kan du ens vilja fortsätta leva tillsammans med någon som säger något sådant?
    Är dina barn verkligen inte viktigare än henne?
    Du vill ha kärlek,skriver du.
    Men ¨ändå så fortsätter du hålla ihop med en subba som gång på gång visar allt annat än kärlek för dig.
    Hon inte bara är otrogen utan hon kräver dessutom att du ska radera din riktiga familj och lämna den för henne.
    Tycker du verkligen att det är kärleksfullt?
    Hon om någon borde ju raderas ur ditt liv för alltid!
    Mattias och Hannah.
  • EnAnonumius
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-07-03 14:58:23 följande:
    Hon har ingen moralisk eller juridisk rätt att neka dig kontakt med dina barn. Dina barn har rätten att ha kontakt med deras pappa också oavsett vad den nya säger och tycker.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Barnen eller den nya.