• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • LFF
    Ess skrev 2016-06-28 18:23:54 följande:
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-28 17:03:27 följande:
    Men varför uttalar du dig när du inte alls lider av samma grad som exet?
    Men vad har det för betydelse för ts om hon är frisk eller sjuk?

Ts behöver inte bry sig ett dugg om henne, eller ens plocka hem barnen till sig, för de är ju vuxna och klarar sig själva när hon är inlagd. Även om det värsta skulle inträffa så är det fortfarande inget som angår ts och som han behöver engagera sig i.

En normalt fungerande männsika bryr sig om det som händer deras nära och kära, tex det som påverkar barnen oavsett om de är vuxna eller inte. 

Fast TS bryr sig ju bara om sitt bihang mellan benen och låter det styra sitt liv så där har du helt rätt i att han inte behöver bry sig om vad som händer vare sig hans exfru eller hur det påverkar barnen.
  • molly50
    Ess skrev 2016-06-28 18:23:54 följande:
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-28 17:03:27 följande:
    Men varför uttalar du dig när du inte alls lider av samma grad som exet?
    Men vad har det för betydelse för ts om hon är frisk eller sjuk?

Ts behöver inte bry sig ett dugg om henne, eller ens plocka hem barnen till sig, för de är ju vuxna och klarar sig själva när hon är inlagd. Även om det värsta skulle inträffa så är det fortfarande inget som angår ts och som han behöver engagera sig i.

Men har du tänkt på att barnen kanske kan behöva sin pappa om deras mamma blir sjuk och inlagd eller om det värsta händer?
    Är det då inte bra om han tar kontakt med sina barn så de känner att de har honom också?
    Även om de är nästan vuxna så kan de behöva stöd om mamman blir sjuk och inlagd eller om det värsta händer.

Min pappa dog när jag var 19 år. Och hade jag då inte haft min mamma så vet jag inte hur jag hade klarat att ta mig igenom det.
    Mattias och Hannah.
  • LFF
    Ess skrev 2016-06-29 16:23:06 följande:
    Det är väl självklart att man inte gör!
    Visst hade det varit trist om mitt ex gått bort för tidigt, men det är inget som inverkat på mitt liv överhuvudtaget.
    LFF skrev 2016-06-29 08:56:23 följande:
    En normalt fungerande männsika bryr sig om det som händer deras nära och kära, tex det som påverkar barnen oavsett om de är vuxna eller inte. 

Fast TS bryr sig ju bara om sitt bihang mellan benen och låter det styra sitt liv så där har du helt rätt i att han inte behöver bry sig om vad som händer vare sig hans exfru eller hur det påverkar barnen.
    Då kan barnen själva ta steget att åka hem till sin pappa om de känner att de behöver det.

Ett ex behöver man inte bry sig om, hen har nära och kära som bryr sig om hen.
    Eller så är pappan en normalt funtad människa som ställer upp för sina barn och kommer till dem. Men det är väl något som kan vara svårt att förstå när man har den synen du har på din mans barn. 
  • Ess
    LFF skrev 2016-06-29 16:35:28 följande:
    Eller så är pappan en normalt funtad människa som ställer upp för sina barn och kommer till dem. Men det är väl något som kan vara svårt att förstå när man har den synen du har på din mans barn. 
    Det finns ju absolut ingen anledning till det efter vad ts skrev. 
    Sonen ringde och berättade att hon var inlagd, sen skulle han ut och gå en runda. Jag tycker inte att det låter speciellt alarmerande, och definitivt ingen anledning till att sätta sig i bilen och köra en massa mil för att ta hand om personer som inte behöver tas omhand. Behöver de hjälp så hör de väl av sig igen.

Vad har min syn på makens barn med saken att göra?
  • Ess
    LFF skrev 2016-06-29 16:35:28 följande:
    Rent praktiskt så är det barnen som får komma hem till honom om de skulle behöva det. Han har inget i sitt ex bostad att göra.
  • Sanaria
    Ess skrev 2016-06-29 16:23:06 följande:
    Det är väl självklart att man inte gör!
    Visst hade det varit trist om mitt ex gått bort för tidigt, men det är inget som inverkat på mitt liv överhuvudtaget.
    LFF skrev 2016-06-29 08:56:23 följande:

Då kan barnen själva ta steget att åka hem till sin pappa om de känner att de behöver det.

Ett ex behöver man inte bry sig om, hen har nära och kära som bryr sig om hen.
    Ska man inte bry sig om ens barns mamma blir svårt sjuk och kanske till och med dör!? Det verkar oerhört hårdhjärtat måste jag säga :(
  • Ess
    Sanaria skrev 2016-06-29 18:32:47 följande:
    Ska man inte bry sig om ens barns mamma blir svårt sjuk och kanske till och med dör!? Det verkar oerhört hårdhjärtat måste jag säga :(
    Inte ett dugg, har man skiljt sig så har man. Eller tillhör du de som tror att bara för att du är mamma(/pappa), så kommer du alltid att ha en speciell plats i ditt ex hjärta?
  • Furienna

Ess skrev 2016-06-29 18:45:12 följande:

Inte ett dugg, har man skiljt sig så har man. Eller tillhör du de som tror att bara för att du är mamma(/pappa), så kommer du alltid att ha en speciell plats i ditt ex hjärta?
    Man borde ju bry sig för barnens skull, eller?
  • Ess
    Furienna skrev 2016-06-29 20:06:20 följande:

Man borde ju bry sig för barnens skull, eller?
    Stötta barnen är en sak, att bry sig är en helt annan.
    Nu gäller detta vuxna barn och hon är inlagd för att kollas upp, inte för pallativ vård.
  • Sanaria
    Speciell plats ihjärtat vet jag inte, men jag är 100% säker på att mina barns pappa skulle bry sig och oroa sig om jag blev svårt sjuk. Likaså jag för honom. Jag tycker det känns mycket mer normalt än tvärtom. 
Svar på tråden Barnen eller den nya.