• Sanaria

Barnen eller den nya.

Ess skrev 2016-06-29 16:23:06 följande:
    Det är väl självklart att man inte gör!
    Visst hade det varit trist om mitt ex gått bort för tidigt, men det är inget som inverkat på mitt liv överhuvudtaget.
    LFF skrev 2016-06-29 08:56:23 följande:
    En normalt fungerande männsika bryr sig om det som händer deras nära och kära, tex det som påverkar barnen oavsett om de är vuxna eller inte. 

Fast TS bryr sig ju bara om sitt bihang mellan benen och låter det styra sitt liv så där har du helt rätt i att han inte behöver bry sig om vad som händer vare sig hans exfru eller hur det påverkar barnen.
    Då kan barnen själva ta steget att åka hem till sin pappa om de känner att de behöver det.

Ett ex behöver man inte bry sig om, hen har nära och kära som bryr sig om hen.
    Ska man inte bry sig om ens barns mamma blir svårt sjuk och kanske till och med dör!? Det verkar oerhört hårdhjärtat måste jag säga :(
  • Sanaria
    Ess skrev 2016-06-29 18:45:12 följande:
    Inte ett dugg, har man skiljt sig så har man. Eller tillhör du de som tror att bara för att du är mamma(/pappa), så kommer du alltid att ha en speciell plats i ditt ex hjärta?
    Speciell plats ihjärtat vet jag inte, men jag är 100% säker på att mina barns pappa skulle bry sig och oroa sig om jag blev svårt sjuk. Likaså jag för honom. Jag tycker det känns mycket mer normalt än tvärtom. 
Svar på tråden Barnen eller den nya.