• Anonym (Vet ej)

Barnen eller den nya.

Som rubriken är så står jag i dilemmat av att välja ha kontakt med mina hyfsat stora barn, föräldrar som ej är krya eller den kvinna jag är med och hennes dotter.

Jag gick ifrån min fru för snart 1 år sen och det efter att hon kommit på mej med att jag hade en annan kvinna, barnen och mina föräldrar blev inte heller glada och jag har nu inte sett 2 av barnen på ungefär 2 månader.

Den nya kvinnan har i stort sett talat om för mej att jag inte får ha kontakt med min exfru och där bor 2 barn.

Jag är kär i den nya kvinnan men hon orsakar också bråk och konflikter och tagit kontakt med exfrun och kallat henne fula ord vilket jag inte gillar så nu har jag en del att tänka på.

Nån som känner igen sig och kan ge mej råd?

För även om jag är kär i den nya så är jag rädd för vad hon kan ställa till med om jag väljer barnen, föräldrarna hon är ganska hetsk av sig.

• Svar på tråden Barnen eller den nya.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-19 15:11:10 följande:

Nej det visste jag inte och det var inte roligt att höra trodde att det inte var så viktigt för honom att jag kom för på sms har han skrivit att OK då vet jag.

Blir helt mållös av att läsa vad du skriver. Tänk så besvikna och ledsna dom måste vara. Hoppas du mår bra av det du gör.
  • Anonym (Vet ej)
    Anonym (Sara) skrev 2016-06-19 15:34:25 följande:
    Blir helt mållös av att läsa vad du skriver. Tänk så besvikna och ledsna dom måste vara. Hoppas du mår bra av det du gör.
    Just nu mår jag inte bra alls.
  • Gung Ho
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-19 14:50:34 följande:
    Väldigt enkelt att skriva och ja jag är säkert en feg.
    Vi får se längre fram vad som händer.
    Det är ännu enklare att inte göra någonting och skylla på andra! Få se vad som händer? Bestäm dig och få det att hända! Ta dig ur ditt sorgliga passivitetsträsk och ta tag i din situation. Sluta sitt i baksätet och klaga på den som kör åt dig, kör själv!
  • MammAmma

Fan vilket mähä till människa du är TS. Lägger dig platt, sväljer vilket skit som helst subban serverar dig och överger både barn och föräldrar för tillgång till lite fitta. Saknar du totalt förmågan att känna respekt? Var är din självrespekt? Respekten och omtanken för dina barn och dina föräldrar? Har den drunknat nånstans mellan subbans fittveck och nu hittar du den inte? Eller du kanske aldrig har haft någon till att börja med? Vad sysslar du med egentligen?

Och nu kommer du väl dra till med nåt självutplånande svar om att ja, kanske har jag rätt i att du är ett mähä, men du vet inte riktigt vad du ska göra och vad du ska tycka om nånting alls blablabla. Klaffen bara och skaffa dig ryggrad och ta ditt jävla ansvar för ditt eget liv och för de barn du nog ändå hade jävligt roligt med att sätta på jorden!

• Anonym (Sara)
    MammAmma skrev 2016-06-19 15:54:34 följande:

Fan vilket mähä till människa du är TS. Lägger dig platt, sväljer vilket skit som helst subban serverar dig och överger både barn och föräldrar för tillgång till lite fitta. Saknar du totalt förmågan att känna respekt? Var är din självrespekt? Respekten och omtanken för dina barn och dina föräldrar? Har den drunknat nånstans mellan subbans fittveck och nu hittar du den inte? Eller du kanske aldrig har haft någon till att börja med? Vad sysslar du med egentligen?

Och nu kommer du väl dra till med nåt självutplånande svar om att ja, kanske har jag rätt i att du är ett mähä, men du vet inte riktigt vad du ska göra och vad du ska tycka om nånting alls blablabla. Klaffen bara och skaffa dig ryggrad och ta ditt jävla ansvar för ditt eget liv och för de barn du nog ändå hade jävligt roligt med att sätta på jorden!

Så rätt skrivet!! Ts TA ÅT DIG av detta!
  • Anonym (Lillasyster)

Tyvärr är min bror väldigt lik TS. Helt plötsligt var han i klorna på en kvinna, som var helt galen. Hon förbjöd honom att ha kontakt med oss, kunde bli svartsjuk utan den minsta orsak och har sagt de mest vidriga saker (en gång påstod hon till och med att han hade förgripit sig på hennes döttrar). Men han återvänder jämt till henne som den värsta strykhund. Men lyckligtvis hade han i alla fall inga barn, som kunde bli övergivna.

• molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-19 15:09:17 följande:
    Där fick jag en tankeställare för anmälan ligger nere och nej egentligen kan jag inte klandra barnen.
    Du kanske har rätt i att hon vridit om huvudet på mej?
    Ska iväg och träna en liten stund sen det brukar underlätta för jag behöver nog ta en ny funderare.
    Ja,det behöver du absolut göra.
    Du verkar vara totalt manipulerad av din nya. Och du behöver verkligen ta dig en rejäl tankeställare om du vill tillbringa resten av ditt liv med någon som bara utnyttjar dig och förstör dina chanser att få ha kontakt med din familj,och som bara ser till sitt eget bästa.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-19 15:19:27 följande:
    Är väl för feg eller som du skrev manipulerad? 
    Ska iväg och träna och sen tänka det hela kanske gått för långt nu. Ena barnet ringde mej och berättade att mamman också hade gråtit och var helt slut efter allt hon gjorde för studenten, inte roligt alls, barnet var oroligt för att mamman skulle bryta ihop nu men jag tror inte hon gör det för hon har alltid repat sig bara det gått en tid.
    Jag kanske beskyllt exet för mycket. Ibland skulle jag vilja be om ursäkt men då står min nya där och ärligt vet jag inte vad jag ska göra. 
    Vad du ska göra är att dumpa din sopa till flickvän och be dina barn,dina föräldrar och ditt ex om ursäkt och visa att du verkligen menar det.
    Din nya har inte ett skit att göra med om du vill ha kontakt med din riktiga familj. Det bestämmer inte hon.
    Var nu inte så feg utan sätt ner foten och säg ifrån en gång för alla.
    Acceptera inte det här!
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Vet ej)
    molly50 skrev 2016-06-19 17:21:16 följande:

Vad du ska göra är att dumpa din sopa till flickvän och be dina barn,dina föräldrar och ditt ex om ursäkt och visa att du verkligen menar det.

Din nya har inte ett skit att göra med om du vill ha kontakt med din riktiga familj. Det bestämmer inte hon.

Var nu inte så feg utan sätt ner foten och säg ifrån en gång för alla.

Acceptera inte det här!

Kan inte dumpa just nu för är på resa med henne får ta det senare. Resan har varit planerad ett tag och jag orkade inte backa ur den men det fina är att jag får se ställen jag inte sett förut. När ena barnen ringde mej så höres det tydligen att jag satt i bilen och när han frågade om jag var själv så kastade jag ur mej ett ja men det också för att han var bekymrad för sin mamma så jag ville inte säga att jag inte reste med sällskap.

Känns som om jag aldrig kommer bli förlåten för allt som hänt och mina nödlögner tex så tror barnen att jag är på jobb nu. Allt känns så rörigt.
Svar på tråden Barnen eller den nya.