• Furienna

Barnen eller den nya.

Du kan ju börja med att verkligen be om ursäkt.

• Furienna

Din nya måste lära sig att du vill prata med dina föräldrar och dina barn. Hon har ingen rätt att hindra dig från det. 

• Furienna
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-30 18:35:34 följande:
    Har vid något tillfälle sagt det men det går hon inte med på utan nu är det vi som är familjen enligt henne.
    Tycker synd om både barnen, föräldrar och exet men å andra sidan om exet hade visat att hon var kär i mej hade inget av detta ha hänt, vet att jag kan få folk på mej för att jag tycker det.
    Åter igen har hon ingen rätt att bestämma över det. De är visst din familj, och de var det långt innan hon kom in i bilden.
  • Furienna

Men det är inte så ovanligt att man kan bli deprimerad efter en anhörigs död, och det är något som man måste acceptera. Det låter som att du i vilket fall hade börjat tröttna på din fru, och så kom det här bombnedslaget och fick dig att glömma allt annat för henne. Så trist... 

• Furienna
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-31 14:52:52 följande:
    Jag kanske gjorde nått fel
    Men om min fru nu älskade mej varför visade inte hon det istället för att bråka och ha taggarna utåt mot mej?
    Det låter som att hon var deprimerad efter en släktings bortgång, och att du gjorde allt ännu värre genom att vara otrogen bara för att du inte orkade vänta på att hon hade slutat sörja. Jag säger att de flesta skulle ha bråkat och haft taggarna utåt i den situationen.
  • Furienna

Men när en annan människa får en depression, så kan du inte begära att hon ska bli frisk på ett visst datum. Jag har också haft depression, och då blev jag sjukskriven en hel vårtermin (jag gick då sista året i gymnasiet, men jag fick hoppa av och börja på folkhögskola i stället på hösten efteråt). Och då gick jag inte ens och sörjde fyra släktingar, som dött inom bara tio månaders tid! Det är mycket hårt av dig att du inte hade mer förståelse för din fru i det läget. 

• Furienna

Men inte när det gäller hans nya. Då låter han plötsligt henne bestämma allt. Fast det så klart, det verkar ju bara bero på att hon alltid ställer upp på sex. Om hon skulle bli sjuk och/eller tappa sexlusten, så skulle han nog dra från henne också. Obestämd

• Furienna
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 10:14:55 följande:
    Det var inte bara sex jag ville ha utan närhet, kärlek i största allmänhet.

Kan mycket väl vara så som du skriver om detta med sorg, har själv ingen erfarenhet.
    Troligen drabbades hon av en depression och behövde tid att läka sig. Men du var inte beredd på att vänta... 
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-01 10:14:55 följande:
    Den nya ställde ultimatum att om jag ville ha henne skulle jag bryta totalt med familjen, nu när skolavslutning närmar sig saknar jag faktiskt familjen men det känns inte som att jag bara kan dyka upp som gubben i lådan plus att min nya skulle bli vansinnig om jag åkte.
    Ta kontakt med dina barn nu och skit i vad din nya tycker om det!
  • Furienna
    Anonym (ryskan) skrev 2016-06-01 20:15:22 följande:
    Det låter däremot som kärlek.
    Ja, faktiskt. Men jag skulle ändå inte förvänta mig att hon tar dig tillbaka efter allt vad du har gjort. 
Svar på tråden Barnen eller den nya.