Barnen eller den nya.
När jag läser vad du skriver, så finns det ett bra uttryck, som man bäddar får man ligga.
Du skrev att du inte fick någon kärlek av din fru för ni hade bara sex en gång i veckan, jag lovar, du kommer nog komma dit med din nya också. Att ha sex en gång i veckan kan nog anses, för de flesta, ett ganska normalt sexliv om man levt ihop i många år. Ska du ut och jaga igen då?
Du har ställt till det för dig, rejält är väl bara förnamnet.
Mina förslag för att gå vidare.
Gör klart för din nya, att en relation med ditt ex är något som hon måste acceptera, dina barn är fortfarande så pass så unga att föräldrarna finns med aktivt.
Hon ska sluta direkt med att kontakta ditt ex och den enda kontakt hon ska ha är när hon ber om ursäkt för sina tidigare utspel.
Du och din exfru ska beställa tid för parterapi, inte för att nu kan hitta tillbaka till varandra, utan för att ni båda ska kunna bete er som vuxna och att hon får möjligheten att se dig i ögonen och få en sann och äkta ursäkt att du betett dig så illa.
Ja, dina barn är så stora att de kan ta kontakt med dig om det är något. Men du vet väl att en relation är ömsesidig. Du har lika mycket ansvar för en bra relation till dina barn som de har i sin relation till dig. Det går inte att komma undan med att de kan ringa.
I det här fallet har du det tyngre ansvaret, dels för att du är den vuxna (en 18-åring har fortfarande en bit kvar för att räknas som vuxen, ungefär 25 är det som gäller) och det var du som skapade situationen