• sextiotalist

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 14:57:08 följande:

Ja det står jag för att sex är viktigt för mej annars hade jag stannat hos min exfru om hon bara hade slutat bråka och gnälla som hon gjorde och även som jag skrev tidigare om min exfru hade velat ha sex mer än 1 gång i veckan så hade det inte blivit så här.
    Min exfru bråkar inte längre för er som undrar.

Och nu ser du vad dina krav rörande sex har kostat dig.
    Dina föräldrar, som du skriver inte vill ha kontakt med dig, dina barn, troligen en hel del vänner och nu är du nästan som gisslan hos en rabiat kvinna som arbetar för fullt för att dina relationer ska vara borta. Detta för att du inte fick sex tillräckligt ofta med din fru. Det är värt priset eller hur?

• sextiotalist
    LFF skrev 2016-03-22 15:42:51 följande:

Men han får ju sex när han vill och det är ju det viktiga....

Det glömde jag

Undrar hur han löser det när impotensen slår till?
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 17:52:51 följande:

Det var inte mitt beslut utan den nya som tyvärr ville att jag skulle ta bort henne.

Aha, du kan inte stå upp för dig själv, inte det minsta manlig med andra ord.
  • sextiotalist

TS lämna henne. Du kommer att leva i ett helvete, även om du får sex, och din värld kommer begränsas mer och mer

• sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 08:34:03 följande:

Ingen trolltråd önskar faktiskt själv att det var det men tyvärr. Ingen bra sömn i natt trots att jag hade kärleken bredvid mej tankarna snurrar kan jag säga. Kanske jag tar och flyttar till annat land så jag kommer bort från detta.

Man kan inte fly från problemen hela tiden, de följer dig ändå.
    Jag vidhåller, det är dags att utmana dig själv, se dig själv i ögonen och ta beslut som du kan stå bakom resten av ditt liv.
    Dvs det är kanske dags att möta dina "demoner" nu.
    Vet du, även om det kommer vara tufft och ovant för dig att ta tag i det, så lovar jag dig att du kommer, när det har landat, vuxit oerhört mycket.

Ja, du gjorde flera idiotval, det kan ta tid att dina barn får tilliten till dig igen. Men om du från och med idag, tar rätt beslut, rätt beslut är alltså beslut som du inte behöver förklara bort, lägga skuld på andra, fly från. Beslut som du kan stå för och se dina nära och kära i ögonen varför du tog vissa beslut.

* Leta rätt på en lägenhet
    * Bryt med donnan totalt
    * ta kontakt med dina föräldrar, säg som det är, du har tagit felaktiga beslut (skyll inte på andra, stå även för de felaktiga besluten).
    * Ta kontakt med dina barn och be om ursäkt att du har tagit så felaktiga beslut
    *  Ta kontakt med ditt ex och be om ursäkt och arbeta för att få ett bra avslut
    * Du kan inte ändra historien, men du kan ta bra beslut för framtiden.

Om du fixar detta, så kommer du sova gott om natten igen, må bra med dig själv och du kommer lära dig att problemen försvinner om man löser dom, inte om man flyr dom.

Nej, jag tror inte du är en elak man, du har bara stannat kvar i pojkåldern, du tänker och resonerar lite som en tonåring.

• sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 10:03:28 följande:

Vet fortfarande inte om jag vill bryta med den nya, hon är den enda jag har i nuläget. Exet hon är inte elak alls men vill inte att hon kontaktar mej för då blir den nya vansinnig. Barnen och föräldrarna vet jag inte vad jag ska säga till för dom står på exets sida.

Nej, hon är inte den enda du har. Men du har valt bort de andra, men det kan absolut ändras.
    Men du kan välja det liv du har nu, leva ihop med en person som kommer kontrollera dig.

Vad hade du sagt till en syster som hade levt med en man som krävde det, som din nya kräver av dig?
    För du lever i ett misshandelförhållande just nu, även om du inte ser det själv.
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 10:50:57 följande:
    Jag är vuxen. Att dumpa är inte så enkelt nu då. Och ja barnen och föräldrarna skulle jag kunna be om ursäkt till men vet inte hur jag ska lägga fram det men inte be exet om ursäkt inte i nuläget för det är ju pga henne som jag skaffade denna kvinna och stack om bara exet hade varit kärleksfull hade inget av detta hänt.
    Aha, du har fortfarande inte sett ditt eget ansvar i detta. Lite självinsikt skadar inte och sluta tänk med snoppen, det är där tonårstänket kommer in. En vuxen man skulle inte resonera på det sättet.
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-12 21:49:55 följande:

Nu har jag beslutat mej efter mycket funderingar med sena nätter.

Jag kommer att leva med den nya och önskar att barnen kommer att förstå så småningom, har bara ett liv så det gäller att ta tillvara på det.

Jag hade hellre levt ensam än levt med en person som beter sig som hon gör, det är nog min värsta mardröm.

Jag tror att barnen inte kommer förstå, inte att du väljer att separera från deras mamma, det är ett beslut som berör vuxna det behöver de inte förstå, men att ens pappa väljer att leva med en person som är på gränsen till psykopat, det kommer de aldrig nog förstå.
    Jag hade inte förstått om en vän, ett syskon, ett barn hade valt att leva med en person som har sådan drag som din sambo har.

• sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 08:47:51 följande:

Och den nya har lugnat ner sig med påhopp och det för att jag tog och blockade exet och även avskedade henne, hon kommer att klara sig bra på a-kassa. Barnen kommer säkert att bli kära någon gång och då kanske dom förstår.

Aha, dessutom kastar du ut ditt ex ut i arbetslöshet. Nej, man klarar sig inte bra på a-kassa.
    Jag har försökt ge dig bra råd, men inser att det är att prata med en vägg. Jag är ganska säker på att genom detta beslut, så har du stängt dörren för kontakt med dina barn, förutom sms om pengar då.
    Du kommer troligen också förlora kontakten med dina föräldrar och dina vänner, dvs du har i och med detta beslut, blivit slav under din nya kvinna. Grattis till detta beslut som kan jämföras med en tvångströja.
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 09:33:03 följande:
    Hon har inget att stämma mej för hon skrev inget motbrev när hon blev uppsagd.
    Det kan komma, hon är nog bara i chock just nu. Hoppas hon är med i facket, så att de kan stötta henne genom detta. I så fall kan du räkna med att det kan kosta att bli av med henne.
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 17:07:44 följande:

Det är fruns fel att det blev skilsmässa för att hon inte visade kärlek för mej, hon sa att hon var kär i mej men kunde inte visa det då för att det var dödsfall i familjen och med det kom allt annat på köpet.

Äkta kärlek kände inte du för henne, det kan man konstatera. Älskar man någon så stöttar man den andra kravlöst när den andra har det tufft. Äkta kärlek, då ser man längre än sexet.

Att du inte var nöjd med sexlivet är en annan femma och visst, det var DITT val att lämna. Men det beror inte på att hon inte visade dig kärlek (dvs hade sex med dig) utan för att du inte älskade henne.

Väljer man att lämna så kan man göra det på olika sätt. Man kan göra ett snyggt avslut, därmed chansen att man kan bibehålla en värdig relation. Du har valt att inte göra det (för att den nya ska hålla sig lugn).

Skyll inte dina val på andra, var en man och stå för dina beslut, det är att vara vuxen. Små barn skyller på andra, vuxna står för sina beslut.
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-13 18:53:33 följande:

Jo jag älskade henne och det under många många år.

Nej, du kanske trodde det
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-14 18:33:43 följande:

Hoppas att detta blir ett av mina sista inlägg här. Någon skrev om karma och för info blev jag idag borttagen från företaget jag jobbar för (jag var mellan chef). Den nya vet inte något om detta men det kommer innebära att hon också blir utan jobb, vet inte hur jag ska säga detta till henne och vet inte om hon vill ha mej kvar heller f..n

Knappast karma, utan konsekvenser av ditt handlade. När du sparkade din exfru så överträdde du troligen dina befogenheter. Vi har en arbetslagstiftning i det här landet och att avskeda någon för att hålla sin sambo lugn är ingen orsak till att avskeda en person.
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-04-17 19:24:51 följande:

Kanske kanske inte för hon skrev inget brev om att hon ville om återanställning. Jo sambon är svartsjuk så det räcker för jag får inte prata med exfrun trots att barnen snart fyller år.

Står och vacklar hit och dit. Sover sådär men ändå ok. Får se hur allt slutar.

Det är snarare så att det är ett aktiv val att avstå från återanställning vid avsked pga arbetsbrist.

Har nyligen suttit i förhandlingar då företaget har varit tvungen att avskeda pga arbetsbrist.
  • sextiotalist
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-05-24 10:31:03 följande:

Jaja om det är så barnen tycker så får dom tycka så det är inget jag kan göra något åt. Nån gång någon dag kanske vi kan se tillbaka på detta och skratta åt det.

Och självklart köper jag vad jag vill till mitt bonusbarn.

Troligen inte. Vissa saker kan man skratta åt efteråt, speciellt om det blivit extra tokigt. Men de, i mina ögon och troligen i deras, totalt felaktiga val, är inget som man skrattar åt efteråt. Man kanske, om relationerna repareras, välja att inte lägga någon vikt vid detta eller helt enkelt glömma det. Men skratta, det kommer man inte göra, för det är så genomsorgligt. Inte att du träffade en ny. Utan hur du som person hanterar situationen, det kommer aldrig vara något roligt i detta.
  • sextiotalist
    Tom Araya skrev 2016-05-26 18:13:42 följande:

Om du nu är på riktigt oc h detta inte är en trolltråd (vilket jag tvivlar på), så verkar du inte tillhöra landets begåvningsreserv.

-Barn kan inte förväntas klara sig själva förrän de är färdiga i skolan, har fast jobb och egen bostad. I Sverige har man sagt att det är till minst 21 år fyllda, även om vissa barn flyttar hemifrån och är självförsörjande före det. Med dagens bostadsmarknad är det många barn som tvingas bo kvar hemma långt efter 21.

Du har alltså fel i detta.

-Förhållandet barn-förälder är på livstid, även om barnen är stora nog att klara sig själva.

-Om man ska hårddra detta med att klara sig själv, varför klarar du dig inte utan den kvinna som inte vill veta av dina barn? Skulle hon dumpa sina barn för din skull?

Det är max 21, bara rättar upp så folk inte får för sig annat och detta under förutsättning att de fortfarande går i gymnasiet. Annars är det 18 år
Svar på tråden Barnen eller den nya.