Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 08:34:03 följande:
Ingen trolltråd önskar faktiskt själv att det var det men tyvärr. Ingen bra sömn i natt trots att jag hade kärleken bredvid mej tankarna snurrar kan jag säga. Kanske jag tar och flyttar till annat land så jag kommer bort från detta.
Man kan inte fly från problemen hela tiden, de följer dig ändå.
Jag vidhåller, det är dags att utmana dig själv, se dig själv i ögonen och ta beslut som du kan stå bakom resten av ditt liv.
Dvs det är kanske dags att möta dina "demoner" nu.
Vet du, även om det kommer vara tufft och ovant för dig att ta tag i det, så lovar jag dig att du kommer, när det har landat, vuxit oerhört mycket.
Ja, du gjorde flera idiotval, det kan ta tid att dina barn får tilliten till dig igen. Men om du från och med idag, tar rätt beslut, rätt beslut är alltså beslut som du inte behöver förklara bort, lägga skuld på andra, fly från. Beslut som du kan stå för och se dina nära och kära i ögonen varför du tog vissa beslut.
Så
* Leta rätt på en lägenhet
* Bryt med donnan totalt
* ta kontakt med dina föräldrar, säg som det är, du har tagit felaktiga beslut (skyll inte på andra, stå även för de felaktiga besluten).
* Ta kontakt med dina barn och be om ursäkt att du har tagit så felaktiga beslut
* Ta kontakt med ditt ex och be om ursäkt och arbeta för att få ett bra avslut
* Du kan inte ändra historien, men du kan ta bra beslut för framtiden.
Om du fixar detta, så kommer du sova gott om natten igen, må bra med dig själv och du kommer lära dig att problemen försvinner om man löser dom, inte om man flyr dom.
Nej, jag tror inte du är en elak man, du har bara stannat kvar i pojkåldern, du tänker och resonerar lite som en tonåring.