• Anonym (fy)

Barnen eller den nya.

Jag förstår inte ens hur det kan va nått att tänka på? Borde inte allt ditt fokus just nu ligga på att försöka reparera din relation till dina barn? Så sårade och så dåligt som dom säkert mår nu, och då sitter du och funderar på att välja en kvinna framför dom? Stackars barn.

• Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:41:59 följande:

Jag tycker att ett normalt sexliv är att ha sex 3 gånger i veckan.

Att den nya skulle be om ursäkt finns inte.

Jo jag är rädd för att lämna för hon är så som hon är och jag vill inte ha nått bråk.

Och att det var jag som skapade situationen nja den skulle inte ha uppstått om mitt ex visat mej kärlek så det tar jag inte på mej.

Fy vilken vidrig människa du verkar va. Dina barn har det nog bättre utan dig.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 09:51:06 följande:

Exet hade problem då och dom problemen var inte mina fel, några av hennes släktingar dog. Så det tar jag inte på mej.

Så i stället för att stöta henne och finnas där för henne i hennes sorg så gick du och var otrogen? Dessutom tycker du att det var hennes fel?

Det måste va nått allvarligt fel på dig.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:07:56 följande:

Tycker att hon kunde ha visat att hon var kär i mej, istället för att klaga, gnälls osv hon har sagt att hon var det men inte orkade visa det då men om man är kär då visar man det. Den nya är inte ursprungligen från Sverige.

Du är patetisk. I den situationen är det du som ska visa kärlek (och kärlek mäts inte INTE i hur mycket sex man har) och stöta.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:17:53 följande:

Under tiden min exfru var i sorg kändes det som att hon bara ställde upp på sex.

Jag vill ha kontakt med barnen men kvinnan vill inte att jag ska ha så mycket kontakt och att hennes barn behöver mej mera för dom är lite mindre.

Hon skulle inte ha behövt ställa upp på sex när hon var i sorg! Du är en otroligt självisk man!

Oavsett hur gamla dina barn är så behöver dom dig mer än din nya och hennes barn! Men samma där, du är självisk. Vill du göra "rätt" så dumpar du eller gör väldigt klart för din nya att hon inte har med din relation med din barn att göra och att dom är viktigast. Sen gör du allt du kan för att reparera relationen mellan dig och barnen.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:26:57 följande:

Allt är sant och toffel tycker jag inte jag är.

Jag ska ta mej en funderare på om jag vågar lämna den nya och återgå till familjen.

Tror du på riktigt att hon tar tillbaka dig även om du dumpar nya? I så fall är det ju nått fel på henne också.

Släpp tanken på att "gå tillbaka till familjen". Gör bara allt du kan för att ha en bra relation med dina barn och att finns där för dom.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:30:55 följande:

Hon gnällde så mycket just då så jag hade inget val än att söka mej utåt och det för att överleva själv

Du hade ett val. Du valde att vara otrogen. Ditt val, ditt ansvar, din skuld.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 10:45:59 följande:

Jag lovar att allt är sant.

Och min exfru är en väldigt förlåtande kvinna. Att den nya kvinnan skickat smsen till henne har jag beklagat för exet men det vet inte den nya.

Så för att hon är en snäll och förlåtande kvinna så ger det dig rätt att behandla henne hur som helst?
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-22 11:02:44 följande:

[quote=76464441][quote-nick]Anonym (fy) skrev 2016-03-22 10:52:52 följande:[/quote-nick]Så för att hon är en snäll och förlåtande kvinna så ger det dig rätt att behandla henne hur som helst?[/

Nej man ska inte behandla nån hursomhelst.

Vi kan säga så att vi felat båda två.

Får ta en rejäl funderare på vad som blir det bästa.

Men när ska du fatta att hon inte gjorde fel? Du gjorde fel.

Att hon inte vill ha sex och mår dåligt när en släkting har dött är inget som hon "gör fel". Men att du istället för att stöta henne väljer att vara otrogen är fel. Att du dessutom väljer att skylla på henne är vidrigt.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-24 10:03:28 följande:

Vet fortfarande inte om jag vill bryta med den nya, hon är den enda jag har i nuläget. Exet hon är inte elak alls men vill inte att hon kontaktar mej för då blir den nya vansinnig. Barnen och föräldrarna vet jag inte vad jag ska säga till för dom står på exets sida.

Självklart står dom på hennes sida. Du var otrogen när hon behövde dig som mest och lämnade du henne. Du är tillsammans men en kvinna som inte vill att du träffar dina barn och föräldrar och förbjuder dig all kontakt med dina barns mamma. Säg en anledning till att någon borde stå på din sida?

Är du så rädd för att vara ensam (utan sex??) att du är villig att offra din relation med dina barn och föräldrar?!
Svar på tråden Barnen eller den nya.