• Anonym (fy)

Barnen eller den nya.

Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 11:07:57 följande:

Tror säkert att barnen och även föräldrarna kommer att vilja ha kontakt med mej igen, dom behöver tid för att komma på det. Har funderat på detta så varför skulle jag ha kontakt med mina barns mamma? Har inte funderat färdigt än. Är hos den nya för det är bra sex och vi har roligt fast ibland bråkar hon så det ryker om henne och när hon gör det brukar jag åka därifrån.

Dom vet nog redan att dom vill ha dig i sina liv. Det är nog snarare du som behöver tid att förstå att det är du som gjort fel och behöver be alla om ursäkt och jobba för en bra relation med dina barn och föräldrar.

Du behöver inte ha en relation med ditt ex om du inte vill. Men det ju bra att kunna prata om barnen om det är nått viktigt. Eller kunna va i samma rum under kalas, högtider, student m.m. för barnens skull.

Du kan stanna med din nya om du vill. Men se till att hon inte lägger sig i din relation med barnen och föräldrarna. Men på dina svar låter det som om sex är viktigare än nått annat så du stannar med henne pga det och kastar få bort dina relationer med din familj. Vilket är hemskt!
  • Anonym (fy)
    Ess skrev 2016-03-28 13:13:34 följande:

Jag håller med om att det är bra att i alla fall kunna prata med exet gällande barnen när det är något. Men kalas, högtider och student kan man fira var för sig.

Ja det kan man. Men varför kan man inte bete sig vuxet och stå ut med varandra nån gång ibland för barnens skull? Högtider okej det kanske man inte behöver. Men på deras födelsedagar och tex student kan man f*n bete sig såpass moget.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 13:27:39 följande:

Pratar som sagt med xet men bara på tider då min nya inte märker det. Och den nya vill inte jag har kontakt med xet för hon är inte är bjuden när barnen fyller år, vet inte om den nya är svartsjuk eller vad det rör sig om och jag vill inte fråga henne heller iallafall inte i nuläget. Behöver fundera på om jag verkligen vill ha den nya eller gå tillbaka till xet, vet att xet gillar mej fortfarande.

Men vem du ska ha ett förhållande med eller inte borde inte vara din prioritet!! Se till att reparera din relation med barnen och dina föräldrar först och främst!!
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 14:52:57 följande:

Varför kallar du den nya för häxa? Och varför skulle inte exet ta mej tillbaka när hon sagt att hon önskar det och ärligt så är exet en bra kvinna dock några år äldre än den nya.

Fast att hon önskar att ni var tillsammans betyder inte att hon tar tillbaka dig.

Jag önskar att jag och mitt ex va en familj med barnen. Jag önskar till och med att han skulle lämna sin nya och kämpa för mig. Men jag skulle ändå inte ta tillbaka honom. Han har förstört allt.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 15:23:33 följande:

Vill inte leva själv och kk går bort

Så det är viktigare att du har en partner än att dina barn har en pappa?
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 16:00:47 följande:

Gick tillbaka till exet under en tid men den nya förstörde för oss. Jag o exet hade det hur bra som helst så om inte den nya hotade mej eller skickat mess till exet skulle jag aldrig ha lämnat exet igen :'(

Skyll dig själv.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 16:45:26 följande:

Nja inte direkt även om jag tycker att när barnen blivit så stora så dom klarar sig själva så kan man få ha sex men kk vill jag inte ha för vill även ha kärlek

Man behöver ALLTID sina föräldrar och oavsett hur gamla dom är så sårar du dom mer än du någonsin kan förstår när du väljer din nya framför dom.

Dock kan du självklart ha en bra relation med barnen och samtidigt en partner. Antingen så dumpar du den du har nu och skaffar en som är normal och låter dig träffa dina barn eller så gör du väldigt klart för den du har att hon inte har med det att göra och försöker hon förstöra/bestämma så åker hon ut.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 17:12:16 följande:

Har försökt förklara att jag behöver ha kontakt med barnen men tyvärr har hon eskalerat med mess till mitt ex om att exet är en hemsk varelse varje gång jag tar upp detta, nu ska jag iväg och köra ett pass på gymmet så kanske det klarnar lite med hur jag ska gå vidare, känner heller inte för att ragga igen så som det är nu då så står det mellan nya eller exet.

Så exet eller nya. Nya som bråkar med dig, förbjuder dig att träffa barnen, förstör din relation med dina barn, skickar elaka meddelande till exet fast hon inte gjort nått, men du får bra sex.

Exet är vad jag har förstår från dina svar en bra människa, fru och mamma. Du får en bra partner, en bra relation med dina barn, en familj. Men kanske inte riktigt lika mycket sex och i mellan åt när hon går igenom svåra saker så måste du ställa upp för henne. Ja du, svårt val (jag är ironisk).
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 18:43:42 följande:

Träningen klar :) exet har ingen mer att förlora så det är inget svårt. Det svåra är egentligen att bli av med den nya utan att hon ställer till mer elände.

Du resonerar väldigt märkligt. Ni har väl barn? Är inte det de störta någonsin att förlora ett barn? Åh sen kan man ju faktiskt må dåligt och behöva störning vid andra saker än just dödsfall.

Vad tror du att nya gör om du lämnar henne? Är du rädd på riktigt eller tror du bara att hon kommer skrika och bråka, ringa och skicka elaka sms? I så fall är det väl bara att ta det. Polisanmälan henne och byt nummer om du/ni behöver.
  • Anonym (fy)
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 19:27:32 följande:

Du resonerar väldigt märkligt. Ni har väl barn? Är inte det de störta någonsin att förlora ett barn? Åh sen kan man ju faktiskt må dåligt och behöva störning vid andra saker än just dödsfall.

Vad tror du att nya gör om du lämnar henne? Är du rädd på riktigt eller tror du bara att hon kommer skrika och bråka, ringa och skicka elaka sms? I så fall är det väl bara att ta det. Polisanmälan henne och byt nummer om du/ni behöver.

Stöttning
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 19:46:28 följande:

Du har helt rätt när det gäller barnen jag tänkte mer på andra. Ja du när jag lämnade henne förra gången hotade hon med att kontakta både den ena och andra nu valde hon att hålls sig till att skriva otrevliga saker till exet och det för att jag höll kontakt med henne och hade div aktiviteter över data och så tillslut trodde jag att jag faktisk var kär i den nya och känslorna tog slut för exet. Ibland är det riktigt bra att prata med exet för hon är lugn och bråkar inte med mej och det är just det som är problemet tror jag att eftersom jag är konflikträdd så vill orkar jag inte med en omgång till av den nya utan tyvärr gör faktiskt som hon säger. Jag vet vad jag har nu men inte vad jag har om jag lämnar henne :'(

Ja du vet vad du har nu. Du är fast i en relation med en kvinna som du egentligen inte älskar, som bråkar och styr ditt liv. Du har förlorat kvinnan som du faktiskt älskar och får inte ens va vän eller ha nån kontakt med henne. Du har en förstörd relation med dina barn och dina föräldrar. Du kan inte va lycklig eller må bra.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 20:06:30 följande:

Vet inte till 100 om jag älskar mitt ex men tror det kanske är det pga den nya som gör att jag inte tänker klart just nu men det har gått upp ett o annat för mej genom tråden. Så jag kanske helt enkelt älskar exet saknar familjen det är trevligt att prata med exet iallafall så om jag bryter med den nya helt o hållet då kanske känslorna kommer tillbaka till 100 igen.

Eller så bryter du bara med nya. Jobbar på dina relationer med barn och föräldrar. Är singel ett tag och reder ut vad du egentligen känner och vill.
  • Anonym (fy)
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 20:25:42 följande:

Vill helst inte vara singel för är man 50+ är det inte det enklaste att hitta någon ny

Nej det kanske det inte är. Men jag skulle mycket hellre leva resten av mitt liv ensam men med bra relation med mina barn och framtida barnbarn.

Min pappa är 60 år i år och har vart ensam sin min mamma dog för för 15 år sen. Det får ingen nöd på honom. Både jag (och mina barn) och min bror är ute hos honom minst 1 gång i veckan åh vi pratar i telefon nästan varje dag. Han dejtade en kvinna några år efter mamma gick bort. Hon flyttade även in hos oss. Men vi kom inte överrens och tillslut bas jag honom välja. Han valde oss utan att blinka.

Jag är 28 år, skild och har 2 barn. Det är inte jätte lätt för mig att träffa någon ny heller. Men det är inget som oroar mig. Jag har två fantastiska barn och så länge jag har dom så har jag allt.
  • Anonym (fy)
    LFF skrev 2016-03-29 08:42:23 följande:

Det går ju inte att vara singel... då får man ju inget sex ju och det är ju det absolut viktigaste av allt. Jag menar, lämnar man en person för att man "bara" får sex en gång i veckan för en ragata som styr ens liv med järnhand, men man får iaf sex så ofta man vill så är det ju klart och tydligt med vilken hjärna man tänker.

Ja det är nått fel när man slänger bort relationen med sina barn för att få sex.
Svar på tråden Barnen eller den nya.