• Gung Ho

Barnen eller den nya.

Enkelt!
    Lämna den nya kvinnan!
    Hur prioriterar du egentligen? Du är kär i en kvinna som agerar fult mot dina barns mamma och försöker få dig att tappa kontakten med dem?
    Varför exakt blir man kär i en sådan kvinna???

• Gung Ho
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 16:42:11 följande:
    Vet önskar att jag hade stått emot men kanske det inte är försent fast det känns som den nya har klorna i mej :(
    Har du en egen vilja?
  • Gung Ho

TS är nog bland de mest ryggradslösa personer jag stött på här på FL!

Allt är andras fel, han är rädd för att ens se sig och sina val i spegeln. Räddare att bli övergiven av ngn som framstår mest som en häxa än att mista kontakten med sin egen riktiga familj!

Tror TS helt enkelt är extremt feg och konflikträdd. Har svårt att stå för egna fel och medge det.

1. Dumpa häxan
    2. Prata med barnen, förklara att du 'gick vilse' i duna livsprioriteringar och be om ursäkt för hur du agerat och hoppas de kan förlåta över tid.
    3. Dito med föräldrar.
    4. Dito med dina barns mamma.
    5. Lev själv ett tag med din familj.
    6. Träffa en ödmjuk och kärleksfull kvinna som bryr sig om dig (och därmed även din relation med din familj).

Enkelt!! Ta mod till dig och våga!

• Gung Ho
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-19 14:50:34 följande:
    Väldigt enkelt att skriva och ja jag är säkert en feg.
    Vi får se längre fram vad som händer.
    Det är ännu enklare att inte göra någonting och skylla på andra! Få se vad som händer? Bestäm dig och få det att hända! Ta dig ur ditt sorgliga passivitetsträsk och ta tag i din situation. Sluta sitt i baksätet och klaga på den som kör åt dig, kör själv!
  • Gung Ho
    Anonym (Peter) skrev 2016-06-20 21:53:29 följande:
    Fundera över varför du inte vågar säga att du förlorat jobbet.
    I en normal relation är det precis sånt man kan ventilera med sin partner.
    Och i normala relationer utnyttjar man inte sin partner för pengar och knullar exet samtidigt...
    Hur kommer det sig att du förlät henne det så lättvindigt? Får inte otroheten dig att fundera på hur falsk hon är, och vad hennes "kärlek" egentligen är?
    TS är vilse så långt ut i relationsödemarken man kan komma...noll koll på prioriteringar och ansvar.
  • Gung Ho
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-06-22 22:54:40 följande:
    Får försöka att inte vara så lockad och får lära mej att säga nej.

Terapi jo kanske men att sitta ansikte mot ansikte med någon okänd det känns inte 100 ok men det är kanske som du skriver att jag inte klarar ut detta på egen hand.

Har hört från barnen att exet går och pratar med någon och det tycker jag är bra sen är det också så att även om jag valde skilsmässan så var det pga att det var den nyas vilkor och ärligt ja jag är ärlig nu så är jag faktiskt rädd för att min exfru skaffar någon annan kan inte sätta fingret på varför men jag är det, har kanske för mycket känslor kvar för exet trots allt ont jag gjort.
    Grow a pair of balls!!

Du tillbringar största delen av livet med att vara rädd för vad andra gör och tycker! Se var det fört dig!! Tror du det går bättre framöver?
Svar på tråden Barnen eller den nya.