• Ess

Barnen eller den nya.

Eftersom du verkar mest ute efter att knulla, så välj den nya. För det är knappast troligt att barnen eller dina föräldrar är villiga att fylla den rollen åt dig.

• Ess
    Anonym (varför) skrev 2016-03-23 15:57:44 följande:

Varför ska man ha kontakt med sitt ex då man avslutat relationen? Har man minderåriga barn så kan jag förstå det men är båda barnen myndiga så varför? Barnen kan man ändå ha en kontakt med.

Jag skulle ta upp kontakten med mina barn och med mina föräldrar - givetvis! Men exfrun får leva sitt eget liv anser jag du har ju gjort ditt val och valt bort henne. Förstår inte meningen med att ha kontakt med henne om det inte är så du vill äta kakan och ha den kvar.

Satsa helhjärtat på din nya men låt henne veta att dina barn och dina föräldrar väljer du inte bort.

Exet ser inte jag heller någon anledning att ha mer än den allra nödvändigaste kontakt ang barnen med, om det gäller mindre barn. Föräldrar och barn måste man kunna ha kontakt med, även vänner.
    Om ts beskrivning av den nya stämmer, så tycker jag inte att han ska satsa på henne utan vänta på nästa tåg. 
  • Ess
    Anonym (Samma) skrev 2016-03-22 23:10:34 följande:
    Du är säkert förälskad nu, allt kan bli så skevt då. Backa undan. Älskar hon dig finns hon kvar ett tag och respekterar att du har kontakt med dina barns mamma. Även om barnen är 18+.. De kommer vilja ha er båda på framtida studenter, bröllop, barnbarn el värrsta scenarion, om de blir sjuka, etc
    De flesta sakerna du skriver här innebär inte att man måste träffa exet. Det enda är i så fall bröllopet man får tacka nej till om det absolut inte funkar.
  • Ess
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 11:23:18 följande:
    Du behöver inte ha en relation med ditt ex om du inte vill. Men det ju bra att kunna prata om barnen om det är nått viktigt. Eller kunna va i samma rum under kalas, högtider, student m.m. för barnens skull.
    Jag håller med om att det är bra att i alla fall kunna prata med exet gällande barnen när det är något. Men kalas, högtider och student kan man fira var för sig.
  • Ess
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 13:21:32 följande:
    Ja det kan man. Men varför kan man inte bete sig vuxet och stå ut med varandra nån gång ibland för barnens skull? Högtider okej det kanske man inte behöver. Men på deras födelsedagar och tex student kan man f*n bete sig såpass moget.
    Alla kan inte det. 
    Födelsedagar firar nog de flesta var för sig ändå, för det hade blivit för stort att samköra. Speciellt när de träffat nya och även de och deras närmsta ska fira barnen.
  • Ess
    Anonym (fy) skrev 2016-03-28 13:38:27 följande:
    Men vem du ska ha ett förhållande med eller inte borde inte vara din prioritet!! Se till att reparera din relation med barnen och dina föräldrar först och främst!!
    Ja åtminstone när det gäller barnen så ligger det på ts som vuxen och förälder att pusha för en bra kontakt.
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 13:27:39 följande:

Pratar som sagt med xet men bara på tider då min nya inte märker det. Och den nya vill inte jag har kontakt med xet för hon är inte är bjuden när barnen fyller år, vet inte om den nya är svartsjuk eller vad det rör sig om och jag vill inte fråga henne heller iallafall inte i nuläget. Behöver fundera på om jag verkligen vill ha den nya eller gå tillbaka till xet, vet att xet gillar mej fortfarande.

Varför ordnar du inte ett kalas själv för dina barn?
    Då kan ju alla på din sida som vill fira dem komma till dig och göra det. Varför känner du ett behov att åka snålskjuts på exet?
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 14:12:23 följande:
    Jag bor en hel del mil bort då är det inte bara för dom att åka
    Jag förutsätter att det är barnen du syftar på?
    Du får ju sätta ner foten mot din nya och hennes trams, och bara säga att nu ska jag ha mina barn på umgänge si eller så mycket. Sen tar du kontakt med dem och hoppas att de kommer att lita på dig igen, och att de vill komma till dig. Sen ordnar du deras kalas när du har umgänge.

Att ha kontakt med exet bakom din nyas rygg är att direkt sätta eld på stubintråden. Du får helt enkelt stå upp för vad DU vill, väljer hon då bort dig så må det va hänt. Men väljer hon ert förhållande så har du rätt att ha kontakt med och ha dina barn på umgänge. Bråkar hon så visa vart dörren är!
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 15:10:08 följande:

Ska fundera. Hur gör man egentligen för att närma sig exet om jag nu väljer den vägen?

Jag tycker du ska låta exet va ifred. Lär dig leva ensam och hitta en balans där du har dina barn regelbundet och få det att fungera bra innan du ens tänker tanken på att bli ihop med någon igen.
    Eftersom sex verkar va en otroligt viktig sak för dig så skaffa en kk som du kan träffa på barnfri tid.
  • Ess
    Anonym (Vet ej) skrev 2016-03-28 17:12:16 följande:
    Har försökt förklara att jag behöver ha kontakt med barnen men tyvärr har hon eskalerat med mess till mitt ex om att exet är en hemsk varelse varje gång jag tar upp detta, nu ska jag iväg och köra ett pass på gymmet så kanske det klarnar lite med hur jag ska gå vidare, känner heller inte för att ragga igen så som det är nu då så står det mellan nya eller exet.
    Din sak är att sätta ner foten. Ditt ex sak är att polisanmäla din nya när hon går för långt.

Jag tycker uppriktigt synd om ditt ex. Har du verkligen lyckats trampa ner hennes självkänsla så långt att hon ens överväger att ta dig tillbaks när du behandlar henne som skit?
Svar på tråden Barnen eller den nya.