• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • ettena23
    PellNiss skrev 2016-01-07 11:20:49 följande:

Jag kollar också varje gång jag går på toa så att det inte har kommit blod. Ena sekunden är man jättelycklig och det pirrar i hela kroppen. Och nästa sekund börjar jag tänka på allt som kan gå fel. Att höra "du måste tänka positivt" är nog dom orden som gör mig mest irriterad. Vad tror dom att jag försöker. Men oron går inte bara att tänka bort. Hur ska det gå när man har tonåringar? ! :p

Oron är bara ett tecken på att du bryr dig, att detta är viktigt för dig. Så jag skulle se det som något possitivt, så länge man inte mår dåligt av det .
  • Anonym (Skåningen)
    PellNiss skrev 2016-01-07 11:20:49 följande:

Jag kollar också varje gång jag går på toa så att det inte har kommit blod. Ena sekunden är man jättelycklig och det pirrar i hela kroppen. Och nästa sekund börjar jag tänka på allt som kan gå fel. Att höra "du måste tänka positivt" är nog dom orden som gör mig mest irriterad. Vad tror dom att jag försöker. Men oron går inte bara att tänka bort. Hur ska det gå när man har tonåringar? ! :p

Oavsett hur jobbigt det är då är det ändå skönt att inte känna sig ensam och att vi kan prata här med andra gravida som känner samma sak. Lyssnade på en gravidpod där de pratade om den här oron, och de menade att det är "bra" att vi känner så för det är vårt föräldraskap som börjar utvecklas. Tänker man så känns det liiiite lättare
  • PellNiss

Vad skönt att det finns positiva saker med att känna sig orolig. :) och helt klart ännu skönare att man inte är ensam ;)

• ausaaf

Klart man måste få oroa sig lite men man ska nog försöka undvika att det tar över och glädjas åt den därinne istället.
    Går in i vecka 6 idag och längtar nästan lite efter lite illamående... Känner mig inte så gravid ännu. Är väl egentligen bara brösten och växtvärk typ varannan dag som skvallrar om att det är en liten flurp därinne. 
    Berättade för mina föräldrar igår. Kul att få berätta. Längtar tills man vågar var öppen med det för alla andra också.

• Anonym (Skåningen)
    ausaaf skrev 2016-01-07 15:19:01 följande:

Klart man måste få oroa sig lite men man ska nog försöka undvika att det tar över och glädjas åt den därinne istället.
    Går in i vecka 6 idag och längtar nästan lite efter lite illamående... Känner mig inte så gravid ännu. Är väl egentligen bara brösten och växtvärk typ varannan dag som skvallrar om att det är en liten flurp därinne. 
    Berättade för mina föräldrar igår. Kul att få berätta. Längtar tills man vågar var öppen med det för alla andra också.

Jo, visst måste man det. Är bara så svårt när det lilla livet släckts i tidig graviditet två gånger innan och rädslan tar över. Vi har försökt sen november 2014 så det är så många känslor inblandade vid det här laget. Vill inte uppleva mer sorg nu, utan vill kunna koppla av och njuta av att vara gravid. Förhoppningsvis känns det bättre efter vulet, men just nu analyserar jag varenda känsla i kroppen och blir nervös så fort det känns mindre än dagen innan :-/
  • Anonym (Julafton)
    ausaaf skrev 2016-01-03 20:43:45 följande:

Kanske lite påverkad i humöret men det beror snarare på att jag gladeligen fick sluta röka i fredags. Hoppas ju på att illamåendet uteblir men det är nog att hoppas på för mycket.

Hahaha. Jag fick paniksluta snusa, tog sista nikotinsnusen på juldagen... Jisses vad tufft det är..

Flera som snusade lr rökte innan?
  • Ems85

Vet inte om ni tycker det är för tidigt men vad säger ni om att skapa en hemlig fbgrupp för oss som ska ha i September?

Jag är med i en grupp för sonen som startades upp här. Så mycket roligare att följas åt så.

• PellNiss
    Anonym (Julafton) skrev 2016-01-07 15:37:31 följande:

Hahaha. Jag fick paniksluta snusa, tog sista nikotinsnusen på juldagen... Jisses vad tufft det är..

Flera som snusade lr rökte innan?

Jag slutade röka samma dag jag fick reda på att jag var gravid. Det har varit jobbigt men varje gång jag blir sugen tänker jag på alla risker och då blir det lite lättare. Det är bara att kämpa på. Vi klarar detta :)
  • Anonym (Anna)
    Ems85 skrev 2016-01-07 16:04:28 följande:

Vet inte om ni tycker det är för tidigt men vad säger ni om att skapa en hemlig fbgrupp för oss som ska ha i September?

Jag är med i en grupp för sonen som startades upp här. Så mycket roligare att följas åt så.

Låter som en bra idé.
  • Itsmes
    Ems85 skrev 2016-01-07 16:04:28 följande:

Tycker jag hade vart en superidé!
Svar på tråden BF September 2016