• PellNiss

BF September 2016

Hej. Jag hoppar också in här. Plussade i söndags med mitt och sambons första barn. Vi har försökt i två år men de två senaste månaderna har jag gått på pergotime och det funkade tydligen bra för mig :) är i vecka 5 nu (4+2) så efter mina egna uträkningar väntar vi bf runt 10e september. Har fått ett tidigt VUL den 21e januari pga hormonbehandling. Och det är jag väldigt lycklig över. Vågar ju knappt fisa utan att jag är rädd för att det ska hända något med "odjuret" som vi nu kallar fostret.

• PellNiss
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-05 23:24:56 följande:

Haha åh va jag känner igen mig! Sa till barnmorskan att jag knappt vågar nysa för att jag är så rädd för att den ska åka ut då, hon skrattade lite och sa att det såklart inte fungerar så

Har tid för vul samma dag som dig! Grattis till pluset

Åååå vad roligt att du har samma dag :) jag är lite orolig för tänk så säger dom att det inte finns något. Då blir man ju helt förstörd. Men efter 3 positiva test måste det ju finnas något där ;)
  • PellNiss

Jag har inga symtom över huvudtaget. Kände lite halsbränna veckan innan jag testade men då sa sambon att han hade det också så jag tänkte inte mer på det. Sen testade jag på ren rutin bara och då var det mirakulöst positivt. Slängde in sambon och körde 3 mil för att hitta ett apotek som var öppet en söndag. Cb digitalt var positivt det också. Men jag känner ingenting alls. Känns lite oroligt så jag är väldigt lyckligt att jag har fått ett tidigt vul i vecka 7 :) hoppas på det bästa.

• PellNiss
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-06 13:21:04 följande:

Förstår vad du menar, men testen luras inte Bara att hålla tummarna för att utvecklingen går bra vi har haft 2 missfall innan denna graviditet så är svårt att våga tro/hoppas men försöker vara positiv.

Usch då :( då håller vi alla tummar och tår att det går bra denna gången :)
  • PellNiss

Jag kollar också varje gång jag går på toa så att det inte har kommit blod. Ena sekunden är man jättelycklig och det pirrar i hela kroppen. Och nästa sekund börjar jag tänka på allt som kan gå fel. Att höra "du måste tänka positivt" är nog dom orden som gör mig mest irriterad. Vad tror dom att jag försöker. Men oron går inte bara att tänka bort. Hur ska det gå när man har tonåringar? ! :p

• PellNiss

Vad skönt att det finns positiva saker med att känna sig orolig. :) och helt klart ännu skönare att man inte är ensam ;)

• PellNiss
    Anonym (Julafton) skrev 2016-01-07 15:37:31 följande:

Hahaha. Jag fick paniksluta snusa, tog sista nikotinsnusen på juldagen... Jisses vad tufft det är..

Flera som snusade lr rökte innan?

Jag slutade röka samma dag jag fick reda på att jag var gravid. Det har varit jobbigt men varje gång jag blir sugen tänker jag på alla risker och då blir det lite lättare. Det är bara att kämpa på. Vi klarar detta :)
  • PellNiss

Problemet med en hemlig grupp är bara att man inte får upp den när man söker utan man måste bli inbjuden av den som skapade gruppen eller någon som är med i den. Så för oss som inte skapar gruppen blir det svårt att gå med. Men annars gillar jag idéen :)

• PellNiss
    That is life skrev 2016-01-07 20:11:52 följande:

Pm:a din e-mailadress så bjuder jag in :)

Jag har skickat till dig. :)
Svar på tråden BF September 2016