• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • Nenniz

Hej!

Plussade den 28/12 och har bf den 2/9 är gärna med i denna grupp

Går in i v 8 i morgon

• Gravidsmurfan

Hej har tagit hcg test nu 2ggr, men rädd att något är fel. I tis 12/1 låg provet på 8600 och idag 15/1 ligger det på 11560.. Borde det inte stigit mer? Otolig????

• mysaanj

Jag hoppar in här. Hoppas det är ok :)

Jag är gravid med andra barnet, som är beräknat den 14/9 om allt stämmer.

Har lite olika symtom. 
    Växtvärk, till och från nästan varje dag. Ibland mer, ibland mindre. 
    Illamående till och från under hela dagarna. Haft sedan några dagar tillbaka. 
    Tål inte kyckling. Vilket jag i vanliga fall brukar älska. Nu kan jag inte ens se kyckling utan att bli spyfärdig. Hade inget sådant med sonen så en helt ny känsla.. 
    Konstant trött. Orkar knappt hålla ögonen öppna efter klockan 16. 
    Så nu är det bara att hålla tummarna att den lilla vill stanna kvar där inne. Man vågar ju tyvärr inte hoppas på för mycket... 

På fredag har vi inskrivning på MVC.
    Kommer dock inte ihåg vad man gör under första besöket. Var nästan 5 år sen sist.. 
    Någon som kan uppdatera mig? :) 

Grattis till er andra också!

• That is life

Jag lämnar denna tråd och sidan på fb för jag har fått missfall. Ta hand om er <3

• Anonym (Hemlig än så länge)

Hej på er,

Jag känner att jagvill vara hemlig ändå länge. Men jag plussade den 14/1. Är nu i v.5+2 .

Ska idag till familjeplanering en hos en kurator, då mannen i princip ballar ur. Han vill inte ha en till. Jag är mer orolig för mitt nya jobb som jag börjar 1a mars. Vad säger man liksom.?

Har 2 barn sen innan, 2007 och 2011.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (Hemlig än så länge) skrev 2016-01-19 09:34:01 följande:

Hej på er,

Jag känner att jagvill vara hemlig ändå länge. Men jag plussade den 14/1. Är nu i v.5+2 .

Ska idag till familjeplanering en hos en kurator, då mannen i princip ballar ur. Han vill inte ha en till. Jag är mer orolig för mitt nya jobb som jag börjar 1a mars. Vad säger man liksom.?

Har 2 barn sen innan, 2007 och 2011.

Hej och grattis till plusset !!! 
    Om du vill dela med dig och förklara vad familjeplanering är? har aldrig hört de förr, hoppas det gick bra där iallafall :)
  • Anonym (Hemlig än så länge)
    Anonym (nyfiken) skrev 2016-01-20 18:51:50 följande:

Hej och grattis till plusset !!! 

Om du vill dela med dig och förklara vad familjeplanering är? har aldrig hört de förr, hoppas det gick bra där iallafall :)

Tackar =)

Trots graviditet nr 3 så känns det så overkligt. Har inte så mycket symptom ännu. Lite känning i bröst, illamående kan jag vara men mest till kvällen likaså svullen mage mot kvällen. Är nu i v.5+3

Det gick bra på familjeplanering igår, familjeplanering är där man kan få prata med kurator om sitsen eller BM om preventivmedel eller tips om familjeliv. Var första gången vi var där, visste själv inte om att det fanns =)
  • mamabear

Hej hej!
    Ny till fl och här är mitt första inlägg Skrattande
    Bf 4e september och det är andra barnet. Har en dotter född 2013.
    Har det blivit en dold grupp på fb? Har försökt skicka meddelande till 2 här i tråden men vet inte om det kommer fram, för jag har inte blivit addad än?
    Har precis som med första graviditeten inga symptom överhuvudtaget. Eller jo trött så in i norden, men vintern hjälper inte till där direkt. Så känns inte som om det är på riktigt, och det kommer det nog inte göra förrän rul som lär va nån gång i mars kanske?

Hur som grattis till alla här, kul att följas åt!

Hjärta

• Anonym (Maja)

Hej! 
    Plussade den 5/1 och har bf 8/9. Har två barn sen tidigare en född 07 och en 10. Mår just nu väldigt illa och har svårt att ta mig för någonting alls. Kan inte se eller känna lukten av mat, kan inte äta någon form av varm mat allas.. Hoppas så att detta går över snart! Går gärna med i facebookgruppen med =) Mvh

Svar på tråden BF September 2016