• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • PellNiss
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-05 23:24:56 följande:

Haha åh va jag känner igen mig! Sa till barnmorskan att jag knappt vågar nysa för att jag är så rädd för att den ska åka ut då, hon skrattade lite och sa att det såklart inte fungerar så

Har tid för vul samma dag som dig! Grattis till pluset

Åååå vad roligt att du har samma dag :) jag är lite orolig för tänk så säger dom att det inte finns något. Då blir man ju helt förstörd. Men efter 3 positiva test måste det ju finnas något där ;)
  • Anonym (Skåningen)
    PellNiss skrev 2016-01-06 13:11:40 följande:

Åååå vad roligt att du har samma dag :) jag är lite orolig för tänk så säger dom att det inte finns något. Då blir man ju helt förstörd. Men efter 3 positiva test måste det ju finnas något där ;)

Förstår vad du menar, men testen luras inte Bara att hålla tummarna för att utvecklingen går bra vi har haft 2 missfall innan denna graviditet så är svårt att våga tro/hoppas men försöker vara positiv.
  • Interiorista

Åh vad jag är nojig. Jag känner inte av något nu, jag är inte längre så svullen, brösten ömmar inte, ingenting. Så jag fick stilla mina nerver med ett graviditetstest till. Jodå, jag är gravid hehe! ;)
    Detta är min tredje graviditet, men det känns inte som det "brukar". De två förra gångerna visste jag att ja var gravid innan testerna, för jag hade en massa konstiga symtom, och liksom kände det på mig. Men denna gången kände jag ingenting, utan testade bara för att jag visste att vi hade sex vid äl. Jag skulle vilja ha något symtom ens för att känna av det. Jag längtar till magen börjar synas :(

• PellNiss

Jag har inga symtom över huvudtaget. Kände lite halsbränna veckan innan jag testade men då sa sambon att han hade det också så jag tänkte inte mer på det. Sen testade jag på ren rutin bara och då var det mirakulöst positivt. Slängde in sambon och körde 3 mil för att hitta ett apotek som var öppet en söndag. Cb digitalt var positivt det också. Men jag känner ingenting alls. Känns lite oroligt så jag är väldigt lyckligt att jag har fått ett tidigt vul i vecka 7 :) hoppas på det bästa.

• Sara8801

Känner inte heller nånting alls än! Skönt o höra att det är fler som har det så. Längtar nääästan till lite illamående eller nåt iallafall ;) vecka 6 nu tror jag.

• Interiorista

Haha ja, men blir man illamående ångrar man genast sin önskan haha! Men lite molvärk, lite extra trött, och svullen kunde jag ju gott vara.
    Jag ska på vul om en vecka, och borde då vara i 5+5, hoppas att dom ens ser nåt! Även om jag vet att det är tidigt så hoppas jag ju få se ett litet tickande hjärta :)

• ettena23

Jag väntar oxå på symtom. Men som maken sa igår, jag kommer klaga högt den dagen de kommer få illa vill jag inte må .

• åttiosjuu

Jag hoppar gärna in här.

Plussade i söndags och detta är vårt första barn. Det var inte planerat då jag trodde jag var noga med mina p-piller, men tydligen inte !!
    Just nu känns de lite smått förvirrande, chockartat med såklart väldigt roligt. 

Grattis till er alla !! 

• PellNiss
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-06 13:21:04 följande:

Förstår vad du menar, men testen luras inte Bara att hålla tummarna för att utvecklingen går bra vi har haft 2 missfall innan denna graviditet så är svårt att våga tro/hoppas men försöker vara positiv.

Usch då :( då håller vi alla tummar och tår att det går bra denna gången :)
  • Lillafamiljen78
    PellNiss skrev 2016-01-07 08:27:51 följande:
    Usch då :( då håller vi alla tummar och tår att det går bra denna gången :)
    Samma här hade oxå 2 missfall för precis 2 år sedan o då la vi ner. O nu blev det ett litet hoppas :) O h*n är så välkommen, men kommer nog inte känna mig lugn förens v 12 ;)
Svar på tråden BF September 2016